Skip to main content
Vraag

Afkoopsom abonnement ontvangen

• August 25, 2026
  • 2 reacties
  • 28 keer bekeken

Goedemorgen, 

ook ik heb besloten mijn mobiel + internet/TV abbo over te sluiten n.a.v. wijziging in de voorwaarden. Voor internet/TV lijkt dit goed te zijn gegaan.

Ook ik ontvang kort na afsluiten een aankondiging dat ik EUR 260.01 moest betalen aan "eenmalige kosten". Omdat er geen specificatie bij zat KPN gebeld en gevraagd wat dit was. Na wat zoekwerk (medewerker verwees naar de factuur, die ik op dat moment nog niet had) kwamen we tot de conclusie dat dit bedrag moest zijn voor de openstaande toestelkrediet.

In alle eerlijkheid dat voor waarheid aangenomen en verder niet naar gekeken. De factuur is door mij betaald (samen met reguliere abonnementskosten) en ik dacht dat de kous daarmee af was.

Helaas krijg ik vandaag toch bericht dat men weer 32 euro gaat afschrijven ter aflossing van het toestelkrediet. De vorige factuur erbij gepakt en daar staat inderdaad een "afkoopsom abonnement" op vermeld.

Nadat ik de berichten hier las direct het hele bedrag gestorneerd omdat dit nog net binnen de termijn viel. KPN, ik heb echt geen zin in weer ellelange gesprekken. Jullie kennen de voorwaarden, hier heb ik aan voldaan, graag zorgen voor een creditering op de afkoopsom en aangepaste factuur.

Groet, Bart

2 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 25, 2026

Beste ​@bveng binnen dit forum gaat er niets gebeuren voor jou, daar dit forum geen helpdesk van KPN is.

Voor een officiële klacht kun je je via onderstaande link melden:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2026

Hi ​@JanD helaas. Ik zou graag eindelijk wat zwart op wit willen hebben. Er is telefonisch al eens toegezegd dat het om de afkoopsom ging, maar dat blijkt nu ook niets waard. Maar weer een belafspraak gepland..