Skip to main content
Beantwoord

XS4ALL e-mail in Apple Calendar

• August 22, 2025
  • 2 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik wil graag de standaard agenda van Apple gebruiken uitnodigingen te versturen en te ontvangen met mijn xs4all.nl email adres. Dit lijkt niet te kunnen aangezien het xs4all.nl email adres geen Calendar functies ondersteund. Is er een mogelijkheid om dit toch zo in te stellen?

Beste antwoord door HeidiV

Hi ​@Tony_2 

Als je de KPN webmail agenda koppelt via CalDAV zou het moeten werken lijkt mij:

Automatisch instellen

1. Ga naar de KPN Webmail
  2. Klik op ⚙️ en ga naar Sluit uw apparaat aan
  3. Ga naar Koppel dit apparaat

Als je hier kiest voor iPhone of iPad en vervolgens Agenda krijg je de optie om een configuratiebestand te downloaden. Door dit caldav.mobileconfig-bestand daarna te installeren wordt de Agenda toegevoegd aan de agenda op jouw apparaat. Je hoeft dan alleen nog je e-mailwachtwoord in te vullen. De melding over het certificaat kan je omzeilen. Dit is optioneel maar hier niet nodig omdat je dit bestand hebt gedownload nadat je bent ingelogd.

Op dezelfde manier kan je de contacten koppelen:

• Kies hiervoor bij Koppel dit apparaat voor Contacten in plaats van Agenda
  • Je kunt vervolgens een carddav.mobileconfig-bestand downloaden en installeren

Instellen kan ook handmatig, beide methodes kan je hier vinden:

2 reacties

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • August 22, 2025

Hi ​@Tony_2 

Als je de KPN webmail agenda koppelt via CalDAV zou het moeten werken lijkt mij:

Automatisch instellen

1. Ga naar de KPN Webmail
  2. Klik op ⚙️ en ga naar Sluit uw apparaat aan
  3. Ga naar Koppel dit apparaat

Als je hier kiest voor iPhone of iPad en vervolgens Agenda krijg je de optie om een configuratiebestand te downloaden. Door dit caldav.mobileconfig-bestand daarna te installeren wordt de Agenda toegevoegd aan de agenda op jouw apparaat. Je hoeft dan alleen nog je e-mailwachtwoord in te vullen. De melding over het certificaat kan je omzeilen. Dit is optioneel maar hier niet nodig omdat je dit bestand hebt gedownload nadat je bent ingelogd.

Op dezelfde manier kan je de contacten koppelen:

• Kies hiervoor bij Koppel dit apparaat voor Contacten in plaats van Agenda
  • Je kunt vervolgens een carddav.mobileconfig-bestand downloaden en installeren

Instellen kan ook handmatig, beide methodes kan je hier vinden:

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Tony_2, welkom op onze community! Ik zie dat HeidiV al goed meedenkt. Kom je er zo uit?