Skip to main content

Het duurde 12 dagen voordat ik een e-mail kon aanmaken?! Een installatiemonteur was - hoewel geannuleerd - ingepland. Installatiemonteur kwam toch ondanks tijdig geannuleerd. 

De eerste vijf e-mailaccounts zonder al teveel problemen. De zesde e-mailaccount ging net niet. Waaraan? 

E-mailaccount met de naam xxxxx aanmaken? Niet beschikbaar?! E-mail versturen? Kwam onverrichter zaken terug: kon niet bezorgd worden.

Wijzigen van mijn inlogaccount kon ook niet, krijg nu informatie van KPN via een omweg - gemakkelijker kunnen we het niet maken! - en gaat via mijn oude provider (XS4ALL dochter) naar een Gmailadres. Januari 2022 is het doorschakelen over en uit! 

😎🤔

 

@Paul B 

Je kunt per abonnement 5 (gratis) mailboxen (elk met een andere gebruikersnaam) aanmaken. Aan elke mailbox kun je 10 aliasen/emailadressen "hangen". Wil je extra mailboxen hebben dan moet je per extra emailbox per maand extra betalen. Daarvoor moet je waarschijnlijk even naar de KPN klantenservice bellen.


Beste @Willy22 Willy22, 

In mijn overziicht staat toch iets anders, n.l. 6 e-mailaccounts aanmaken. 


@Paul B

Misschien dat je bij XS4ALL 6 (gratis) mailboxen kreeg maar dat is dus helaas niet het geval bij de KPN (hoewel XS4ALL onderdeel is van KPN, zijn de administraties van beide organisaties nog gescheiden)

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm

Heb je misschien een mailbox verwijderd en dan weer aangemaakt ? Dan is die naam gedurende 3 (??) maanden niet meer te gebruiken. Tenzij iemand van de KPN die naam weer eerder  vrijgeeft.

Of misschien heeft een andere KPN klant al die ene mailboxnaam ?

Als je een goed functionerend KPN mailbox + emailadres hebt moet je in staat zijn om het contactadres te wijzigne naar een ander KPN emailadres.

(heeft iemand anders nog betere informatie/tips ??)


@Willy22 

Voor mij heeft XS4ALL afgedaan: BBC1+2 gaf regelmatig audioverstoring, dan viel het geluid weg. Enfin dat is verledentijd geweest. Behulpzaam waren ze wel bij XS4ALL!

Ga morgenochtend wel bellen met KPN. 

Bemerkte wel dat de aangemaakte 'Forum' uit het verleden stamt. Maakt mij ook niet uit.

 

 


@Paul B

Ik snap het probleem niet. Omdat je m.b.v. zogenaamde “berichtregels” in jouw emailprogramma, ervoor kan zorgen dat email voor elk van jouw aliasen wordt doorgestuurd naar een afzonderlijke / speciale map.

Maar ik ken natuurlijk jouw specifieke omstandigheden niet.


Hallo @Willy22 , @Paul B heeft gelijk. Ook bij KPN heb je tegenwoordig recht op 6 mailboxen.

 

KPN e-mail instellingen


Een KPN e-mailaccount is standaard inbegrepen bij Alles-in-1 en Internet van KPN.
Instellingen vindt u hieronder per e-mailaccount.
Selecteer het e-mailaccount waar u de instellingen voor wilt wijzigen.

U heeft recht op 6 e-mailaccounts.

bron: https://email.kpn.com/


De KPN website loopt op bepaalde pagina's wat achter.
De opmerkingen op de door jou gelinkte pagina kloppen niet meer.

De volgende uitspraak is achterhaald. Dit moet zijn 5 extra en wel verwijderen.
“Je kunt tot 4 extra accounts aanmaken. Het oorspronkelijke mailaccount kun je niet verwijderen

Ik heb al eerder fouten op de website bij de moderators gemeld en ook deze is nu gemeld.


@RBxx

Maar dan zou @Paul B 6 mailboxen moeten kunnen aanmaken. Misschien dat de software nog niet aangepast is. Dan is dat zeer zeker een fout van de KPN.

