Skip to main content

Sinds een paar weken is in Windows 10 mail mijn inbox leeg.

Mijn mail account is ingesteld als IMAP. In de onderliggende sub mappen van de INBOX staan wel de nodige mails.

Kijk ik in KPN webmail dan zie ik wel alles en kan ik mail versturen en ontvangen. 

Ik heb Thunderbird geïnstalleerd en hierin is ook alles zichtbaar.  Ook bij emClient gaat alles goed.

Daarnaast heb ik op een nieuw geïnstalleerde PC (20H2) mijn mail account in Windows mail proberen in te stellen en hier blijft de inbox ook leeg.

Een oplossing zoeken aan mijn kant houdt hiermee op. Ik vermoed dat het aan de KPN knat gezocht moet worden.

Kunt u mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,

Wim Vroomans.

Hoi Wim en welkom op het forum! Super dat je hier een topic voor aan hebt gemaakt. 😄

Als het in Webmail en in Thunderbird goed gaat neem ik aan dat vanuit ons alles goed staat. Als er vanuit ons iets mis was zou het in Webmail en Thunderbird ook niet werken, dus even kijken hoe we de Windows 10 Mail up to date krijgen. 

Zou je de instellingen van de Windows 10 mail willen controleren? Die zouden als volgt moeten zijn:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Voor de handigheid vind je hier ook stap voor stap hoe je de e-mail instelt op Windows 10 Mail. Laat je weten of het hiermee gelukt is? 


De instellingen van Windows 10 mail is conform de instructie van KPN ingevoerd.

Ook een keer ingevoerd via "geavanceerde configuratie"

Dit op diverse PC's uitgevoerd om mogelijke software errors uit te sluiten.

Wel de inhoud van de submappen van de INBOX kunnen zien, maar niet die van de INBOX zelf.

Deze blijft niet zichtbaar in Windows 10 mail.

 

M.vr.gr.

Wim


Wat gek. 😕 Bedankt voor het uitgebreide testen. Het is mij nog een raadsel waarom de inbox leeg blijft en de submappen het wel naar behoren doen. Heb je toevallig een ander KPN e-mail account want je kunt koppelen aan de Windows 10 mail? Staan dan wel alle berichten in de inbox, of blijft deze ook leeg? 

Ik heb ook nog wat tips van het Microsoft forum bij elkaar gesprokkeld: 

Windows Defender-beveiligingscentrum uitschakelen

Windows Defender-beveiligingscentrum is gratis beveiligingssoftware die is opgenomen in Windows 10. Als u geen alternatieve beveiligingssoftware hebt geïnstalleerd, schakelt u Windows Defender-beveiligingscentrum tijdelijk uit.

  1. Ga naar Start De knop Startmenu. en op Windows Defender-beveiligingscentrum.

  2. Selecteer Firewall- en netwerkbeveiliging.

  3. Kies een netwerkprofiel en schakel Windows Firewall voor dat profiel uit. Herhaal deze stap voor elk profiel.

  4. Als u nu uw e-mail kunt synchroniseren, moet u de apps Mail en Agenda toestaan via de firewall. Voer de onderstaande stappen uit.

BELANGRIJK: Herhaal de bovenstaande stappen om de firewall voor elk netwerkprofiel opnieuw in te schakelen.

De apps Mail en Agenda via Windows Firewall toestaan

Als u uw e-mail kunt synchroniseren terwijl de firewall is ingeschakeld, moet u de apps Mail en Agenda toestaan via de firewall.

  1. Ga naar Start De knop Startmenu. en op Windows Defender-beveiligingscentrum.

  2. Selecteer Firewall- en netwerkbeveiliging > Een app toestaan door de firewall > Instellingen wijzigen.

  3. Schakel in de lijst met toegestane apps en functies het selectievakje naast Mail en Agenda in en schakel tevens de selectievakjes in de kolommen Privé en Openbaar in.

  4. Selecteer OK.

Uw privacyinstellingen controleren

  1. Ga naar Start De knop Startmenu. en selecteer Instellingen > Privacy > E-mail.

  2. Controleer of Apps kunnen e-mail openen en verzenden is ingesteld op Aan.

  3. Selecteer Agenda.

  4. Controleer of Apps mogen mijn agenda gebruiken is ingesteld op Aan.

Ik hoor je bevindingen graag! 


@Wim Vroomans :

Heb je niet recentelijk een update van Windows gekregen ? Heb je misschien recentelijk een nieuw programma geïnstalleerd dat “roet in het eten gooit” ?


Alle door Sanne voorgestelde stappen uitgevoerd. Dit heeft niet geholpen. 

Ik heb nog op de Microsoft Community site gezocht en daar kom ik hetzelfde probleem tegen. Ook voor andere mail adressen. Hier staat nog geen oplossing bij. De door Microsoft aangegeven oplossing is gelijk aan die Sanne geeft. (waarschijnlijk dezelfde pagina).  Deze werkt dus niet.

Totdat Microsoft met iets komt maar een ander mail programma blijven gebruiken.

Bedankt voor jullie hulp.


Reageer