Vanwege een aantal voordelen willen we graag internet van XS4all overzetten naar KPN met een combideal. We zijn altijd erg tevreden geweest over XS4all maar willen toch overstappen. Voorwaarde voor de overstap is dat alle e-mail accounts inclusief aliassen behouden blijven en onder kpn normaal te gebruiken zijn
Na verschillende medewerkers van XS4all en KPN te hebben gesproken, ben ik de draad helemaal kwijt. Hoe meer medewerkers ik spreek, hoe meer verschillende antwoorden ik krijg: variërend van absoluut niet mogelijk, je moet dan bij XS4all blijven, tot geen enkel probleem want er hangt al een kpn e-mail account boven de XS4all e-mailadressen.
Dit onderwerp komt geregeld voor op het KPN-forum, maar ook daar is de variatie aan mogelijkheden en onmogelijkheden groot en voor mij niet meer te volgen.
Ik hoop dat ik op dit forum eindelijk het juiste antwoord krijg inclusief de te nemen stappen.
Hieronder de vragen:
Is het mogelijk de XS4all e-mailadressen te behouden bij de overstap naar KPN en dan zonder een extra contract bij XS4all? Voor zover ik het kan zien, is er per e-mailbox al een kpn e-mailadres aan gekoppeld / er boven gehangen.
Zoja, blijft de historie van de emailadressen (e-mails verzonden, ontvangen, e.d.) via KPN benaderbaar of moet ik een kopiebestand maken en vervolgens ophalen binnen de mailboxen van KPN?
Is het voor het behouden van de e-mailadressen noodzakelijk dat je bij KPN de Fritzbox blijft aanhouden?
Welke stappen moeten we ondernemen en in welke volgorde?
Op een goede afloop.