Skip to main content

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin en wil mijn XS4All abonnement opzeggen maar mijn XS4All e-mailadres behouden. Mijn vriendin heeft een KPN glasvezel abonnement. Kan ik mijn XS4All e-mailadres koppelen aan haar KPN abonnement?

@DaveG2022

Voor zover ik weet, kan dat (jammer maar helaas) nog niet. De administraties van beide organisaties zijn op dat punt nog gescheiden en dus kan ook niks worden overgezet.

(Heeft een moderator hierover informatie die up to date is ????)


Hallo @DaveG2022 ,

Dat kan. 
 

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl, @telfort.nl, @tip.nl, @tiscali.nl en @tiscalimail.nl. 

bron : https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 


@Noordzee

Ja, je kunt een (ander) XS4ALL email adres aanmaken maar hetzelfde emailadres kan niet worden overgezet.


@DaveG2022 

Misschien weten ze bij XS4all beter wat er (op dit moment) wel en niet mogelijk is.


Ik verwacht dat het nu nog mogelijk is. (Voordat het abonnement bij Xs4all is opgezegd) 


@Noordzee 

Nee, overzetten kan (volgens mij) juist niet omdat beide administraties nog gescheiden zijn. Maar daar weet hopelijk een moderator meer over.

Het overzetten van een emailaccount is om een andere reden niet aan te raden. T.w. dan wordt ook de inhoud van de mailbox(en) gewist. Dan zijn alle emails verdwenen. Tenzij de gebruiker een backup van alle emails heeft gemaakt.

@DaveG2022 

Je kunt het ook anders aanpakken. Maak een nieuw account (alleen mogelijk met domeinnaam “@kpnmail.nl”) aan bij jouw vriendin's abonnement en hang daar een nieuw bijv. een XS4all emailadres/-alias aan (zie een vorig antwoord van @Noordzee ). Zorg ervoor dat alle email van jouw huidige XS4all emailadres wordt doorgestuurd naar dat nieuwe emailadres. Dat kun je instellen in de KPN (/ XS4all ????) webmail.

Vervolgens verplaats je alle emails van jouw huidige XS4all account naar jouw nieuwe emailaccount (bij jouw vriendin).

Zeg het XS4all abonnement op. Dan kun je nog 6 maanden van dat emailadres gebruik maken. Na die 6 maanden wordt het account opgeheven en kun je jouw oude XS4all emailadres bij jouw nieuwe account aanmaken. En dan wordt alle email automatisch naar dat andere abonnement gestuurd.


@DaveG2022 

Nog even dit:

1)) Neem (telefonisch) contact op met XS4all. Hopelijk weten zij meer of een XS4all account kan worden overgezet naar een KPN abonnement (na het maken van een kopie/backup).

2)) Om dat emailadres, als na 6 maanden dat XS4All abonnement wordt opgeheven, over te kunnen zetten hen je de hulp nodig van een moderator nodig. Want die moet dan de "reservering” van dat emailadres afhalen zodat jij het weer kan aanmaken bij dat nieuwe abonnement.


Hi @DaveG2022, welkom op het forum. 

Ik weet wél dat klanten die alleen een XS4ALL pack abonnement hebben dit wel kunnen doen, dit is vergelijkbaar met een e-mail only abonnement waarvoor je alleen voor je e-mailadres betaalt, dit is dus na een opzegging van je internetpakket. Op dit moment gaat dit wel allemaal nog via XS4ALL. Mijn advies is om even met ze te bellen op nummer 0203987666, ze denken graag mee. 


@Alex_P 

@DaveG2022 

Dan wordt het simpel. Laat XS4all het XS4all abonnement omzetten in een “Email Only” (hoe heet dat bij XS4all ??) abonnement en als dat goed functioneert het XS4all emailadres/-account laten overzetten naar dat KPN abonnement m.b.v. een nieuwe vraag in bijv. dit topic.


@Alex_P

@DaveG2022

Dan wordt het simpel. Laat XS4all het XS4all abonnement omzetten in een “Email Only” (hoe heet dat bij XS4all ??) abonnement en als dat goed functioneert het XS4all emailadres/-account laten overzetten naar dat KPN abonnement m.b.v. een nieuwe vraag in bijv. dit topic.

Niet helemaal, dat is iets wat XS4ALL doet. Vandaar mijn verzoek om even contact op te nemen met XS4ALL. 


@Alex_P

Dat wist ik dus niet. Maar hopelijk kunnen al die handelingen in één keer uitgevoerd/gedaan worden.

Is er al zicht op of (en zo ja, wanneer) alle XS4all “onderdelen” die nu nog apart functioneren opgaan/”verdwijnen” in de KPN organisatie ?


@Alex_P

Dat wist ik dus niet. Maar hopelijk kunnen al die handelingen in één keer uitgevoerd/gedaan worden.

Is er al zicht op of (en zo ja, wanneer) alle XS4all “onderdelen” die nu nog apart functioneren opgaan/”verdwijnen” in de KPN organisatie ?

Nog niet concreet omdat het stapsgewijs gaat. Uiteindelijk zal dit uiteraard gebeuren. Voor klanten die bellen met ons is het minder van belang omdat ze dan intern kunnen worden doorverbonden, hoewel het nu wel drukker is aan de telefoon. 


