Skip to main content

sinds de modem update deze week lukt het niet meer om vanaf windows pc/outlook 2016 email vanaf mijn zonnet account te versturen. Ontvangen op windows pc werkt wel en ook emailen vanaf mobiel (5g) werkt nog prima, via mobileeen wifi thuis werkt ook niet dus het probleem ligt bij kpn thuis.

Mailen vanaf kpn adres werkt nog wel. wat is hier veranderd?

Mail verzenden moet via een versleutelde verbinding. Dit moet je instellingen in Outlook. Kun je dit venster vinden?

En andere tabblad...

Gebruik je een mailprogramma?

Kpn is in batches authenticatie aan het aanzetten. Dit verifieert of mail ook vanaf dat adres wordt verzonden. Dit vereist een extra vinkje bij de instellingen. En daarna bij de eerst verzonden mail je wachtwoord. Daarna zou het weer moeten werken. 

Via webmail kan je sowieso verzenden. 

@Marcel1975 

Waarschijnlijk heb je in jouw emailprogramma bij het KPN emailaccount wel de verificatie/authenticatie opties aangevinkt en (volledig) ingevuld en dat niet gedaan bij het KPN emailaccount.

Heb je geen email gekregen van de KPN dat je deze instellingen moest aanpassen ?

nee geen mail van KPN gekregen dat ze iets zouden veranderen (uiteraard niet)

Maar het werkt nog steeds niet, al jullie tips (dank daarvoor) had ik al in meer of mindere mate zelf geprobeerd

de kpn mail zelf werkt wel, het gaat echt om mijn 2e mail account van mijn zonnet adres, die krijg ik sinds eergisteren niet meer verzonden. beide mail accounts zitten in Outlook 

@Marcel1975 

Het kan ook zijn dat je nog poort 25 gebruikt en dat vindt de update waarschijnlijk “niet leuk” meer.

Hallo @Marcel1975 

Bij het 2de account staat dit ook aangevinkt?

Je gebruikt ook de juiste mailservers?

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

ik zal even mijn server gegevens vermelden:

Werkende KPN mail:

inkomende mail: imap.kpnmail.nl poort 993 SSL/TSL

username kpn mail adres

pasword : kpn wachtwoord

SPA uitgevinkt

uitgaande mail: smtp.kpnmail.nl port 587 StartTLS

authenticatie aangevinkt zelfde login als inkomend

Nu de zonnet server instellingen met niet-werkende uitgaande mail:

inkomende mail die wel werkt: pop3.versatel.nl port 110

username: zonnet username

pasword zonnet wachtwoord

en crypted connectie en SPA beide uitgevinkt

Dan de uitgaande mail met probleem sinds deze week zonder dat ik zelf iets gedaan heb:

smtp.kpnmail.nl port 587 StartTLS

authenticatie aangevinkt, same settings als inkomende mail (dus zonnet login), ik heb hier ook getest met kpn credentials maar dat werkt ook niet

Ik ben eens aan het googlen geweest. Want ik wist helemaal niet wat Zonnet was. Maar het is niet van KPN. Dan moet je ook niet de SMTP server van KPN gebruiken. Je moet de SMTP server van zonnet gebruiken.

Linkje: 

https://www.zonnet.nl/faq/Hoe%20voeg%20ik%20mijn%20e-mailaccount%20toe%20aan%20een%20e-mailprogramma

Dus:

Gebruikersnaam: het gedeelte voor het '@'-teken
Wachtwoord: wachtwoord voor de webmail

Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl

Poortnummer (POP3): 995
Versleuteling: SSL

Uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl

Poort uitgaande mail: 465
Versleuteling: SSL/TLS

Selecteer de optie "Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist" of Identiteitscontrole 'Wachtwoord' (zie gebruikersnaam en wachtwoord hierboven).

Het is niet mogelijk zonder verificatie gebruik te maken van de uitgaande server (SMTP).

dank je Marlon het werkt

Hee. Het is een hele andere provider! Alleen voor e-mail zo te zien en ook nog niet gefuseerd bij een andere.

http://zonnet.nl 

Euhm.... nou ... volgens mij werkt het wel samen met een internetprovider dacht ik ergens gelezen te hebben. De klanten van die internetprovider hoeven niet te betalen voor mail bij zonnet. Andere klanten wel. Ofzoiets. 

@Marcel1975

“smtp.versatel.nl” ? Ah, daar zat dus het probleem. Versatel / Tele2 / Zonnet is een concurrent van de KPN. Maar dan snap ik niet waarom dit pas na de modem update een probleem werd. Heb je soms op hetzelfde moment de gegevens van de SMTP server gewijzigd ?

Het kan ook zijn dat de nieuwe modemsoftware op dit punt “veel strenger” is geworden.

Goedemorgen @Marcel1975! Fijn dat het toch allemaal gelukt is en welkom op de KPN Community 🙂 . Mag ik iedereen bedanken voor het meedenken in dit topic, ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij ook al weer een tijdje geleden was dat ik Zonnet voorbij heb zien komen 🙂 .

Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten en post gerust nog eens een topic in de toekomst als we iets voor je kunnen betekenen! 

ja klopt zonnet is een hele oude provider. Ik kan hem niemand aanraden, ze laten heel veel spam door en verhogen elk jaar de prijs, dit jaar met meer dan met 100%

Waarom het probleem optrad na de modem update weet ik helaas niet. Ik zelf heb niks veranderd (pas nadat ik problemen had met verzenden ben ik gaan experimenteren met de server instellingen omdat iemand suggereerde dat KPN stapsgewijs authenticatie invoert

@Marcel1975 

Er is ook behoorlijk wat kritiek op het KPN spamfilter. Misschien is het goed om helemaal terug te gaan naar de KPN ?

nee @WMG-N ik ga een gmail adres nemen, zodat ik ook makkelijker kan overstappen tussen kpn en odido. Er zijn alleen acties als je overstapt dus zodra ik geen mail adres meer gebruik van mijn provider (kpn) dan kan ik ook elk jaar zo'n actie doen zonder ‘gezeur’

Gelukkig maar. Want Odido heeft zelfs helemaal geen e-mail service meer. De klanten verwijst Odido naar Gmail, Outlook en Yahoo.

Reageer