Skip to main content

Ik had bij XS4ALL één account, xxxxxxxx@xs4all.nl, waaraan 2 mailadressen zijn gekoppeld:
mijn e-mailadres, laten we zeggen a.v.b@xs4all.nl en het e-mailadres van mijn partner m.v.b@xs4all.nl.

Mijn account is bij overgang naar KPN omgezet naar xxxxxxxx@kpnmail.nl.

Als iemand nu een mailtje stuurt naar a.v.b@xs4all.nl dan komt dat ook binnen bij m.v.b@xs4all.nl.
Omgekeerd komt mail aan m.v.b@xs4all.nl ook binnen bij a.v.b@xs4all.nl.
Dubbel dus.

Op zich niet zo'n probleem, maar hoe kan ik dat oplossen?
 

Dat betekent dat je via https://email.kpn.com een tweede email account moet maken (bijvoorbeeld yyyyyyyy@kpnmail.nl) en de alias m.v.b@xs4all.nl moet verhuizen van xxxxxxxx@kpnmail.nl naar yyyyyyyy@kpnmail.nl. Dat laatste kan je helaas niet zelf doen maar er is vast wel een moderator die dat voor je wil doen.


Bedankt voor de snelle, en heldere reactie.

Hoe kom ik in contact met een moderator?


Hoe kom ik in contact met een moderator?

Die zal zich hier vanzelf melden. Dat kan alleen wel een paar dagen duren.

De voorbereidingen zou je alvast kunnen treffen door dat yyyyyyyy@kpnmail.nl account vast aan te maken en in jouw forum profiel (klik) jouw klantgegevens vast in te vullen en bij persoonlijke opmerking aan te geven welke alias naar welk account verhuisd moet worden. De velden die als privé gekenmerkt zijn kunnen alleen door jou en een moderator gelezen worden.


Voorbereidingen getroffen!

Nogmaals bedankt!


Dan hoop ik dat er snel een moderator zal reageren.


Beste moderator,

Wanneer hoor ik iets van u?

Zou fijn zijn!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Ad


Hoi @Ad van B, welkom en bedankt vast voor het voorwerk. Alleen hoe je het nu wil kan niet. Je hebt namelijk maar een e-mailaccount: ba******@kpnmail.nl. De andere e-mailadressen zijn allemaal aliassen. 

Wil je het hebben zoals jij voor ogen hebt, dan mag je eerst een e-mailaccount aanmaken. En dan kan ik daar als je dat gedaan hebt de aliassen onder hangen. 


Ik heb de e-mailaccount ******@kpnmail.nl aangemaakt.

Oké zo?

Alvast bedankt!

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


O ja, als ik het goed begrijp kan mijn aangemaakte e-mail ADRES ******@kpnmail.nl dus vervallen en hoeft alleen *******@xs4all.nl gekoppeld te worden aan de zojuist aangemaakte e-mail ACCOUNT ******@kpnmail.nl?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Het is nog niet goed gegaan @Ad van B, maar in principe klopt wat je zegt. Alleen dat kpnmail.nl adres is nog steeds een alias en geen account zoals ba*****@kpnmail.nl. Waar nu alles onder hangt. 
 

 


Wat moet ik dan doen?


Bijvoorbeeld een account b********2@kpnmail.nl aanmaken?

 

Admin: gegevens aangepast i.v.m. privacy


Bijvoorbeeld een account bxxxxxxx2@kpnmail.nl aanmaken?

Klopt, dan kan @Bart_Z de email aliassen naar dat email account verplaatsen.

En noem hier op het forum geen emailadressen meer, dit is immers een publiek forum.


E-mail account bxxxxxxx2@kpnmail.nl is aangemaakt.


@Ad van B, Kun je aan persoonlijke opmerkingen in jouw profiel de aangemaakte mailbox toevoegen. Deze is onherkenbaar voor mij geworden. Dan kan ik daar jouw xs4all mailalias naar vehuizen.


“Tweede” e-mail account is toegevoegd aan persoonlijke opmerkingen.


“Tweede” e-mail account is toegevoegd aan persoonlijke opmerkingen.

Is ook opgenomen welke alias verhuisd moet worden?


De alias die verhuisd moet worden begint met de letter “m” en eindigt op xs4all.nl.

Het e-mailadres dat begint met de letter "m” en eindigt op kpnmail.nl kan worden verwijderd, dat wordt niet gebruikt.


Bij deze verhuisd. Alleen die @kpnmail kan ik niet verwijderen. staat bij mij dat die gebruikt wordt om vanuit webmail te versturen. Deze hangt nog onder jouw eerste account. Kun je die zelf verwijderen in MijnKPN?


Bedankt Bart_Z!

Ik krijg nu nog wel de volgende foutmelding “Taak mappen synchroniseren die zijn aangemeld via M xxx xxxxxxxx… rapporteert fout (0x800CCC0E): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via M xxx xxxxxxxx. Fout: kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.”

Die @kpnmail.nl kan ik zelf ook niet verwijderen, het prullenbakje staat in een grijs (i.p.v. oranje) vakje en geeft het volgende aan: “Dit e-mailadres is uw verzend e-mailadres. Als u uw e-mailadres wilt verwijderen dient u eerst het verzend e-mailadres aan te passen.” 


Als u uw e-mailadres wilt verwijderen dient u eerst het verzend e-mailadres aan te passen.” 

Dan moet je dat dus eerst nog even doen. Kan je hem daarna verwijderen.


Misschien begrijp ik het verkeerd, maar hoe pas ik het verzend e-mailadres aan?


Misschien begrijp ik het verkeerd, maar hoe pas ik het verzend e-mailadres aan?

Kies een ander verzend e-mailadres uit de dropdown (in het rode kader).

Kies voor “Opslaan” en verwijder daarna de e-mailalias dat je niet meer nodig hebt.


Bedankt! Is gelukt!


Volgend probleem: kan geen mail verzenden of ontvangen met het e-mailadres dat begint met de letter "m”. Zegt steeds “Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server.

Server smtp.kpnmail.nl

Gebruikersnaam m.xxxxxxxxx@xs4all.nl

Wachtwoord (niet gewijzigd)