Beste mensen,

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties! Ik neem inderdaad wel even contact op met xs4all om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Hopelijk kan ik mijn xs4all mail overzetten naar het kpn abonnement van mn vriendin en anders neem ik tijdelijk een email only abonnement.


Xs4all gebeld en het is mogelijk om mijn xs4all emailadres onder te brengen bij een kpn abonnement van mijn vriendin. We moeten dan een door ons ondertekende brief met onze gegevens en het verzoek het emailadres te verplaatsen, mailen naar xs4all. Dat duurt maximaal twee weken. Na het versturen van de brief kan ik m'n xs4all abonnement opzeggen.

Dit ter info voor iemand die dezelfde vraag heeft.


Mooi zo👍🏾 

Ik wist dat het overzetten mogelijk is, maar ik wist niet dat dit via xs4all moest lopen.  


@DaveG2022

Helemaal top !!!!!!!!!!

Voor dat je iets laat overzetten moet je 2 dingen zelf doen:

1)) backup/kopie van alle emails maken.

2)) Verplaats die email naar jouw nieuwe emailaccount.

Ik heb namelijk al te vaak gezien op dit forum dat men bij de overzetting van een emailadres/-account alle bestaande emails verloor. Je bent dus gewaarschuwd.


Kort samengevat: voor nu gaat alles via XS4ALL, het nummer is 0203987666. Uiteraard kan er ook gebeld worden met KPN op nummer 0800 0402, dan wordt er intern doorverbonden. 

Een goede toevoeging, sla de huidige e-mails op: 

@DaveG2022

Helemaal top !!!!!!!!!!

Voor dat je iets laat overzetten moet je 2 dingen zelf doen:

1)) backup/kopie van alle emails maken.

2)) Verplaats die email naar jouw nieuwe emailaccount.

Ik heb namelijk al te vaak gezien op dit forum dat men bij de overzetting van een emailadres/-account alle bestaande emails verloor. Je bent dus gewaarschuwd.

 


@Alex_P

Nog even een vraag voor de zekerheid:

Is het waar, dat als er een account (en dus NIET een email-alias) wordt overgezet dat men dan (standaard) alle email in die mailbox verliest ?

Zo ja, misschien kan de software van de KPN zodanig worden aangepast dat als gevolg van dit overzetten men de emails niet meer verliest ? Dit is waarschijnlijk een “leuke vraag” die aan de techneuten van de KPN moet worden voorgelegd.

@DaveG2022 

Het verplaatsen van emails van het ene naar het andere account kun je overigens gewoon met een emailprogramma doen.


@Alex_P

Nog even een vraag voor de zekerheid:

Is het waar, dat als er een account (en dus NIET een email-alias) wordt overgezet dat men dan (standaard) alle email in die mailbox verliest ?

Zo ja, misschien kan de software van de KPN zodanig worden aangepast dat als gevolg van dit overzetten men de emails niet meer verliest ? Dit is waarschijnlijk een “leuke vraag” die aan de techneuten van de KPN moet worden voorgelegd.

@DaveG2022

Het verplaatsen van emails van het ene naar het andere account kun je overigens gewoon met een emailprogramma doen.

Goede vraag wel. Maar, er is altijd een maar he. We zitten vast aan een aantal wet- en regelgevingen. Denk aan AVG, helemaal in dit geval als het gaat om 2 verschillende accounts. Ik snap uiteraard wat jij bedoelt, en ik hoop dat we uiteindelijk die kant op gaan. Het moet juridisch wel kloppen. 

Wat het niet verliezen wat de e-mails bij een overgang betreft, daar zijn we mee bezig. Softwarematig toch een uitdaging. 

 


@DaveG2022

Helemaal top !!!!!!!!!!

Voor dat je iets laat overzetten moet je 2 dingen zelf doen:

1)) backup/kopie van alle emails maken.

2)) Verplaats die email naar jouw nieuwe emailaccount.

Ik heb namelijk al te vaak gezien op dit forum dat men bij de overzetting van een emailadres/-account alle bestaande emails verloor. Je bent dus gewaarschuwd.

Dank je voor de tip! Ik heb alle mails in een Outlook pst file, dus die hang ik gewoon opnieuw aan Outlook als een archief postvak.


 @DaveG2022 

Vraagje:

Maar verwijdert Outlook niet dat archief als dat IMAP account gesynchroniseerd wordt met de (KPN) emailserver(s) ? Of kun je zo'n map uitsluiten van synchronisatie in Outlook ? Bij een POP account speelt dit probleem waarschijnlijk niet. (Mijn kennis van Outlook is beperkt).


Heb ook wel eens zitten vogelen met die pst files bij een imap account.

Maar kreeg het niet voor elkaar. Op een gegeven moment wel even de headers, maar meer niet.

In een andere post

wordt daar ook over gepraat.

@Nick83 heeft instelling laten zien waarmee het wel moet kunnen.


@JWBokx 

Maar @Nick83 heeft het daar over Thunderbird.

@DaveG2022 

In dat topic

wordt ook getoond hoe je met een emailprogramma email kunt verplaatsen naar een ander emailaccount.