Skip to main content

Overgangen van Concepts → Telfort → KPN  : Het levert allerlei aliassen op mét de nodige wachtwoorden. Deze werken dan niet en vervang ik. Dat levert weer spraakverwarringen op in de mail-servers. Kortom: Ik wil erg graag van al die concepts en tefort en telfortglasvezel en concepts-aliassen af.

Mijn telefoon en t.v  is al KPN en met veel moeite wurm ik mij naar mijn concepts-webmail.

De KPN-winkel in Emmen kon of wilde mij geen kpn.mail adres geven ipv concepts.

VRAAG: Geef mij -nu we overgestapt zijn- s.v.p één (1) kpn.mail  adres en laat alle vorige vallen!  Wel graag tegen de zelfde abonnementsvoorwaarden die ik nu heb.

 

Kan *** misschien ook (nog) ?  Dan héél erg graag!!

 

Admin: e-mailadres verwijderd

Hoi @Wagentje

Welkom op het KPN Forum. Ik denk dat het goed is om even wat toelichting te geven. Heb je een Telfort abonnement, dan is of wordt dit abonnement automatisch omgezet naar KPN. Je houdt daarbij gewoon al je bestaande e-mailadressen. 

Telfort had nog klanten met allerlei verschillende e-mailadressen (denk aan xmsnet, lijbrandt, concepts, telfortglasvezel). Deze e-mailadressen maakten allemaal gebruik van verschillende webmails (en verschillende achterliggende systemen). Deze e-mailadressen worden nu allemaal gelijkgetrokken en naar hetzelfde systeem als alle @telfort e-mailadressen omgezet (dat is ook het systeem waar de KPN e-mailadressen in staan). Dit wordt gedaan ter voorbereiding van de omzetting Telfort naar KPN, zodat deze omzetting soepel verloopt.

Voor webmail geldt dat je moeten inloggen met je volledige e-mailadres en wachtwoord (eerder was dit een gebruikersnaam + wachtwoord). Daarnaast moet het wachtwoord voldoend aan een aantal eisen. Meer informatie vind je op het Telfort Forum.

Maak je op pc / tablet / telefoon gebruik van mailprogramma's zoals Outlook, Apple Mail etc. dan moet je ook de e-mailinstellingen controleren. IMAP wordt, net als bij KPN, aanbevolen. De juiste instellingen daarvoor zijn:

Inkomende mailserver (IMAP)                    imap.telfortglasvezel.nl (poort: 993)
Uitgaande mailserver (SMTP)                     smtp.telfortglasvezel.nl (poort: 587)
TLS vereist                                                      Ja (deze optie aanvinken/selecteren)
Authenticatie vereist?                                  Ja (deze optie aanvinken/selecteren)
Gebruikersnaam                                            Je Telfort e-mailadres
Wachtwoord                                                  Het wachtwoord van je Telfort e-mailadres

Bij deze e-mailinstellingen is het dus ook van belang dat je bij je gebruikersnaam je volledige e-mailadres invult en dat het wachtwoord voldoet aan de eisen (zie Forum link). Dit wachtwoord is uiteraard gelijk aan het wachtwoord wat je moet invullen bij het inloggen van webmail. Probeer dus eventueel of je wel via webmail kan inloggen. Heb je verdere stap-voor-stap hulp nodig en kom je er met deze info niet uit, dan kan je het beste even bellen met 0800-0402 (gratis). 

 

Ben je zelf overgestapt van Telfort naar KPN, dan komen eerdere Telfort mailadressen te vervallen. Je kan dan enkel nog gebruikmaken van KPN mail. Op deze pagina vind je meer info daarover. Daar lees je ook hoe je een e-mailadres/-account kan aanmaken


Hallo @Wagentje heb je al bericht gehad dat je thuisabo is/wordt gemigreerd naar KPN perdatum X?

 


Mooi overzichtelijk verhaal. Hartelijk dank.

Ik heb nog géén antwoord op de vraag of ik van alles verlost kan worden en een nieuw kpn-mailadres kan krijgen. Ik zie, dat ik nu zelfs tefortglasvezel.nl zou moeten gebruiken, dit adres is altijd slapend is geweest. Dit is immers zo'n lang en vervelend adres dat ik nooit heb aangesproken of gebruikt!

Eigenlijk wil ik van ALLES af, en één kpn-mailadres hebben. Moet toch kunnen?? 

Dank voor het meedenken! In de KPN-winkel lossen ze dit NIET voor mij op… 

 


Eigenlijk wil ik van ALLES af, en één kpn-mailadres hebben. Moet toch kunnen?? 

