Skip to main content

Het wijzingen van mijn wachtwoord van een van mijn mailadressen van het net lukt niet.

Niet via KPN ID en via klantnummer

@Dinand Uitslag :

Je kunt alleen het wachtwoord voor jouw (KPN) account veranderen. Dat nieuwe wachtwoord geldt dan voor ALLE emailadressen die aan dat account "hangen".


Bij mijn kpn staat het bewuste mailadres niet bij. ook het adres dat er wel staat kan ik op die plek het ww niet wijzigen

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


Hallo @Dinand Uitslag 

Log eens in met je KPN ID via deze link:  https://email.kpn.com/ (KPN e-mail instellingen)

Dan zie je als het goed is een overzicht van jouw e-mail accounts. Klik op elk account, dan kan je op het volgende scherm het wachtwoord wijzigen. Ook zie je daar de e-mail aliassen die in het account zijn opgenomen.


Hoi @Dinand Uitslag, welkom bij ons op het forum. Nick en Ruud hebben je al wat tips gegeven zo te zien, lukt het daarmee om het wachtwoord te wijzigen? Als het niet lukt, kan je dan toelichten wat en waar er precies niet lukt? Dan kunnen we vanaf daar verder met je meedenken.


geprobeerd via KPN id, ww gewijzigd, maar nog steeds lukt het niet om in te loggen. Het lijkt er op dat het wijzigen van het wachtwoord niet wordt verwerkt oid


Dat is raar @Dinand Uitslag, er komt geen foutmelding bij het wijzigen maar het wordt niet opgeslagen dus? Heb je dit ook al in een andere browser (Edge, Chrome, Firefox of Opera) geprobeerd om te kijken of het daarmee wel lukt?


Geprobeerd via een andere browser. Het lijkt alsof het ww is gewijzigd, maar in de praktijk is dat niet het geval. Wat nu?


Dat is een hele goede vraag, ik probeer nog een beeld te krijgen van wat er precies gebeurt (of juist niet). Krijg je wel de melding dat het gelukt is om het wachtwoord te wijzigen? Wat gebeurt er als je daarna ermee probeert in te loggen, krijg je een foutmelding, lukt het inloggen niet of iets anders? Je kunt ook screenshots toevoegen van de meldingen die je krijgt, zodat we letterlijk met je mee kunnen kijken. Zorg er daarbij wel voor dat jouw e-mailadres en andere gegevens niet te zien zijn, i.v.m. privacy.


Antwoord verwijderd.


Na het wijzigen zie ik een melding dat mijn wachtwoord is gewijzigd, maar dat het nog wel een uur kan duren voordat het actief is. Wil ik inloggen dan krijg ik het volgende scherm. 

 


Dat ziet eruit alsof je wel bent ingelogd @Dinand Uitslag, wat gebeurt er als je op instellingen klikt? Kan je daar bijvoorbeeld je naam invullen? Bij de eerste keer inloggen in de Webmail kan je dat instellen, bij de volgende keren is dat opgeslagen en hoor je de melding niet meer te krijgen.


Dan krijg ik de volgende melding

 


Dat is niet het resultaat wat ik had verwacht, maar het resetten van het wachtwoord lijkt me hiervoor inderdaad geen oplossing te zijn. Kan je jouw forumprofiel volledig invullen en daarbij het bewuste e-mailadres bij "Persoonlijke opmerkingen” zetten en hieronder een seintje geven? Dan kan ik aan deze kant kijken wat ervoor te zien is.


Ik heb het profiel ingevuld


Ach, zit die bug nog steeds in Webmail? Om de een of andere reden moet dat veld uniek zijn. Dat is nergens voor nodig. Het emailadres is toch al uniek? Dat is anderhalf jaar geleden bij de “pilot” al gemeld. Ik kan bij mijn meerdere emailaccounts ook niet dezelfde naam gebruiken.


Dank je @Dinand Uitslag, ik doe hier navraag over voor je. Het kan zijn dat het de bug nog is die Ruud noemt, het kan zijn dat het nu iets anders is. Zodra ik een reactie heb kom ik er bij je op terug!


Hier ben ik weer @Dinand Uitslag, ik heb een reactie gekregen. Dat er een unieke naam moet worden ingevuld is geen bug begrijp ik, binnen het klantnummer kunnen de namen een keer voorkomen. De ontwikkelaar die ik hierover sprak stelde voor om bijvoorbeeld een komma achter je achternaam te zetten. 


Ok geen bug, maar een bewuste keuze dus. Jammer, want het is m.i. een onnodige beperking. Ik heb twee persoonlijke mailboxen die ik niet dezelfde weergavenaam kan geven en ik moet gaan 'knoeien' met punten en komma's.

Waarom @Jasper ?? Het is alleen een 'label' op een uniek e-mailadres.


Elk klantnummer telt als een family account begreep ik, en daarbinnen moet elke e-mailadres een unieke naam hebben. Dat heeft ook te maken met toekomstige functies, waar we verder nog niets over kunnen zeggen :slight_smile:


Hiermee is het gelukt!