Nee, dat ligt iets subtieler. Een gebruiker krijgt 6 gratis mailboxen. Wil men meer mailboxen dan kan men die wel krijgen maar dan wel tegen extra kosten per extra mailbox.

Tja, daar kom ik dus niet elke dag. Ik weet trouwens ook dat “email only” een extra mailbox hebben gekregen. I.p.v. 1 krijgen die nu 2 (gratis) mailboxen. Maar dat was een tijdje geleden zelfs 3. Of men daar ook extra mailboxen (tegen betaling) kan krijgen is mij echter niet duidelijk.

Er is op die ene pagina nog een fout. Er staat men aan een mailbox 10 extra aliasen kan hangen. Maar dat moet natuurlijk 9 zijn.


Hoi @Willy22 , ik denk dat Paul bij de 6e mailbox een adres probeert, dat nog in quarantaine staat nadat dit recent gewist is. De software is helemaal bij voor iedereen.

Iedereen heeft standaard recht op 6 mailboxen, een extra mailbox is mogelijk á € 1.98  p/mnd

Er staat verder geen fout op die pagina. Aan ieder van de 6 mailboxen kunnen inderdaad 10 aliassen toegevoegd worden

Voor de e-mail only gelden dezelfde waardes. Max 6 mailboxen met 10 extra aliassen. E-mail only met 1, 2 of 3 mailboxen zijn oud (ruim voor 2017), zoals (ook jou) is verteld in het volgende topic

 


@RBxx

Helemaal vergeten. Maar dat is ook al 6 maanden geleden.

Wel ik heb recentelijk nog een kennis geholpen die problemen had met zijn KPN “Email Only” emailaccount. Die kennis vertelde dat hij gegaan was van max. 1 mailbox naar max. 3 mailboxen en nu weer terug is bij max. 2 mailboxen. En ja, dat was een “Email Only” abonnement dat stamde van (ver) voor 2017.


@RBxx

Ik persoonlijk zou de tekst op deze pagina

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm

een ietsie pietsie aanpassen. De huidige woorden zijn niet helemaal 100% diudelijk. Ik zou de woorden

 

        “….. kun je 10 extra e-mailadressen aanmaken.”

 

vervangen door

 

       “ ……… kun je maximaal 10 e-mailadressen aanmaken.”

 

@Moderators:  Lezen jullie mee ???


@Willy22 @RBxx 

Kan mij nog wel 2012 herinneren - tablet 10" voor de helft van de prijs, dús €249,00 - en moest ca. 10 dagen wachten - administratieve (handmatige) verwerking.

Gelukkig is het heden ten dage een stuk anders qua verwerking(en).

Ga in de loop van de dag bekijken of het dan nu wel gaat lukken? 

In iedergeval werkt de 2de televisie in de slaapkamer beter, geen "foutcode 843" meer na ca. 3 weken.

Tschüß :sunglasses: !

 


@Willy22 @RBxx 

Taaltechnisch techneuten. Succes!


@Paul B 

De vertraging is gewoon een “misser” van de KPN. Ik zou dat toch even melden bij de KPN. Misschien zijn ze bereid om een (kleine) compensatie te geven. Gewoon even proberen, Nee heb je, ja kun je krijgen.

Als je problemen hebt met het aanmaken van 1 of meer accounts, zet dan de namen van die probleem-accounts bij de “Privé gegevens” in jouw profiel hier op het forum. En plaats een nieuwe reactie hier. Dan kan een moderator uitzoeken wat er aan de hand is. En die kan ook een mogelijke blokkering direct verwijderen.


@Paul B 

Ik zie een mogelijke oorzaak voor alle vertraging. T.w. ook medewerkers van de KPN hebben zoiets als “zomervakantie” en daarom zal bij de KPN op dit moment waarschijnlijk niet het volltallige personeel  aanwezig zijn.


Hoi @Paul B, zijn al jouw vragen door de community beantwoord of kan ik je nog ergens mee helpen?


Hoi @Paul B, zijn al jouw vragen door de community beantwoord of kan ik je nog ergens mee helpen?