Skip to main content
Antwoord

Zijn de @concepts.nl mailadressen niet meer in gebruik?

• August 21, 2025
  • 25 reacties
  • 325 keer bekeken

Sinds 2 weken werkt de @concepts.nl email niet meer. Concepts is overgenomen door Telfort en telfort heeft de mailadressen ook overgenomen en in de lucht gehouden. Telfort is weer opgegaan in KPN en alles bleef gewoon werken. Sinds dus 2 weken geleden is het @concepts.nl niet meer actief. Wel is er nog een telfort email adres actief. Maar de alias daaronder van concepts dus niet meer. KPN hiervoor al gebeld maar daar kunnen ze dit ook niet zomaar oplossen. Ik vraag dit niet voor mezelf maar voor een ouder iemand die dit soort zaken niet begrijpt. Is dit nog op te lossen of is het helaas.

Beste antwoord door WimAaf

Het is gelukt. Concepts mail adres kon als alias worden ingesteld. Iedereen bedankt voor de hulp

25 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 21, 2025

@WimAaf 

Een Concepts emailadres zou je nog steeds moeten kunnen gebruiken. Maak een nieuw “xxxx@concepts.nl” aan (als alias). (gewoon niets aantrekken van wat de website voorstelt). Dat aanmaken moet nog steeds kunnen. Lukt dat wel ?

Was dat "Concepts” emailadres een email-account of een alias ? Want een nieuw emailaccount kan alleen een “xxxx@kpnmail.nl” emailadres zijn.

HeidiV
Topper
  • August 21, 2025

Hi ​@WimAaf 

Ik heb net iemand gemaild met een concepts e-mailadres en die werd ontvangen en beantwoord dus concepts.nl e-mailadressen werken nog prima.

Lukt het om via webmail in te loggen met dat concepts e-mailadres?

Als dat lukt dan zit het probleem waarschijnlijk in de mail instellingen van het mailprogramma dat wordt gebruikt, je kan hier de juiste instellingen vinden: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Grote kans dat er verouderde instellingen gebruikt worden zonder beveiliging en authenticatie wat tegenwoordig nodig is.

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Het aanmaken van een xxxx@concepts.nl alias lukt niet op mijn KPN. Het concepts mailadres is als alias gezet toen het overgenomen werd door Telfort. Toen heeft de Telfort helpdesk dit kunnen doen. Maar nu zijn we dus een overname verder. Als ik mail naar het concepts mail adres krijg ik ook de melding dat d het adres niet gevonden kan worden. 

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Nee inloggen via web mail lukte dus niet meer en ook niet via outlook. En na contact met KPN was daar ook geen alias te zien met concepts.

HeidiV
Topper
  • August 21, 2025

Aanmaken kan nog prima:

Na klikken op groene vinkje:

Heb je op Opslaan geklikt na toevoegen van de nieuwe alias?

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Ik heb het gedaan zoals hierboven beschreven maar het concept mailadres kan ik niet opslaan. Dat is ook wel logisch op zich omdat het al in gebruik is. Alleen niet meer benaderbaar door mij. 
het aanmaken van een andere kpnmail alias lukt wel. 

HeidiV
Topper
  • August 21, 2025

Een verwijderd e-mailadres wordt een tijd in quarantaine gezet waardoor het niet gelijk in gebruik wordt genomen door iemand anders.

De klantenservice kan dat e-mailadres uit de quarantaine halen zodat het daarna wel toe te voegen is.

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Vanmiddag met KPN gebeld en die service medewerker kon dat soort dingen niet. Hij kon ook niet aangeven wat er precies aan de hand was en verwees me door naar dit forum

HeidiV
Topper
  • August 21, 2025

Maak dan een belafspraak (rechts bijna onderaan op die pagina) hierover met de klantenservice, je moet dan teruggebeld worden door iemand die dat wel kan.

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Bedankt voor je hulp zover. 

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Als het lukt laat ik dit hier nog weten zodat het topic gesloten kan worden. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@WimAaf. Welkom op de community! Ik ben even benieuwd of het inmiddels al is gelukt...

