Skip to main content
Vraag

Aanvragen van een abonnement lukt niet omdat adres niet bestaat volgens postcodecheck

• August 16, 2026
  • 7 reacties
  • 78 keer bekeken

Aanvragen van een abonnement lukt niet omdat de postcodecheck zegt dat het adres niet bestaat.
De vorige bewoners hadden wel een kpn aansluiting.
De postcode is wel veranderd en is waarschijnlijk niet bij de kpn doorgevoerd.
Doe ik een check van mijn buren dan zegt de postcodecheck wel abonnement mogelijk.

7 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 16, 2026

Beste ​@Marjodew even met KPN helpdesk contact opnemen via Facebook, X of Insta of onder werktijd via 0800 0402.

Succes.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Marjodew. Welkom op de community! Vervelend dat de postcodecheck je adres niet herkent, terwijl er bij de vorige bewoners wel een KPN aansluiting was. Is er inmiddels al contact opgenomen met de klantenservice? En is het gelukt om het abonnement alsnog aan te vragen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 19, 2026

er is in het verleden diverse malen met de klantenservice contact geweest, kwamen ook niet verder dan helaas niet mogelijk.

Mijn overburen hadden dit probleem ook en er is toen via een bevriende (inmiddels met pensioen gegane kpn medewerker) actie ondernomen.
Deze had het over slopen van het adres en het nieuwe adres geactiveerd.
Had alles te maken met de oude postcode die nog door kpn werd gebruikt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wil je je adres in je profiel zetten? Laat daarna even een berichtje achter in dit topic. Dan kan ik voor je uitzoeken of ik je hierbij verder kan helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 20, 2026

Adres geplaatst

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb het zelf ook geprobeerd en je hebt inderdaad gelijk, de postcodecheck geeft aan dat het adres niet bestaat. Ik heb dit daarom intern doorgezet om verder uit te laten zoeken. Zodra ik hierover meer informatie heb, kom ik bij je terug.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb inmiddels een reactie van mijn collega ontvangen. Helaas hebben we nog niet kunnen achterhalen hoe je op dit moment een bestelling op jouw adres kan plaatsen. We hebben daarom wat meer informatie van je nodig om dit verder uit te zoeken.

Zou je een foto kunnen maken van de ISRA-aansluiting in de woning en deze hier willen plaatsen in het topic? Daarnaast hoor ik graag of je misschien nog gegevens hebt van de vorige bewoners of dit kan navragen. Met die informatie kunnen we proberen te achterhalen hoe de eerdere KPN-aansluiting geregistreerd stond.

Alvast bedankt voor je hulp. Zodra we meer informatie hebben, kunnen we dit verder onderzoeken.