Skip to main content

Sinds ik een nieuwe laptop heb is mijn hetnet mail ongewild aan Outlook gekoppeld en moet er vervolgens voor gaan betalen. Hoe kom ik er weer vanaf?

Dat zult u zelf wel ingesteld hebben. Het betreft waarschijnlijk een proefversie van Outlook die de eerste paar weken gratis is. Oplossing is: Outlook niet meer gebruiken. En eventueel verwijderen in het configuratiescherm.

Windows 10 heeft ook een standaard mail app ingebakken die wel gewoon gratis is. Althans... u heeft daar gewoon voor betaald toen u de laptop kocht. U kunt dit programma vinden in het startmenu, het heet gewoon "Mail".

Te vinden onder de M :wink:

Ik krijg ook weleens spam...

U kunt ook Thunderbird gebruiken. Is gratis, en kunt u downloaden vanaf https://www.thunderbird.net/nl/


Hoi @JenL zoals @Nick83 zegt ben je nooit verplicht een bepaald mailprogramma te gebruiken en kun je ook het gratis “MAIL” programma gebruiken (of de webmail). 
Mocht het instellen hiervan niet lukken is het het makkelijkst om eens met ons te bellen op 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen je op afstand stap voor stap helpen hiermee!


Laat je ons weten of het gelukt is?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!