Skip to main content
Beantwoord

XS4all mail abonnement overzetten naar KPN abonnement?

• 25 januari 2025
  • 3 reacties
  • 73 keer bekeken

• Deelnemer
  • 4 reacties

Hallo,

Uit een lang verleden heb ik nog steeds een xs4all email adres en een xs4all mail-only abo

(dus een xs4all email adres en kpn mailbox).

Sinds jan. ‘25 ben ik overgestapt naar internet abo bij KPN.

Kan iemand mijn xs4all email adres koppelen met een kpn email abo uit mijn nieuwe contract?

Dan kan ik dat oude email-only-xs4all abo opzeggen.

Graag hoor ik hoe en waar ik dat kan regelen. 

Thanks alvast

Beste antwoord door WMG-N

@djfo 

Doe het volgende:

1)) Wacht totdat jouw KPN abonnement actief is en goed werkt.

2)) Stel een “Forward” in voor jouw xs4all emailadres in de XS4all webmail en dat alle email doorstuurt naar jouw nieuwe KPN emailadres.

3)) Maak 2 (extra) emailaccounts aan in jouw emailprogramma die elk met IMAP werken en die naar jouw KPN én XS4all emailadres wijzen.

4)) Verplaats m.b.v. jouw emailprogramma alle email van het xs4all account naar het KPN emailaccount. Dit trucje werkt alleen met 2 IMAP accounts. Indien gewenst kan ik beter uitleggen.

5)) Bel met de Xs4all klantenservice en vraag om jouw xs4all emailadres als een alias naar jouw nieuwe KPN emailaccount te verplaatsen. Vanaf dat moment komt alle xs4all email binnen op het KPN account.

6)) Als alle goed gegaan is kun je daarna jouw XS4all abonnement laten opheffen (klantenservice).

Bekijk origineel

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3450 reacties
  • Antwoord
  • 26 januari 2025

@djfo 

Doe het volgende:

1)) Wacht totdat jouw KPN abonnement actief is en goed werkt.

2)) Stel een “Forward” in voor jouw xs4all emailadres in de XS4all webmail en dat alle email doorstuurt naar jouw nieuwe KPN emailadres.

3)) Maak 2 (extra) emailaccounts aan in jouw emailprogramma die elk met IMAP werken en die naar jouw KPN én XS4all emailadres wijzen.

4)) Verplaats m.b.v. jouw emailprogramma alle email van het xs4all account naar het KPN emailaccount. Dit trucje werkt alleen met 2 IMAP accounts. Indien gewenst kan ik beter uitleggen.

5)) Bel met de Xs4all klantenservice en vraag om jouw xs4all emailadres als een alias naar jouw nieuwe KPN emailaccount te verplaatsen. Vanaf dat moment komt alle xs4all email binnen op het KPN account.

6)) Als alle goed gegaan is kun je daarna jouw XS4all abonnement laten opheffen (klantenservice).

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 januari 2025

Klinkt goed. De forward heb ik al jaren draaien naar andere (niet kpn) email box, alleen wilde ik het xs4all adres liever niet kwijt. 

Ik begrijp uit jouw antwoord dat kpn de <xxx @ xs4all.nl> forward wel in stand houdt ook als je het abo opheft? Dat is mooi. Ga ik proberen. 

Thnx

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3450 reacties
  • 26 januari 2025

@djfo 

Ja en Nee.

De “Forward” hoort bij jouw xs4all account en verdwijnt ook als dat abonnement wordt opgeheven.

Maar dat geeft niet omdat dan het xs4all emailadres verplaatst is (zie mijn eerste antwoord) naar jouw nieuwe KPN emailaccount (als een alias). Dat laatste is mogelijk omdat XS4all onderdeel is van KPN. Je kunt gewoon het xs4all emailadres blijven gebruiken. Email voor dat xs4all emailadres komt dan gewoon binnen op dat KPN emailaccount. Dat kun je contrleren op https://email.kpn.com.

Het “Forward” is bedoelt om TIJDELIJK email door te sturen naar het KPN emailaccount. Als dat xs4all emailadres is verplaatst naar jouw KPN account heb je die forward niet meer nodig.

Reageer