Skip to main content

Na het installeren van de gedownloade KPN Cloud_v2.16.0 app bleek de folder voor mijn lokale KPN Cloud bestanden op de C:\Users\naam\KPN Cloud locatie aangemaakt te worden. Vanwege de beperkte grootte van mijn C: drive wilde ik de lokatie veranderen naar een andere drive. Ik had verwacht dat dit zou lukken vanuit het “Location” tabblad in het “Properties” menu van de KPN Cloud folder. Dit tabblad bleek hier echter niet aanwezig.

Ook bij de initiele installatie van de gedownloade KPN Cloud app bleek er geen keuze mogelijkheid hiervoor. Wel was er een keuzemogelijk voor de lokatie van de KPN Cloud programmabestanden van de app zelf.

Als je geen locatie kan kiezen bij installatie kan je achteraf een link maken van de install-locatie en de echte locatie, b.v. open een opdrachtprompt als Administrator en type "mklink /j "C:\Users\naam\KPN Cloud” "D:\Mijn KPN Cloud””


Bedankt voor de snelle reactie.

Ook met deze methode lukt het niet. De app heeft al een folder “KPN Cloud” gecreeerd die niet opnieuw als een symbolic link gecreeerd kan worden.

C:\Windows\system32>mklink /j "C:\Users\alexa\KPN Cloud" "F:\Mijn KPN Cloud"
Cannot create a file when that file already exists.

 

Vervolgens heb ik met de app de lokale KPN Cloud verwijderd (REMOVE) en heb ik eerst de de symbolic link gecreeerd met hetzelfde commando. Dit lukte wel, maar daarna werd bij uitvoeren van de app de symbolic link genegeerd en werd op de “C:\user\naam” folder een nieuwe folder “KPN Cloud (2)” aangemaakt.


Hallo @AMGV 

 

Je kan het aanpassen via de Voorkeuren van KPN Cloud zelf, zie de stappen 1 t/m 4 in onderstaande afbeelding.
Het KPN Cloud icoontje (stap 1) staat in de taakbalk, soms moet je eerst op het ^ klikken voor je het ziet, daar dan met de rechtermuisknop op klikken, de rest kom je wel uit neem ik aan:

 


Hallo GeSp,

Het KPN Cloud icoontje (stap 1) in de taakbalk heb ik over het hoofd gezien, en is ook een nauwelijks zichtbaar icoontje. 

Daarna wijst het zich inderdaad zelf.

 

@GeSp , @TDN Bedankt voor de snelle hulp.


Ik moet een keer kpn cloud proberen, weet niet dat het ook voor normaal users is