Skip to main content

Hallo, ik heb een KPN account en nu wil ik in Outlook een account van Yourhosting toevoegen.

Op zich gaat dat wel maar de problemen komen bij de uitgaande mail van het yourhosting account.

Dat werkt dus niet. Ben al een tijdje bezig maar kom er niet uit.

Wie kan me helpen

Hallo ​@bpenn 

Gebruik je wel de juiste instellingen voor de uitgaande mailserver?
Je moet die van Yourhosting instellen en niet die van KPN:

Uitgaande mail

Server Dezelfde server als bij inkomende mail
Gebruikersnaam Hetzelfde als bij gebruikersnaam inkomende mail
Wachtwoord Hetzelfde wachtwoord als bij inkomende mail
Poortnummer 465
Versleuteling SSL/TLS
Wachtwoord verificatie vereist (SPA) / identiteitscontrole uit

Als het een ander probleem is, welke instellingen gebruik je en krijg je ook een (fout)melding als je mail probeert te versturen?

Geprobeerd op deze manier  

Aanmaken lukt wel en krijg de melding dat het account klaar is.

Maar helaas, ontvang niets en na het versturen van een testbericht komt in "drafts” een melding dat de mail niet verstuurd kon worden. Verder geen uitleg.

Als het een grote mail is dan zou je kunnen proberen of het met een simpele mail met een paar regels tekst wel lukt.

Als het daar niet aan ligt dan zal je het verder met Yourhosting op moeten nemen, die moeten kunnen zien of jouw mail überhaupt aangeboden wordt op hun mailserver en wat het probleem is.

Zal dat laatste dan maar doen aangezien de verzonden mails alleen de tekst test bevatten.

In ieder geval bedankt.

Hi en welkom in onze community ​@bpenn!

Ik zie dat je al perfect op weg geholpen bent door ​@GeSp, fijn. De instellingen zijn inderdaad heel belangrijk. Ik hoop dat je er met zijn tips uit gekomen bent, of anders tot de oplossing komt met hulp van Yourhosting. 

Reageer