Skip to main content
Beantwoord

Administratie bij gratis snelheidsverhoging klopt niet

• July 5, 2025
  • 5 reacties
  • 24 keer bekeken

Ladybirds1946
Helper
Forum|alt.badge.img

De administratie van KPN laat nog wel wat te wensen over.

4 juni  j.l. dus nu een maand geleden, kregen wij als kadootje een gratis een upload naar een snelheid van 200 mb GLASVEZEL

Een kadootje omdat ze blij met ons zijn, zo omschrijft KPN dit in de mail.

Maar tot nu toe staat er in mijn account nog steeds als huidige snelheid 100 mb download en 100mb upload

In de APP, staat wel 200 MBit/Download en maar…...20 Mbits/upload. 😮

Dit laatste kan niet kloppen met glasvezel. Bovenstaande TOPIC gelezen maar waarom maakt KPN het zo verwarrend??

Ook de mail was op 4 juni verwarrend zo van dank voor uw bestelling. Wij verhogen uw snelheid naar 200 mb en verwijderen Glasvezel. 

Verwarrend allemaal, wij hadden niets besteld maar kregen dit als extraatje van KPN. 

Klantenservice om uitleg gevraagd, maar wordt steeds in de wacht gezet omdat zij gaan navragen.

Van hen krijg ik ook geen duidelijk antwoord. Ze weten het daar ook niet.

AAN KPN: Graag juiste info met juiste informatie in mijnKPN account ook omtrent mijn facturen, ook daar is de klantenservice niet duidelijk in.

In november overgaan naar KPN maar administratief niet tevreden.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Ladybirds1946, gelukkig is het enkel een cosmetische weergave die niet volledig correct staat. Het heeft geen invloed op de daadwerkelijke snelheden behorende bij jouw abonnement. Uiteraard wordt er achter de schermen gekeken naar een oplossing voor de correcte weergave. 

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 5, 2025

Beste ​@Ladybirds1946 als je nu met een bekabelde pc een speedtest doet, haal je dan wel de 200/200Mbps?

Daar gaat het uiteindelijk om, dat je wel de goede snelheid nu hebt.

De administratieve weergave is gewoon slordig en moet dus nog bijgewerkt worden.

• July 5, 2025

Ik neem aan dat je eerst DSL had, voordat je glasvezel kreeg. In dat geval is deze administratieve verwarring nog een overblijfsel uit de DSL-tijd. Dat wordt pas rechtgezet zodra je een nieuw (Superfiber) abo afsluit, zo weet ik uit ervaring. Ook ik ging vorig jaar van 100/10 DSL naar 100/100 glasvezel, gratis verhoogd naar 200/200 maar administratief bleef ik gewoon Hussel 100/10 houden met gratis upgrade naar 200 en omgezet naar glasvezel , zo stond het op de factuur en in de app. Pas tien ik het iets goedkopere Superfiber500 afsloot (met tv+) werd het op de factuur en in de app ook aangepast naar 500/500. Een moderator heeft enige tijd geleden toegegeven dat het fout is en aangegeven dit verderop in de kpn organisatie aan te kaarten, maar daar heb ik verder nog geen resultaten  van gezien: zal wel moeilijk aan te passen zijn🤔

Bekabeld gaven/geven speedtesten wel steeds de correcte snelheid aan. 

Ladybirds1946
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik neem aan dat je eerst DSL had, voordat je glasvezel kreeg. In dat geval is deze administratieve verwarring nog een overblijfsel uit de DSL-tijd. Dat wordt pas rechtgezet zodra je een nieuw (Superfiber) abo afsluit, zo weet ik uit ervaring. Ook ik ging vorig jaar van 100/10 DSL naar 100/100 glasvezel, gratis verhoogd naar 200/200 maar administratief bleef ik gewoon Hussel 100/10 houden met gratis upgrade naar 200 en omgezet naar glasvezel , zo stond het op de factuur en in de app. Pas tien ik het iets goedkopere Superfiber500 afsloot (met tv+) werd het op de factuur en in de app ook aangepast naar 500/500. Een moderator heeft enige tijd geleden toegegeven dat het fout is en aangegeven dit verderop in de kpn organisatie aan te kaarten, maar daar heb ik verder nog geen resultaten  van gezien: zal wel moeilijk aan te passen zijn🤔

Bekabeld gaven/geven speedtesten wel steeds de correcte snelheid aan. 

Klopt hadden eerst DSL maar nu zeker al 20 jaar glasvezel. Dus ze lopen achter😑

Ladybirds1946
Helper
Forum|alt.badge.img

Beste ​@Ladybirds1946 als je nu met een bekabelde pc een speedtest doet, haal je dan wel de 200/200Mbps?

Daar gaat het uiteindelijk om, dat je wel de goede snelheid nu hebt.

De administratieve weergave is gewoon slordig en moet dus nog bijgewerkt worden.

Haal draadloos  201 Mbps en  Download en Upload 343 Mbps dus dat zit goed.😀

Alleen vindt het zo slordig van KPN om de actuele gegevens niet bij te werken, tis toch geen beginnende provider🙄

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Ladybirds1946, gelukkig is het enkel een cosmetische weergave die niet volledig correct staat. Het heeft geen invloed op de daadwerkelijke snelheden behorende bij jouw abonnement. Uiteraard wordt er achter de schermen gekeken naar een oplossing voor de correcte weergave.