Skip to main content

Beste allen,

Wij hebben nog een oud e-mail adres van Hetnet welke nog actief is. Deze werkt naar behoren, alleen kan ik slecht zoeken binnen de e-mails in Outlook. Het lijkt net alsof Outlook bepaalde mails niet pakt of herkent, terwijl ze er wel zijn! Hoe kan ik dit oplossen? Het gaat puur om de zoekfunctie hierzo. Ontvangen en verzenden werkt goed.

Andere (exchange) e-mail adressen werken goed binnen Outlook. Dus het is echt dit specifieke Hetnet adres.

Wij gebruiken IMAP/SMTP in de Office365 versie van de app. Deze gebruiken wij op de desktop (versie 2307). Op mijn android telefoon gebruik ik de mobiele Outlook app, waar de zoekfunctie ook hapert.

De KPN webmail werkt wel erg goed en pakt alle zoektermen die ik invoer. Als ik bijv. zoek naar een afzender dan krijg ik alle berichten van die afzender op de webmail pagina. (in tegenstelling tot desktop en mobiel)

Ik weet niet goed waar te beginnen bij dit probleem dus als men iets wil weten dan hoor ik het graag.

 

Hallo @Gunnewiek 

 

Heb je wel ingesteld bij de accountinstellingen dat je Alle mail ophaalt?

 

Als dat het probleem niet is kan je ook proberen of het uitmaakt door het vinkje uit te zetten voor Zoeksnelheid verbeteren...:

 

Je kan dit scherm openen via Bestand → Opties

Het ligt er ook aan welke outlook je gebruikt, in 2016 zie ik die optie wel, in 2021 niet, dus best kans dat die optie in 365 ook niet meer aanwezig is.


Alle e-mail wordt inderdaad offline gehouden, dat stond al aan.

De zoeksnelheid verbetering optie is helaas voor mij niet zichtbaar. 

 

Bedankt voor de suggesties. Ik zoek even verder.