Skip to main content

Overstapservice KPN: ik ben pas overgestapt van ziggo naar kpn. Ik he email adressen met domeinnamen ************@ziggo.nl. Mij was beloofd dat ik email van ziggo account automatisch kan laten doorsturen naar mijn nieuwe email adres, echter volgens de medewerkster van kpn kan dat helemaal niet ? Wie kan mij helpen ?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Ziggo houdt (net zoals andere providers) bij vertrek jouw e-mailadressen nog 6 maanden in de lucht.
KPN (jouw nieuwe provider) speelt hier geen rol in.

 

Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap?

Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen.
Volg hiervoor ons stappenplan.  

Tip: bewaar je wachtwoord aangezien je dit na je opzegging niet meer kunt aanpassen in Mijn Ziggo

bron: https://www.ziggo.nl/opzeggen  bij Veelgestelde vragen.


Hallo @Fredio Welkom bij KPN.

KPN geeft standaard geen mail-accounts (meer) uit.

Zelf kun je enkele dagen na activatitie van je KPN-account een aantal mailaccounts aanmaken met onder ieder account maximaal 10 aliassen (door KPN adressen genoemd).

Heb je eenmaal zo'n account, dan kun je bij de Ziggo-mail-instellingen via de webmail een doorstuuradres van KPN invullen in het betreffende veld en komt alle mail direct in de KPN-Box zolang het Ziggo-account behouden blijft.

Je moet dan natuurlijk nog wel toegang hebben tot je webmail bij Ziggo.

Succes.

Dit is mijn 23.000e reactie binnen dit forum.😉

 


@Fredio 

Nee, je moet bij de KPN nieuwe emailaccounts aanmaken (via “MijnKPN"). Dat kan alleen nog maar met het domein “@kpnmail.nl”

Ja, je kunt email vanuit Ziggo laten doorsturen naar jouw KPN emailaccount. Maar dat geldt alleen voor nieuwe email die bij Ziggo binnenkomt.

Ja, alle email die je bij Ziggo hebt staan kun je verplaatsten / kopïeren naar jouw KPN account. Dat doe je als volgt:

1)) Maak voor elk Ziggo emailaccount dat je hebt een nieuw KPN emailaccount aan in jouw emailprogramma dat met IMAP werkt.

2)) Selecteer in jouw emailprogramma, per map die je hebt bij Ziggo alle emails en kopiëer die emails naar juiste map van een KPN account (ook in jouw emailprogramma). Vervolgens gaat jouw emailprogramma aan de slag om - voor die ene map - alle selecteerde emails van jouw Ziggo account op te halen en te kopiëren naar de juiste map op de KPN emailserver. Hoe meer emails in een map staan hoe langer het programma erover doet om die emails te kopïeren.

3)) Zorg ervoor dat het antwoordadres bij elk KPN account ( in jouw emailprogramma) een emailadres is bij de KPN. Veel mensen gebruiken “reply” om op een email te reageren en op deze manier sturen ze hun email automatisch naar jouw KPN emailadres/-account.