Skip to main content
Vraag

Algemene voorwaarden verandere, per wanneer mag ik opzeggen en mag ik mijn welkomstcadeau behouden?

• May 23, 2026
  • 10 reacties
  • 110 keer bekeken

Beste KPN klantenservice,

Vanwege de wijziging van de algemene voorwaarden per 1 juni wil ik gebruikmaken van mijn recht om mijn internet thuis-abonnement kosteloos op te zeggen.

Mijn contract loopt eigenlijk nog tot volgend jaar en ik heb destijds een PlayStation 5 als welkomstcadeau ontvangen. Voordat ik de opzegging definitief doorzet, wil ik graag schriftelijk van u bevestigd krijgen:

Per welke exacte datum mag ik mijn abonnement vanwege deze wijziging kosteloos opzeggen?

Kan ik de PlayStation 5 definitief behouden zonder dat ik hiervoor een boete, afkoopsom of restwaarde moet betalen?

Ik hoor graag van u!

Hartelijke groet,

Mulham 

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 23, 2026

Beste ​@Mulham binnen de in de mail gestelde termijn kun je opzeggen of overstappen.

Je cadeau mag je houden.

rvk01
Slimmerik
  • May 23, 2026

En per direct. Opzeggen in ieder geval voor die datum maar via overstapservice mag de daadwerkelijke overstap wel na die datum liggen. Zolang de aanvraag van overstap naar voor die datum ligt.

• Nieuwkomer
  • May 23, 2026

Geld dat voor alle abonnementen? Ook mobiel 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 23, 2026

Dat geldt voor alle abo's, maar je moet per abo een mail ontvangen, anders werkt het niet.

​@MarissavdV 

rvk01
Slimmerik
  • May 23, 2026

En als er een toestel in je abonnement zit dan moet je die uiteraard in zijn geheel gelijk afbetalen (toestel was geen 'cadeau' 😉).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 23, 2026

En als er een toestel in je abonnement zit dan moet je die uiteraard in zijn geheel gelijk afbetalen (toestel was geen 'cadeau' 😉).

Alléén als je je mobiele abo opzegt, niet bij oversatappen met nummerbehoud ​@rvk01 en ​@MarissavdV 

rvk01
Slimmerik
  • May 23, 2026

Alléén als je je mobiele abo opzegt, niet bij oversatappen met nummerbehoud ​@rvk01 en ​@MarissavdV 

Hoezo? Bij overstappen moet je toch ook je toestel direct afbetalen? Of krijg je die dan gratis mee?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 23, 2026

Hoezo? Bij overstappen moet je toch ook je toestel direct afbetalen? Of krijg je die dan gratis mee?

Dat toestel heb je al ​@rvk01 

Het mobiele abo staat los van het gefinancierde toestel.

Nogmaals bij overstappen loopt het financieringscontract gewoon door of je kiest er voor vervroegd af te lossen.

Bij opheffen mobiel nummer moet wel eerst alles betaald zijn voordat het mobiele abo opgezegd wordt.

Is ook diverse malen hier bevestigd door het moderatieteam.

rvk01
Slimmerik
  • May 23, 2026

Dat toestel heb je al ​@rvk01 

Het mobiele abo staat los van het gefinancierde toestel.

Nogmaals bij overstappen loopt het financieringscontract gewoon door of je kiest er voor vervroegd af te lossen.

Ok. Ik dacht dat het abo en financiering aan elkaar gekoppeld waren. Ik wist niet dat je de financiering apart door mijn laten lopen.

• Nieuwkomer
  • May 25, 2026

Dat geldt voor alle abo's, maar je moet per abo een mail ontvangen, anders werkt het niet.

​@MarissavdV 

Ik heb voor beide abonnementen een mail inderdaad. Dus even samenvattend. Ik kan kosteloos opzeggen, de telefoons kan ik blijven afbetalen. En als ik bijvoorbeeld naar Vodafone ga, hou ik dan wel mijn nummers? En regelen zij dan de overstap? Of moet ik dat in dit uitzonderlijke geval zelf doen. Bedankt voor ieders hulp.Â