Skip to main content
Beantwoord

Abonnement verhogen naar 200 Mbit/s is duurder dan het 1 Gbit/s abonnement?

• April 1, 2026
  • 8 reacties
  • 39 keer bekeken

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Hallo, ik heb internet snelheid verhoogt van 100 naar 200, dat gaat mij 53,61 euro per maand kosten terwijl 1G snelheid 52,20 euro kost.De klantenservice zegt dat het aan soort abonnement ligt, mijn vraag is kan dat zomaar dat bestaande klanten zo gestraft worden?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Thommus_01 ,

Hallo, ik heb internet snelheid verhoogt van 100 naar 200, dat gaat mij 53,61 euro per maand kosten

Het is een pakket met tv+ dus geen los internet abonnement.

Ik ben bang dat TV+ geen onderdeel is van die 53,61, maar daar nog bovenop komt. Totaal zou je dan op 66,11 uitkomen. (TV+ kost momenteel 12,50 per maand)

De reden dat jij zoveel betaalt, is dat je jouw abonnement al heel lang niet meer hebt aangepast. 

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

8 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Hallo ​@Thommus_01 , 200 Mbit kost €45,- per maand. Heb jij nog andere abonnementen bij KPN dan alleen internet? 1Gbit kost €52,50 per maand. Als je die kiest blijft dat bedrag dan zo?

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 1, 2026

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Dan is 1Gbit per maand ook duurder dan 52,50

• April 1, 2026

1Gb internet a € 52,50 met tv+ a €12,50 wordt € 65,00 je moet wel het totaal plaatje vergelijken of alleen het stukje internet dat was €42,50 voor 100 Mb en € 43,50 voor 200 Mb. Met een  hussel abonnement was internet iets duurder.

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 1, 2026

Dan is 1Gbit per maand ook duurder dan 52,50

Dank je,  duidelijk.

Gr.

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 1, 2026

1Gb internet a € 52,50 met tv+ a €12,50 wordt € 65,00 je moet wel het totaal plaatje vergelijken of alleen het stukje internet dat was €42,50 voor 100 Mb en € 43,50 voor 200 Mb. Met een  hussel abonnement was internet iets duurder.

Dank voor je reactie, het is me inmiddels duidelijk, zal aan mijn leeftijd liggen.

Gr.

rvk01
Slimmerik
  • April 1, 2026

Hallo, ik heb internet snelheid verhoogt van 100 naar 200, dat gaat mij 53,61 euro per maand kosten terwijl 1G snelheid 52,20 euro kost.De klantenservice zegt dat het aan soort abonnement ligt, mijn vraag is kan dat zomaar dat bestaande klanten zo gestraft worden?

En als die 53,61 voor alleen het internet gedeelte is, ja, dan kan het nog steeds kloppen. Je hebt dan een hele oude abonnementsvorm (die vroeger duurder was). Niets doen is dan altijd ongunstig. En ja, dat mogen ze doen. Het is gewoon hoe het product/abonnement toen in de markt gezet is. Daar is heel wat aan veranderd maar dat wil niet zeggen dat ze bestaande klanten dan automatisch 'mee moeten nemen' (het gaat immers om een 'ander' product). Daar moet een klant altijd zelf voor kiezen (wat jij nooit gedaan hebt).

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 1, 2026

Hallo ​@Thommus_01 ,

Hallo, ik heb internet snelheid verhoogt van 100 naar 200, dat gaat mij 53,61 euro per maand kosten

Ik ben bang dat TV+ geen onderdeel is van die 53,61, maar daar nog bovenop komt. Totaal zou je dan op 66,11 uitkomen. (TV+ kost momenteel 12,50 per maand)

De reden dat jij zoveel betaalt, is dat je jouw abonnement al heel lang niet meer hebt aangepast. 

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: