Skip to main content

ik krijg steeds een foutmelding in mail van windows 11 nu krijg ik een melding dat het certificaat van pop.kpnmail.nl:993:1 ongeldig .

Dit kan duiden op een poging om toegang te verkrijgen tot of het stelen van gegevens.

Help me AUB wat moet ik doen??????

 

groeten s.van der Velden.

Hallo @Sonja Vd Velden 

 

Je gebruikt of de verkeerde server of de verkeerde poort, bij pop hoort poort 995 en bij imap poort 993, daarom krijg je die certificaatfout.

Hoe heb je het mailprogramma ingesteld, IMAP of POP?

Dit zijn de juiste instellingen voor IMAP en POP:

 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Bron: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Het is meestal handiger om IMAP te gebruiken, dan blijft de mail op de KPN servers staan en kan je de mail ook via webmail en andere apparaten bekijken, ook verzonden items zijn dan op alle apparaten en in webmail beschikbaar.

Bij POP wordt alleen je Postvak IN opgehaald van de server en afhankelijk van de instellingen de mail daarop ook verwijderd zodat ze alleen lokaal staan.


Hallo dank je wel voor het antwoord maar het gekke is dat ik de poort nergens kan vinden die staat niet in de lijst met alles wat ik moet invullen

 


Dat staat behoorlijk verstopt, je kan daar zo komen (in sommige schermen moet je naar beneden scrollen om die opties te zien):

 


ik heb alle accounts nu erin zitten krijg nu geen fout melding maar krijg ook geen mail binnen hoe kan dat?

 


Heb je het Mail programma al een keer afgesloten en opnieuw geopend?, soms helpt dat.

Ik heb ook al een paar keer gezien dat na wijzigen van de instellingen achteraf het helemaal niet meer werkt, enige optie is dan om het account te verwijderen en nog een keer in te stellen.

 


nou ik krijg nu wel alle mails binnen maar ik kan er geen verzenden hoe kan dat dan?

 


wel al hartstikke bedankt voor de geweldige uitleg ben er erg dankbaar voor

 


nou ik krijg nu wel alle mails binnen maar ik kan er geen verzenden hoe kan dat dan?

 

Heb je de instellingen ook zo staan als in de laatste afbeelding, standaard staat SSL vereisen voor uitgaande e-mail niet aangevinkt terwijl dat wel aangevinkt moet zijn.


die staat aan gevinkt

 


Dan zou het moeten werken, net een mailtje via W11 Mail verstuurd met dezelfde instellingen en dat werkt prima en komt ook aan bij de ontvanger.

Je gebruikt geen VPN o.i.d. op die PC?

Anders dat account toch helemaal opnieuw instellen, als je nu IMAP gebruikt blijft alles toch op de server staan en gaat er geen mail verloren bij het verwijderen van dat account in W11 Mail.


hallo ik heb opnieuw opgestart en hij doet het nu perfect hartstikke bedankt voor de duidelijke uitleg.

groetjes Sonja