Skip to main content
Ik wil dus van Imap naar pop. Heb geprobeerd om een pop3 account te maken, maar dan zegt het systeem dat het emailaccount al is toegevoegd. Ik kom zo niet verder.



*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt



Hallo @MvD1964 ,

verwijder dan eerst je IMAP-account volledig uit het e-mailpakket en maak dan een nieuw POP-account aan.
Ik dacht dat je eerst een popaccount moest maken voor je de imap verwijdert. In een ander topic stond het zo beschreven (dacht ik). Als ik het imap account verwijder, ben ik dan niet alles kwijt?
Volgens dit topic niet,zie https://forum.kpn.com/e-mail-10/van-imap-naar-pop3-451114
Volgens dit topic niet,zie https://forum.kpn.com/e-mail-10/van-imap-naar-pop3-451114

Zo is het inderdaad.
Hey @MvD1964, welkom op het KPN forum. Ik zie dat je al goed bent geholpen door Jan-D en Tycha, goed bezig!



Ik heb nog wel een vraag, is er een specifieke reden dat je graag van IMAP naar Pop3 overgaat? We raden je meestal aan om IMAP te gebruiken. Ik leg je uit waarom:



Het POP-protocol heeft als voordeel dat het aantal berichten dat je kunt opslaan gelijk is aan de opslagcapaciteit van je computer. Ook kun je berichten die op je computer zijn opgeslagen bekijken, zonder dat een constante internetverbinding noodzakelijk is. Maar, bij het lezen van je e-mail op verschillende computers of e-mailprogramma's zal voor problemen zorgen. Je 'download' het bericht op je apparaat, en daar blijft 'ie op staan. Als je ook op je mobiel of tablet e-mail wilt ontvangen versnipperd je inkomende berichten over elk apparaat. Bovendien loop je het risico e-mail kwijt te raken als je computer / laptop stuk gaat.



IMAP lost de nadelen van POP op: je kunt meerdere apparaten (mobiel, tablet en laptop/pc) gebruiken om je mailberichten te lezen en e-mail blijft bewaard als je laptop/pc, telefoon of tablet stuk gaat. Het is alleen iets lastiger om je e-mail offline te lezen, omdat de e-mail op de server staat. Je hebt dus een internetverbinding nodig om de centrale mailbox te benaderen.



Mocht je nog vragen hebben hierover, stel ze hier gerust! We helpen je graag 🙂
Ik ben van mening dat je één (frequent gebruikte) computer op basis van pop moet laten communiceren met de mailserver en dat je daarbij instelt dat hij de mailberichten op de server moet laten staan en dat hij deze pas mag verwijderen als ze ook van de computer verwijderd worden.

Alle andere apparaten laat je dan op basis van IMAP communiceren met de mailserver.

Op jouw computer heb je dan dus een "archief" van alle mails die je wilt bewaren terwijl je de mailbox op de server schoon kunt houden.
IMAP op div. apparaten en een POP-computer voor archief, zo doe ik dat ook.

Maar hoe krijg je dan de met IMAP verzonden emails op de archief computer ?
Die sla ik niet op.

De enige manier is om bij het verzenden van mails een blind copy naar jezelf te sturen, maar dat is ook niet prettig.
O !

Mijn hoop was op jou gevestigd :-)

Maar als jij het ook al niet weet . .

Het moet toch kunnen lijk mij.



Op de een of andere manier verbaasd het me vaak wat er technisch wel kan en dan verbaas ik me weer over een (simpel, voor de hand liggend) iets wat niet kan.

Reageer