Skip to main content
Beantwoord

2 Digitenne kastjes kwijtgeraakt, hoe pak ik dit aan?

• May 14, 2026
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Wij hadden 2 kastjes van diggitene maar die werden gebruikt  op een tanker maar de 

tanker is jaren geleden verkocht dus ik kan ze nu niet inleveren is dat een probleem 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Kppn 

Welkom op de community van KPN.

Dit kan inderdaad een probleem gaan worden, als KPN deze 2 Digitenne ontvangers graag van je terug wilt ontvangen, maar jij dat dus duidelijk niet meer kunt doen.
Er kan daarvoor een afkoopwaarde (boete) voor in rekening worden gebracht.

Het allerbeste is om de klantenservice te bellen, via 0800-0402 (of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting).

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag televisie.

Leg aan de medewerker die je dan te spreken krijgt, duidelijk uit dat je deze 2 Digitenne ontvangers niet meer kunt terugsturen, omdat je ze niet meer in je bezit hebt.
De medewerker zal daar een notitie van maken, en je vertellen hoe nu verder.

Maar ik heb de volgende vragen aan jouw:

• Heb je dan niet de mogelijkheid om in contact te treden, met de koper (nieuwe eigenaar) van jouw oude tanker?
  • Heb je daar dan geen telefoonnummer (meer) van?

Want dan kun je vragen aan de huidige eigenaar van jouw oude tanker, om de twee Digitenne ontvangers aan jouw terug te geven, omdat je anders misschien in de problemen komt.

Heb je die mogelijkheid niet, dan zul je echt even de klantenservice van KPN moeten bellen.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Kppn 

Welkom op de community van KPN.

Dit kan inderdaad een probleem gaan worden, als KPN deze 2 Digitenne ontvangers graag van je terug wilt ontvangen, maar jij dat dus duidelijk niet meer kunt doen.
Er kan daarvoor een afkoopwaarde (boete) voor in rekening worden gebracht.

Het allerbeste is om de klantenservice te bellen, via 0800-0402 (of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting).

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag televisie.

Leg aan de medewerker die je dan te spreken krijgt, duidelijk uit dat je deze 2 Digitenne ontvangers niet meer kunt terugsturen, omdat je ze niet meer in je bezit hebt.
De medewerker zal daar een notitie van maken, en je vertellen hoe nu verder.

Maar ik heb de volgende vragen aan jouw:

• Heb je dan niet de mogelijkheid om in contact te treden, met de koper (nieuwe eigenaar) van jouw oude tanker?
  • Heb je daar dan geen telefoonnummer (meer) van?

Want dan kun je vragen aan de huidige eigenaar van jouw oude tanker, om de twee Digitenne ontvangers aan jouw terug te geven, omdat je anders misschien in de problemen komt.

Heb je die mogelijkheid niet, dan zul je echt even de klantenservice van KPN moeten bellen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

Heb je al die jaren nooit het abonnement danwel de kastje opgezegd? En al die jaren betaalt. Zonde.

Al die tijd kunnen de nieuwe eigenaren de kastjes dus gewoon gebruiken. 

Heb je digitenne al opgezegd? En inmiddels verzoek voor retourneren ontvangen? Dan kun je de situatie voorleggen via dr klanten service. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Kppn en welkom bij de KPN community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al zo uitgebreid hulp hebt gekregen!
Die Digitenne kastjes zullen wat afreizen op de tanker. 🚢

Wat Michel adviseert raad ik ook aan. Hopelijk valt er dan via mijn collega's telefonisch wat te regelen. 🙂