Skip to main content

Is er ook bekend of er aan de mogelijkheid wordt gewerkt om twee factor authenticatie in te kunnen stellen voor KPN Mail. Het onderliggende platform dat KPN gebruikt voor de mail dienst heeft hier namelijk wel ondersteuning voor (Multifactor Authentication : Technical Documentation (open-xchange.com)).

 

Een half jaar geleden was er een andere gebruiker met de vraag of er ook plannen zijn voor het toevoegen van een catch-all functionaliteit in combinatie met een eigen domein. Via deze weg wil ik aangeven dat dat een welkome toevoeging zou zijn aan KPN Mail.

En het gevolg zal zijn dat je kpnmail niet meer kunt gebruiken met alle mailprogramma's. Die werken met imap en dat protocol kent/ondersteunt 2fa niet.

Bron.


Ik lees mijn reactie hier op van een tijdje terug nog eens na :

Daar denk ik nog net zo over.


@PeterG Bij Strato (en ik zie dit ook bij andere partijen gezien zoals Google en Microsoft) lossen ze het probleem dat jij aanstipt door gebruik te maken van applicatie wachtwoorden (11.6. Extra Wachtwoorden gebruiken voor Applicaties (strato.com)).

Daarnaast zou de 2FA optie als opt-in aangeboden kunnen worden zodat bestaande (maar ook nieuwe) gebruikers met de eenvoudigere gebruikersnaam en wachtwoord methode kunnen blijven inloggen.


Hi @Bedge85, het is vrij complex om 2FA te implementeren bij email, het staat echter wél op onze planning. Wanneer precies en in welke vorm, dat is nog onbekend. Om verwachtingen te temperen wil ik hier direct bij aangeven dat het best kan dat het nog minimaal een jaar gaat duren voor we zo ver zijn. Als hier meer over bekend is, zullen we dat via het forum met jullie delen!


@Maja_ Bedankt voor je reactie. Ik snap dat iets dergelijks complex is voor een mailomgeving dat het formaat van KPN heeft. Voorlopig wijk ik dan nog uit naar een andere mail provider.

Een andere vraag die in de post stond is of er ook plannen zijn om catch-all functionaliteit toe te voegen voor mail adressen met een eigen domein? Kun je daar ook iets over delen?


Ik heb hier nog even een aanvullende vraag over @Bedge85; wil jij voor je domein nog niet bestaande mailadressen aanmaken via de KPN webmail? Of maak je gebruik van hosting en wil je daarmee helemaal over naar KPN? In het laatste geval, kan je beter contact opnemen met de zakelijke markt, aangezien hosting daar onder is gebracht. 


2FA in combinatie met Open Exchange moet toch gewoon te implementeren zijn. Mailbox.org gebruikt ook OpenExchange en heeft dat al jaren…

Voor de rest niets als lof over de keuze van deze webmail-client!

 

 


2FA in combinatie met Open Exchange moet toch gewoon te implementeren zijn. Mailbox.org gebruikt ook OpenExchange en heeft dat al jaren…

Voor de rest niets als lof over de keuze van deze webmail-client!

 

 

Hier zijn al meer vragen over gesteld, ook door mij @krit , houd de product updates in de gaten of abonneer je daarop.

 


2FA in combinatie met Open Exchange moet toch gewoon te implementeren zijn.

Dat zal KPN niet snel doen. De meeste mensen hebben daar nog nooit van gehoord. Komen veel te veel vragen over. En als er iets is waar KPN een hekel aan heeft: bellende klanten.


Ziggo heeft 2fa al jaren en gebruikt dezelfde software als KPN @Nick83 


Ziggo heeft 2fa al jaren en gebruikt dezelfde software als KPN @Nick83 

Weet ik. Werkt alleen op de website. Via een emailclient kun je nog steeds gewoon de mail lezen als je het wachtwoord weet. Dus wat is dan de toegevoegde waarde eigenlijk? 


2FA in combinatie met Open Exchange moet toch gewoon te implementeren zijn. Mailbox.org gebruikt ook OpenExchange en heeft dat al jaren…

Voor de rest niets als lof over de keuze van deze webmail-client!

Ik heb er nog niet iets concreters over te melden dan in m'n vorige bericht hier @krit, het is op dit moment nog niet mogelijk om het te implementeren, hoe graag we ook willen 😬

Wel fijn om te horen dat je verder zo goed te spreken bent over de webmail!