Skip to main content

Krijg in linker kolom e mail het volgende te zien:

Dan de instellingen:

Interessant weet iemand wat ik kan of moet doen of staat dit nog op de lijst bij de KPN !!!!

Hallo @Bertjewijn 

 

Dat is iets wat vaak in emails met HTML indeling staat zodat als je hem opent met een programma wat het niet ondersteunt weet dat je hem niet goed kan lezen.
Dat schermpje in de linkerkolom ondersteunt blijkbaar geen HTML en laat daarom die tekst zien maar de mail opent neem ik aan wel normaal leesbaar in het rechter venster?

Net zoiets bij deze mail waar je alleen code ziet staan in de 2 onderste regels, als je de mail opent zie je dat niet meer.

 


Ja dat is wat mij opviel ,terwijl ik dan de mail wel kan lezen, dus klopt het, wederom dank voor info, hoef ik daar niet meer naar te kijken en aftevragen hoe zit dit nou.


Een rmail bestaat eigenlijk altijd uit een html versie (met opmaak) en een tekst versie (zonder opmaak). Beide versies zijn dus aanwezig in dezelfde mail. 

Normaal gesproken ondersteunen emailprogramma's tegenwoordig allemaal html. Dus bij openen word de html versie weergegeven.

De tekst versie word wel eens gebruikt om een korte weergave weer te geven. Dat is wat u daar op die 2 regels ziet. De eerste paar woorden van de email, en dan de tekst versie.

Het is niet realistisch om daar op die 2 korte regeltjes de html versie voor te gebruiken, want dan krijg je dus inderdaad zoiets wat @GeSp laat zien. Dat is html. Daarom de tekst versie.

Hallo @Bertjewijn 

 

Dat is iets wat vaak in emails met HTML indeling staat zodat als je hem opent met een programma wat het niet ondersteunt weet dat je hem niet goed kan lezen.
Dat schermpje in de linkerkolom ondersteunt blijkbaar geen HTML en laat daarom die tekst zien maar de mail opent neem ik aan wel normaal leesbaar in het rechter venster?

Net zoiets bij deze mail waar je alleen code ziet staan in de 2 onderste regels, als je de mail opent zie je dat niet meer.

 

Het is alleen dan weer jammer dat de tekstversie van heel veel emails begint met "uw email applicatie ondersteund geen html" 😖


O.k het is mij nu duidelijk, ik begrijp dan, dat ik me daar niet druk over hoef te maken, gelukkig in de "uitgeklapte"  versie wordt de html versie weer gegeven. Dank voor deze info. M v gÂ