Dank voor het meedenken! In de KPN-winkel lossen ze dit NIET voor mij op… 

Ja, dat kan. Als de migratie voltooid is en u nu echt KPN klant bent.


Nick83: Je geeft mij moed. Het is dus mogelijk.

Ik zit al xx mails van telfort door te worstelen om te kijken wanneer die overgang naar KPN er nu daadwerkelijk is. Ik blijk intussen wel een KPN-ID te hebben. Helder heb ik het nog niet. Ook mijn Phone is intussen KPN.

Ik zou direct contact moeten hebben met de KPN -administratie of met de Telfortadministratie. Maar hoe?  Het is wel een doolhof hoor!


Hallo @Wagentje de migratie naar KPN is begin deze maand opgestart.

Voor een eenvoudige controle, log in in MijnTelfort, als je dan direct doorgestuurd wordt naar KPN ben je over, anders ben je nog Telfort-klant.

 


Interessant; Ik log in met een telfortadres. Daar kom ik niet in.

Vervolgens log ik in met mijn conceptsadres: Ja! webmail binnengekomen.

Nu log ik in met telfortglasvezel adres. Werkt, maar is een totaal lege webmail, slapend immers?

Geen enkele KPN-doorverwijzing.

Ik concludeer voorlopig: nog niet gemigreerd en ik wacht dus af.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ga nog even een weekje met de caravan weg. Eens kijken of de webmail op de camping werkt….  

 


@Wagentje :

Het is ook verwarrend !!! Sommige mensen zien op hun webmail het KPN logo en denken ze dat ze al bij de KPN zitten terwijl ze officieel nog onder Telfort vallen.

“Alje” gaf in onderstaand topic een goed overzicht wat hem geholpen heeft om zijn Concepts.nl account weer aan de praat te krijgen. Maar hij gebruikt POP i.p.v. IMAP en dan schijnen de instellingen weer anders te zijn. “Alje” gebruikt “pop.concepts.nl” i.p.v. “imap.telfortglasvezel.nl”. Hoe bedoel je, “verwarrend” ? (Leest @Heine dit ook ??)

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112

Probeer ook dit eens (werkte ook bij andere Concepts.nl gebruikers): Kun je nog inloggen met de oude gebruikersnaam + oud wachtwoord ? Zo ja, gebruik dan nog tijdelijk (dagen ? weken ?) de oude manier van inloggen. Als dit ook niet meer werkt is dat het signaal dat je de nieuwe manier van inloggen moet gaan gebruiken/proberen.


Interessant; Ik log in met een telfortadres. Daar kom ik niet in.

Vervolgens log ik in met mijn conceptsadres: Ja! webmail binnengekomen.

Nu log ik in met telfortglasvezel adres. Werkt, maar is een totaal lege webmail, slapend immers?

Geen enkele KPN-doorverwijzing.

Ik concludeer voorlopig: nog niet gemigreerd en ik wacht dus af.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ga nog even een weekje met de caravan weg. Eens kijken of de webmail op de camping werkt….  

 

Hallo @Wagentje , ik bedoelde dat je in moet loggen in MijnTelfort om te kijken of je je doorgestuurd wordt naar KPN en dus overgezet bent. Dat staat  totaal los van de webmailinlog.


Dag JanD

ik krijg een frontje om mijn KPN- Id in te vullen en een wachtwoord. Daarna kan ik dit forum bezoeken. 

Het lijkt dus, dat ik nu toch een KPN- er ben? 

Dank voor de reactie. 


Hallo @Wagentje , dit forum kon je al  bezoeken zonder KPN klant te zijn.

Mijn concrete vraag is nogmaals als je inlogt in MijnTelfort wordt je dan automatisch doorgestuurd naar KPN of kom je nog in MijnTelfort binnen?


Hallo @Wagentje , dit forum kon je al  bezoeken zonder KPN klant te zijn.

Mijn concrete vraag is nogmaals als je inlogt in MijnTelfort wordt je dan automatisch doorgestuurd naar KPN of kom je nog in MijnTelfort binnen?

Hier dus:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm#/login


@Wagentje :

Je bent klant bij de KPN voor TV & telefoon. Maar de emailadressen uit het eerste antwoord vertellen mij dat je voor de email nog officieel onder Telfort valt.

Als ook jouw email overgaat naar de KPN dan zul je daar nog wel bericht van krijgen (email of brief). Want dan krijg je een nieuw KPN account waar jouw bestaande emailadressen/aliasen aan worden “gehangen". Dan zul je waarschijnlijk ook gevraagd worden om voortaan de KPN ingang voor de webmail te gebruiken. Dat is het punt waarop jij officieel bij de KPN bent gekomen.

