Skip to main content

Sinds gisteren kunnen diverse personen geen mail meer sturen naar mijn @Planet mailadres Iemand een idee wat er aan de hand is?

The response from the remote server was:

550 5.0.0 Mail rejected.

Reporting-MTA: dns; googlemail.com Received-From-MTA: dns; xyz@abc.com Arrival-Date: Fri, 05 Jun 2020 00:05:48 -0700 (PDT) X-Original-Message-ID: <26B7D579-A55B-44E8-B210-5962C3BE9445@rockstart.com> Final-Recipient: rfc822; abc@planet.nl Action: failed Status: 5.0.0 Remote-MTA: dns; mailin.kpnmail.nl. (213.75.3.30, the server for the domain planet.nl.) Diagnostic-Code: smtp; 550 5.0.0 Mail rejected. Last-Attempt-Date: Fri, 05 Jun 2020 00:05:49 -0700 (PDT)

Wat is de abc.com in xyz@abc.com?

Ik ben bang dat het IP adres van de mailserver waar die personen gebruik van maken op de IP blacklist terecht gekomen is omdat er veel spam vanaf die mailserver ontvangen werd.

 

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd via welke mailserver die personen hun mail versturen.

Is dat de smtp server van Google?


Hi @Raymond_planet 

Normaal gesproken betekent  550 5.0.0 Mail rejected dat het spamfilter van KPN ingrijpt.

De mail wordt bestempeld als SPAM, geweigerd en men krijgt een zgn. “bounce” bericht terug.

KPN Abuse beheert het KPN spamfilter, stuur een bericht via abuse@kpn.com en ze pakken het op.


Ga ik doen. Dank voor je snelle reactie. Al 25 jaar gebruik ik dit mailadres en nooit iets aan de hand gehad en nu dit. Wordt @planet.nl de oldtimer van het digitale verkeer wellicht?


Wat is de abc.com in xyz@abc.com?

Ik ben bang dat het IP adres van de mailserver waar die personen gebruik van maken op de IP blacklist terecht gekomen is omdat er veel spam vanaf die mailserver ontvangen werd.

 

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd via welke mailserver die personen hun mail versturen.

Is dat de smtp server van Google?

Klopt, voor zover ik kan nagaan zijn het personen die vanuit een gmail account werken


Wordt @planet.nl de oldtimer van het digitale verkeer wellicht?

Nee @Raymond_planet , het probleem ligt aan de kant van de verzender. Zijn mailserver heeft zich ‘opgewerkt’ tot Spam verdachte lijkt het.


Klopt, voor zover ik kan nagaan zijn het personen die vanuit een gmail account werken

Ik heb zojuist een mail verstuurd vanuit mijn gmail account naar mijn planet.nl adres en die is "gewoon" netjes afgeleverd.


Hi @Raymond_planet, welkom hier. Excuses voor de late reactie. Zijn de problemen met de mail inmiddels opgelost n.a.v. contact met Abuse? Laat het vooral weten als je nog vragen hebt.