Skip to main content
Beantwoord

Abonnement met cadeau alleen voor nieuwe klanten

• September 17, 2026
  • 11 reacties
  • 181 keer bekeken

Wat is de reden dat een bestaande klant geen nieuw contract kan aangaan voor 2 jaar met een cadeau i.p.v. een korting van 45 euro (6x 7,50). Wij zijn al jaren klant met thuis en mobiele aansluitingen en krijgen dan een 'fantastisch’ aanbod van 45 euro korting terwijl een nieuwe klant een cadeau ter waarde van EUR 500 erbij krijgt. Niet echt netjes naar je trouwe klanten toe. Bovendien heeft onze thuisverbinding er door een kabelbreuk enkele maanden uit gelegen en moesten we het doen met wat extra GB via mobiel. Ook hier is nooit een compensatie voor aangeboden. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@sneljo en welkom bij de KPN Community! Logisch dat je graag ook van het welkomstcadeau gebruik wilt maken, maar dit is inderdaad niet mogelijk. 

Wel ben ik benieuwd of je ook regelmatig in de Voor Jou acties kijkt via je MijnKPN. Er zijn welke maand kortingen, die van september kun je hier vinden: 

En ook elke vrijdag komt er een verrassing vrij:

Niet hetzelfde als het welkomstcadeau, maar als er vaak genoeg acties tussen zitten waar je graag gebruik van maakt en je hebt ook Combivoordeel (mobiel en thuis) dan spaart dat alles bij elkaar ook op tot een leuk voordeel. 🙂
Hopelijk ben je verder tevreden met je diensten. Maak hier gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt! 

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 17, 2026

Je moet het zien als een welkomstcadeau voor nieuwe klanten! Dat verschijnsel zie je bij iedere provider. Alle bestaande klanten een cadeau geven is onbetaalbaar natuurlijk. Compensatie ingeval van een storing kan je online aanvragen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Wij zijn al jaren en jaren lid. Cadeaus waren er toen niet en hebben we dus ook nooit gehad. Blijft toch gek dat als je een half jaar weggaat en daarna terug zou komen, je wel een cadeau mag uitkiezen voor een nieuw abonnement, maar wanneer je als bestaande klant een nieuw abonnement aangaat voor een even lange tijd je een klein beetje korting krijgt. 

Compensatie was mij niet bekend dat je dit zelf moet aanvragen. Niet erg klantvriendelijk moet ik zeggen. Als er een storing gemeld is, dan is de start van de storing bekend en het moment van oplossen ook. Deze periode zou automatisch in mindering gebracht behoren te worden op je rekening. Edit: kan het nu blijkbaar niet meer aanvragen want het is langer dan 30 dagen geleden. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 17, 2026

Net zoals bij verzekeringen, elektriciteit, abonnementen op kranten en tijdschriften is het verstandig om jaarlijks goed te kijken of het internetabonnement nog bij je past. De keuze is reuze😉.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 17, 2026

Het wordt tijd dat ze ophouden met die cadeau’s  aan te bieden, want we moeten dit elke keer weer uitleggen.
Maar goed, dat kan alleen maar als elke provider er mee stopt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Ik begrijp het natuurlijk dat ze nieuwe klanten willen paaien, maar dit is niet uit te leggen naar je trouwe klanten. Als ze nieuwe klanten een korting aanbieden van 45 euro gelijk aan de bestaande klanten dan is het voor iedereen een eerlijk aanbod. 

Ik ga zelf maar eens kijken bij Ziggo. Misschien toch maar eens overstappen. 

• Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Heeft er iemand ervaring dat er toch meer mogelijk is qua verlengaanbod indien je een medewerker spreekt? Ik heb nu Internet & TV en 4 mobiele abonnementen. Ik vind het verlengaanbod in MijnKPN nogal bijzonder karig vergeleken bij het aanbod bij nieuwe klanten. Ik snap ook dat het blijkbaar zo werkt, maar alsnog kan ik me niet voorstellen dat ze een klant van meer dan 10 jaar met een dergelijk abonnementpakket, die altijd keurig op tijd betaald, zo makkelijk laten vertrekken.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 17, 2026

Nou veel meer zal er niet inzitten.  En logisch ook!! Als jij meer korting krijgt dan vertel je dat waarschijnlijk aan iemand en die gaat ook bellen en zo gaat het balletje rollen. 

• Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Oke, dan voor je reactie. Dat het logisch is, ben ik overigens niet met je eens. 1x in de zoveel jaar een loyale klant belonen lijkt me waardevoller dan notoire overstappers steeds met een duur cadeau te moeten binnen hengelen.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Heb je een partner/huisgenoot ​@Twan1234? Dan kan jij je abonnement opzeggen en op naam van je partner/huisgenoot (en haar/zijn IBAN) een nieuw abonnement afsluiten. Je partner/huisgenoot is namelijk een nieuwe klant en zo profiteren jullie dan van het welkomstcadeau of de kortingen die gelden voor nieuwe abonnees. En je ontvangt nieuwe apparatuur.

Een nadeel kan zijn dat (door het wijzigen van je klantnummer)  je opgenomen tv programma’s niet meer kunt bekijken. Maar bij een overstap naar een andere provider kan dat ook niet meer.

• Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Ah kijk, dat is een goede tip. Dank!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 18, 2026

Hi ​@sneljo en welkom bij de KPN Community! Logisch dat je graag ook van het welkomstcadeau gebruik wilt maken, maar dit is inderdaad niet mogelijk. 

Wel ben ik benieuwd of je ook regelmatig in de Voor Jou acties kijkt via je MijnKPN. Er zijn welke maand kortingen, die van september kun je hier vinden: 

En ook elke vrijdag komt er een verrassing vrij:

Niet hetzelfde als het welkomstcadeau, maar als er vaak genoeg acties tussen zitten waar je graag gebruik van maakt en je hebt ook Combivoordeel (mobiel en thuis) dan spaart dat alles bij elkaar ook op tot een leuk voordeel. 🙂
Hopelijk ben je verder tevreden met je diensten. Maak hier gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt!Â