Skip to main content
Beantwoord

Aanleg van glasvezel bij mij thuis laat op zich wachten, verschoven van november naar juli 2026

• November 26, 2025
  • 12 reacties
  • 114 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben al een poosje bezig om glasvezel van KPN te krijgen, maar op één of andere manier mag het niet.

Het sprietje steekt hier al meer als een jaar uit de grond, en zou laatst november 2025 aangesloten worden. Niet dus… Als ik zoek op mijn postcode zou het februari 2026 worden, en dat is nu verschoven naar juni/juli 2026. Mijn buren hebben al wel glasvezel van KPN???

Heb al gebeld, maar dat schijnt ook niks te helpen. Ik kreeg ook de indruk dat de gene die ik aan de telefoon had er nog niet goed ingewerkt was. 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Helaas kan ik hier weinig aan veranderen. Ik heb geen inzage in waarom jij nog zo lang moet wachten.  Kan zijn dat de centrale vol zit en men bezig is om bij te bouwen.  Als je het toch niet vertrouwd of denkt dat er een fout in de administratie staat kun je het beste bellen met KPN Netwerk: Bel ons op: 088 006 37 44   (hou wel rekening met lange wachttijden ). 

Je kunt ze ook een bericht sturen. 

Hopelijk krijg je op deze manier méér duidelijkheid. 

12 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Het bekende sprietje steekt hier al meer als een jaar uit de grond. Eerst zou ik ergens maart 2025 aangesloten worden, dat is later februari 2026 geworden, en als ik nu de postcode check doe is het juni/juli 2026. Mijn buren hebben al een half jaartje glasvezel van KPN. Eind december verloopt mijn abbo bij mijn huidige provider. Ik heb ook al gebeld met KPN, maar daar kom ik ook niet verder mee. Ik had iemand aan de lijn die volgens mij geen verstand van zaken had, en maakte ook fout op fout.

Mijn vorig bericht hier lijkt ook verdwenen als sneeuw voor de zon.

Admin: nieuwe topic samengevoegd met je al bestaande topic

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 27, 2025

Beste ​@IkRon , dat je geen glasvezel hebt betekent niet dat je geen abo bij KPN af kunt sluiten, dan kom je op de aloude koperaansluiting en word je t.z.t. vanzelf omgezet naar glas.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@IkRon . Welkom hier.

Dat is wel een bijzondere situatie. Je legt het helder uit en ik snap helemaal dat je er moedeloos van wordt. Dat sprietje staat er al meer dan een jaar, je krijgt telkens nieuwe datums die alleen maar verder opschuiven, en dan hebben je buren ondertussen gewoon al glasvezel. Dat voelt nogal wrang.Het verschil tussen adressen binnen dezelfde straat kan soms komen door hoe de aannemer de aansluiting plant of door administratieve koppelingen die nog niet goed staan, maar het blijft gek dat jij achterloopt terwijl de buren al online zitten. Maar het kan ook zijn dat jouw woning initieel is overgeslagen.

Wat geeft de postcodecheck via deze link eigenlijk aan? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Beste ​@IkRon , dat je geen glasvezel hebt betekent niet dat je geen abo bij KPN af kunt sluiten, dan kom je op de aloude koperaansluiting en word je t.z.t. vanzelf omgezet naar glas.

Hoi Jan, bedankt voor je antwoord, maar van wegen de vele apparatuur etc hier heb ik hier niet genoeg aan. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Hier kan ik niet op vertrouwen, want dit veranderd steeds.

Blijf het vreemd vinden dat buren om mij heen in hetzelfde blok wel glasvezel van KPN hebben en ik niet. Het sprietje ligt bij de voordeur.

Ik wil ook een telefoon abonnement bij KPN hebben want die verloopt ook en ik heb een nieuwe telefoon nodig. Nu moet ik wachten en wachten. 

• November 27, 2025

Hoi Jan, bedankt voor je antwoord, maar van wegen de vele apparatuur etc hier heb ik hier niet genoeg aan. 

Dat is afhankelijk van welke snelheid er beschikbaar is op koper natuurlijk. En wat voor apparatuur je hebt. Maar in zn algemeenheid is veel apparatuur is niet zo belangrijk bij een consument. Je gebruikt die apparatuur namelijk toch niet allemaal tegelijk. En apparaten zoals slimme lampen en dergelijke gebruiken niet of nauwelijks internet. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Dat is afhankelijk van welke snelheid er beschikbaar is op koper natuurlijk. En wat voor apparatuur je hebt. Maar in zn algemeenheid is veel apparatuur is niet zo belangrijk bij een consument. Je gebruikt die apparatuur namelijk toch niet allemaal tegelijk. En apparaten zoals slimme lampen en dergelijke gebruiken niet of nauwelijks internet. 

Ik heb jaren geleden adsl gehad en kwam niet boven de 80Mbps uit. Dat is lastig met gamen, tv en streamen, thuiswerken, smarthome etc. Koper is in mijn geval niet genoeg.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Helaas kan ik hier weinig aan veranderen. Ik heb geen inzage in waarom jij nog zo lang moet wachten.  Kan zijn dat de centrale vol zit en men bezig is om bij te bouwen.  Als je het toch niet vertrouwd of denkt dat er een fout in de administratie staat kun je het beste bellen met KPN Netwerk: Bel ons op: 088 006 37 44   (hou wel rekening met lange wachttijden ). 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 29, 2025

Bel ons op: 088 006 37 44   (hou wel rekening met lange wachttijden ). 

Jammer dat je er niks aan kunt doen Erwin, ik heb een bericht gestuurd en nu is het weer wachten op antwoord.

Bedankt alvast...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

Dit is toch gek, sommigen van mijn buren hebben wel glasvezel van KPN. Waarvoor is KPN zo traag?

• December 16, 2025

Het werk word uitgevoerd door aannemers. Niet door KPN zelf. Die aannemers bepalen hun eigen planning. Daar staat KPN buiten.

En ik krijg soms wel eens de indruk dat moeilijke adressen gewoon overgeslagen worden. Als ik hier de vele topics over glasvezelaanleg op dit forum lees.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 16, 2025

Beste ​@IkRon daar KPN Netwerk, dus niet KPN de provider, waar dit forum bij hoort, is verantwoordelijk voor de infrastructuur.

Daar KPN Netwerk (vroeger Reggefiber)) zelf niet genoeg personeel in dienst heeft, wordt veel werk uitbesteed aan onderaannemers en van o.a. hun capaciteit en planning is KPN Netwerk weer afhankelijk.