Skip to main content

De titel zegt het al. Ik woon in het buitenland, en heb alleen nog een e-mailadres van xs4all dat nu is omgezet naar KPN. Echter omdat ik geen andere producten afneem, kan ik mijn ID niet koppelen en heb ik ook geen toegang tot de facturen voor mijn e-mail. Hoe krijg ik toegang?

@Lalalala 

Onzin. het feit dat je alleen een “Email Only” hebt betekent niet dat je dat abonnement net kunt koppelen. Kies in “Mijn KPN”:  Producten > Product toevoegen > ……………….

Er kan hier iets anders aan de hand zijn. Je komt van XS4all en daarom is het mogelijk dat je daarom voorlopig nog niet wijzigingen kunt aanbrengen. Er waren meerdere mensen die in gelijkwaardige situatie zitten en dus geen wijzigingen kunnen aanbrengen. In dat opzicht hoop ik dat het overzetten van de XS4all klanten naar de KPN snel achter de rug zal zijn.

Hopelijk weten de moderators hier meer details over ……………………...


@Lalalala , het product 'mail only' koppelen in uw 'Mijn KPN' moet kunnen. Immers, technisch wordt deze dienst nu uitgevoerd door KPN maar voor de rest veranderd er niets 😞 .  

Maar helaas, …. alle functionaliteiten zouden vanaf de dag van omzetting na max. twee dagen weer op orde zijn, dat bleek bij mij en bij meerder gezien de reacties hier, niet het geval. Ik kon wel direct al mijn XS4ALL producten koppelen maar daarmee was alles gezegd. Detailgegevens opvragen, facturen inzien, wijzigingen doorvoeren enz. kon vanaf de omzetting niet. Nu, na bijna twee maanden zijn de meeste mogelijkheden binnen 'mijn KPN' wel functioneel, de functies zijn blijkbaar stapsgewijs mogelijk gemaakt.

Heb hierover met zowel met KPN als XS4ALL een aantal keren contact gehad. Men sprak de ene keer van een 'storing', de andere keer zou het aan mijn browser(s) liggen. Blijk allemaal niet waar, de KPN-systemen konden alle omzettingen schijnbaar nog niet aan.

Ook pluspunten? zeker wel. Technisch gezien is mijn omzetting prima verlopen, slechts een korte onderbreking en geen verlies van functionaliteiten. 

De helpdesk van XS4ALL weet vast raad: 020 398 76 66


Hallo @Lalalala, een e-mail only abonnement is uiteraard te koppelen aan MijnKPN, ook al zit je in het buitenland. Het is dan van belang dat je goed let op het volgende:

 



Vervolgens zal je gevraagd worden de adresgegeven en klantnummer in te vullen plus bankrekeningnummer om het abonnement te kunnen koppelen. 
 


 


Iedereen hartelijk dank voor de uitgebreide antwoorden! Het lukt me nu om een stap verder te gaan, maar ik krijg bij het koppelen de melding: We herkennen dit abonnement niet. Ik heb mijn klantnummer en adresgegevens ingevuld, maar bij xs4all was het invullen van een adres in het buitenland niet mogelijk (werd niet ondersteund). Zou dit het probleem kunnen zijn? Mijn oude adres in Nederland werkt trouwens ook niet.


Een buitenlands adres zal dan inderdaad voor het probleem zorgen nu. 


Dat buitenlandse adres gaat niet veranderen. Hoe kom ik dan op een andere manier bij mijn facturen en gegevens?


Ik stuur je een privébericht @Lalalala


Jeroen heeft een oplossing gevonden. Ik kan bij mijn facturen. Iedereen hartelijk dank voor de tijd en moeite!