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Nee het is nog niet gelukt. Zojuist weer een KPN medewerker aan de lijn gehad om te laten checken of het @concepts.nl mailadres in quarantaine zou staan. Dit was niet het geval dus het email adres zou als alias ingesteld moeten kunnen worden. Dit ga ik nu vanmiddag nogmaals proberen (om een typfout uit te sluiten) maar vrees dat het nog steeds niet gaat werken. Want ben er eigenlijk welzeker van dat ik geen typfout gemaakt heb. Maar goed laatste poging vrees ik dan.

Wel vreemd dat KPN dit niet zelf kan instellen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 25, 2025

Beste ​@WimAaf je kunt onder een bestaand @kpnmai.nl uitsluitend als alias een @concepts.nl aanmaken.

Bij het invullen van het mailadres zie standaard een leeg vak met daarachter vooringesteld @kpnmail.nl staan.

Dat vooringestelde @kpnmail.nl moet je negeren door in het invulvak meteen compleet je gewenste alias aan te maken, voorbeeld janjansen@concepts.nl en dat te bevestigen.

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Precies bovenstaand heb ik geprobeerd en het lukt niet als ik het “verloren” mailadres aanmaak. Blijkbaar staat het in quarantaine en moet het vrijgegeven worden. De KPN medewerker heeft meegekeken op mijn scherm. Een ander @concepts.nl mailadres kon ik wel aanmaken en opslaan. De KPN medewerker heeft nu een ticket aangemaakt om het bewuste mailadres vrij te geven. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

@WimAaf 

Is er misschien niet iets anders gebeurd met jouw abonnement ? of jouw emailaccount zelf ?

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Waarschijnlijk is er een soort update geweest in de systemen die dit veroorzaakt heeft. Ook fysieke verhuizing naar een ander woonadres helpt niet mee in dit soort zaken. Als ik het oude concepts mail adres kan instellen als alias is het in orde. Middels een ticket naar de IT afdeling van de KPN hoop ik dat dit lukt. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@WimAaf Ik snap dat dit lastig is, zeker als je je oude concepts-mailadres graag wilt blijven gebruiken. Goed dat je hiervoor een ticket hebt laten maken bij de IT-afdeling. Zij kunnen controleren of dit nog mogelijk is. 

Laat je ons weten wat je van hen terugkrijgt?

• Auteur
  • Topper
  • August 26, 2025

Ik laat weten wat het uiteindelijk geworden is. De reden dat ik het oude mailadres weer in de lucht wil hebben is dat met dit mailadres aangemeld zijn bij instanties zoal vattenfall, vitens etc. Je kunt daar dus tevens niet meer inloggen om het mail adres aan te passen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@WimAaf Wil je je oude concepts-mailadres eens achterlaten in het persoonlijke opmerkingenveld in jouw profiel. Ik weet niet of het mij wel lukt om de reservering te verwijderen, maar ik wil het graag even voor je proberen. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

• Auteur
  • Topper
  • August 27, 2025

Ik heb het concepts mailadres in mijn profiel gezet. Het betreft hier overigens niet mijn eigen account. Ik maak dit weer in orde voor een ouder echtpaar die zich daar zelf niet mee redden. Hun account info staat ook genoemd in mijn profiel. Mocht je het dan niet kunnen aanpassen vanwege privacy/veiligheid dan snap ik dat wel.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@WimAaf Ik heb geprobeerd de reservering te verwijderen, maar dat is helaas niet gelukt. Mijn collega's hebben het ticket opgepakt en contact opgenomen om het probleem op te lossen. Tijdens dit gesprek werd gezegd dat er geen contact is geweest met KPN en dat de melding onbekend was.

Het lijkt erop dat de persoon die contact had met mijn collega niet goed begreep wat er aan de hand was. Mogelijk was dit de oudere persoon die niet goed met dit soort zaken om kan gaan, uit het eerste bericht.

Ik ga dit nu zelf intern regelen om de reservering te laten verwijderen. Ik laat het je weten zodra dit is gelukt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@WimAaf De reservering op het oude concepts-mailadres is inmiddels verwijderd. Je kan het e-mailadres nu opnieuw zelf aanmaken. 😊

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Het is gelukt. Concepts mail adres kon als alias worden ingesteld. Iedereen bedankt voor de hulp

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Graag gedaan! 😊