Als je inlogt bij de webmail en je ziet dan het KPN logo dan wil dat nog niet zeggen dat je KPN klant bent. Officieel ben je nog steeds bij Telfort maar gebuik je al de webmail van de KPN.

Met bovenstaande informatie is het idee van “doorgestuurd worden naar KPN” - naar mijn mening - gewoon onzin.


Dank voor alle hulp en uitgebreide antwoorden. Ik log nog steeds in op Telfort. 

Ik wacht verder wel af!

DANK iedereen 


Ja! Nu ben ik officieel bij de KPN.  Daar log ik nu mee in. 

En dan nu de vraag:  Hoe kom ik van alle rommel uit het verleden af: 

Conceptsadressen  (minstens 4)

Telfortglasvezeladressen 

Nu wil ik graag ÉÉN  kpn mailadres en de rest laten vervallen.

Hoe word ik nu ècht KPN-er ?  

P.S Ook de app op mijn fone is nu overgezet, daarmee kan ik inloggen. 


@Wagentje :

1)) Maak een KPN ID aan. Dat ID heb je nodig om een nieuwe mailbox en nieuwe emailadressen/aliasen aan te maken.

https://email.kpn.com/

https://account.kpn.com/#/registration

Maak een nieuw emailaccount/mailbox aan waar slechts één of meer KPN emailadressen/aliasen (@ kpnmail.nl) aanhangen met een nieuw wachtwoord. Verwijder nog geen aliasen en/of accounts/mailboxen. Dat moet je pas (veel) later doen !!!

 

2)) Stuur alle afzenders (zie bijv. het adresboek in jouw emailprogramma of app. Of loop alle emails na die je nog bewaard hebt) die nog email naar één van die oudere mailadressen sturen een bericht. In dat bericht schrijf je dat zij voortaan hun email naar één van jouw @kpnmail.nl adressen moeten sturen. Verstuur dat bericht vanuit jouw nieuwe KPNmail.nl mailbox en vraag om een leesbevestiging. Bij serieuze websites (denk: bijv, nieuwsbrieven) kun je jouw emailadres zelf aanpassen.

3)) Gebruik de filterregels in jouw emailprogramma én webmail (met de kpnmail.nl adressen) om email die nog gericht is aan die oude domeinen te verplaatsen naar een speciale map. Dan weet je ook wie nog jouw oude emailadressen gebruikt en wie nog op de hoogte moet worden gebracht van de wijzigingen.

4)) Controleer regelmatig de mailboxen waar die Concepts.nl & Telfortglasvezel aliasen “aanhangen” en stuur alle email door naar jouw mailbox met die @kpnmail.nl adressen.

5)) Wacht nog meerdere maanden voordat je die oude aliasen & oude mailbox verwijdert. Dan pas weet je (bijna) zeker dat iedereen zijn email naar het juiste (& nieuwe) emailadres(sen) stuurt.


Willy22 hartelijk bedankt voor de complete handleiding.

Deze heb ik zorgvuldig gevolgd en kom inderdaad vrijwel al mijn gegevens tegen. Prima dus.

Maar uiteindelijk loop ik wel vast, als ik i.d.d.een nieuw emailadres wil aanvragen. Mijn KPN_ID heb ik en gebruik ik ook en dat werkt Ook je advies om gebruikers aan te schrijven is uitstekend, maar dan wil ik toch wel graag eerst een kpnmail-adres. Ik ben nota bene al binnengelaten in de mail-server van KPN, maar zag niet welk oud TELFORT of CONCEPTS adres was gekoppeld. 

Toch loop ik nu vast op het aangehangen bericht, nadat ik “een mailadres aanvragen”  had gekozen.

Alvast bedankt voor het meedenken. nIk ben even een paar dagen uit de running] P.S. Al mijn "producten” vind ik i.d.d terug onder “email-adres aanmaken”

 


@Wagentje :

Je moet waarschijnlijk ook dat nieuwe email abonnement toevoegen aan jouw KPN ID. Daarvoor moet je ook bij Mijn KPN zijn. Dus Mijn KPN > Producten > Product toevoegen.

Staat er in de email, die je van de KPN hebt gekregen, ook de naam van het nieuwe KPN account (dat je niet kunt wijzigen) ? Aan dat nieuwe account zullen ook jouw oude emailadressen “gehangen” zijn.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm


Reageer