Skip to main content

Hallo,

Ivm samenwonen wordt het KPN abonnement van mijn partner opgezegd, hij wil wel graag zijn XMSweb mail behouden, is dat mogelijk?

Kan deze ondergebracht worden onder mijn account?

@Bennasor

Bij jouw emailaccount onderbrengen lijkt me geen goed idee want dan kan jij ook email van jouw partner lezen en andersom.

Heb jij ook een abonnement bij KPN ? Zo ja, doe dan het volgende:

1)) maak dan aan jouw abonnement, ( https://email.kpn.com ) een nieuw emailaccount aan. Dit kan alleen nog maar met xxxxx@kpnmail.nl

2)) Verplaats / kopieer m.b.v een emailprogramma alle emails van het XMS account naar dat nieuwe KPN mail account. Indoen gewenst kan ik dat verder uitleggen.

3)) Bel met de KPN klantenservice (Tel. 0800 - 0402 ) en vraag of zij dat XMS emailadres willen verplaatsen naar dat nieuwe Kpnmail.nl account. Dan wordt dat XMS emailadres een zogenaamd “alias” onder dat nieuwe kpnmail account. Vanaf dat moment komt alle email voor dat XMS account binnen op dat nieuwe KPNmail account.

4)) Laat dat XMS account opheffen.

Als jij geen KPN abonnement hebt dan kan jouw partner bij de KPN klantenservice haar/zijn XMS abonnement laten omzetten in een “Email only” abonnement. Dit kost dan wel 7,50 Euro per maand.

@WMG-N 

Dank je voor de snelle reactie, ga het voorleggen aan hem. Ik heb een KPN account. 

@Bennasor 

Nog even dit:

De KPN klantenservice zal nog wel een aantal extra vragen stellen over het abonnement van zowel jou en jouw partner omdat hier om 2 verschillende abonnementen gaat (denk: voorkoming fraude). Bovendien moet deze aanvraag door jouw partner worden gedaan omdat zijn emailadres verplaatst gaat worden.

Mooi uitgelegd @WMG-N! Kom je er zo een beetje uit @Bennasor?

@Thomas van KPN ja, we gaan er zo wel uitkomen. Bedankt 

Reageer