Skip to main content
Beantwoord

Als bestaande klant benadeeld ten opzichte van nieuwe klanten

Subaron09
Topper
Forum|alt.badge.img

Oke ik ga het toch doen. Heel veel vergelijkbare berichten hierover gezien. 

Meerdere malen met kpn gebeld hierover. Maar we kunnen niets doen.

In december 2024 gevallen voor een actie om mijn toen al doorlopende abbo te verlengen voor wat korting. Dus deze is lopende tot december 2026.

Maar dit is een verouderd abbonement, met oudere apparatuur.  Hierin zitten zelfs al wat voordeeltjes verwerkt.

Toch betaal ik net zoveel (beetje meer) als dat ik op dit moment een nieuw abbonement zou afsluiten met nieuwere apparatuur en zonder kortingen. 

Dit is wat ik te horen krijg:

- U krijgt al heel wat korting

al zie ik dat in deze vergelijking dus niet terug want voordeliger ben ik hiermee dus niet.

- Inflatie

moet een nieuw abbonement dan niet duurder zijn geworden??

Het gaat mij niet om korting, of een welkomst cadeau. 

Het gaat mij om eerlijk behandeld te worden.

Waarom betaal ik voor dezelfde diensten met verouderde apparatuur en technieken hetzelfde (of zelfs meer zonder kortingen) dan een nieuw abbonement met deze nieuwe apparatuur?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Het is altijd goed om je vraag te stellen en een signaal door te geven ​@Subaron09, dank daarvoor ðŸ˜Š Als ik andere opties voor je had, dan had ik je daar graag mee geholpen. De enige tip die ik op dit moment voor je heb is het maken van een belafspraak en te overleggen met onze klantenservice. Daar kunnen ze je helpen met de opties die er zijn, maar een garantie kan ik je niet geven. En ik geloof te lezen dat je al contact gehad hebt.

Verder, je kunt (als je wilt) het nieuws in onze Community blijven volgen. We delen het hier altijd als er nieuws of updates zijn. Mocht er iets veranderen rondom de abonnementen en onze producten en diensten, dan kun je het hier lezen. 

Bekijk origineel

12 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8689 reacties
  • 7 maart 2025

Beste ​@Subaron09 KPN werkt niet met verouderde apparatuur.

Modem/routers vanaf versie 10 zijn actueel en worden actueel gehouden.

De oudere modem/routers zijn EOL tot en met versie 9, als je die nog hebt is daar een omruilregeling voor.

Alléén de tv-decoders van het merk Motorola zijn verouderd en EOL, als je die nog hebt is ook daar een omruilregeling voor.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 7 maart 2025

Hallo ​@Subaron09 ,

Jij bent één van de vele klanten die alleen gekeken heeft naar de tijdelijke korting die je kreeg bij die actie van het verlengen van jouw contract. Uiteindelijk was je veel goedkoper geweest als je toen was overgestapt naar het huidige KPN TV+ als je tenminste verder niets wijzigde. 

Nu moet je eerst verplicht jouw contract uitzitten tot december 2026. Logisch natuurlijk, want je heb je een tijdlang geprofiteerd van een korting en dan moet je ook de duurdere periode uitzitten. 

Ga dan op december 2026 alsnog over op KPN TV+.  

Dat kan tegen die tijd via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige (maart 2025)  prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• 3846 reacties
  • 7 maart 2025

De apparatuur zit gekoppeld aan het abonnement. Jij hebt dat oude abonnement verlengd. Dus je behoud ook de apparatuur die je gebruikte. Dat verlengen heb je zelf gedaan. Dus dat houd in dat je er ook voor gekozen hebt om de apparatuur nog 2 jaar te blijven gebruiken. 

• 3846 reacties
  • 7 maart 2025
Subaron09 schreef:

moet een nieuw abbonement dan niet duurder zijn geworden??

Nee, want dat is niet interessant voor nieuwe klanten. 

Ziggo doet hetzelfde hoor. Die hebben ook net een nieuwe abonnementsvorm geïntroduceerd die goedkoper is dan de abonnementen die bestaande klanten hebben.

https://tweakers.net/nieuws/232450/ziggo-verlaagt-prijzen-van-internetabos-1gbit-s-blijft-nipt-duurder-dan-kpn.html

Bestaande klanten moeten dus hun abonnement aanpassen naar die nieuwe abonnementsvorm. Zolang ze dat niet doen blijven ze meer betalen. En klanten die net verlengd hebben moet wachten totdat hun contract weer afgelopen is.

Subaron09
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 7 maart 2025

​@JanD het modem is misschien niet het juiste voorbeeld. Maar kijk naar je tv ontvanger. De nieuwe tv+ box heeft Android besturingssysteem waardoor je veel makkelijker tussen apps kan kiezen.

Hij heeft ingebouwde chromekast waardoor je kan streamen. Ik heb er zelf een moeten aanschaffen. 

In theorie kan de tv+ box via WiFi met jou modem verbinden (als je de 12 modem heb) waardoor je dus geen extra super wifi punten hoeft aan te schaffen. 

Dit kan mijn arris ontvangertje allemaal niet. Maar ook die word straks gewoon weer €1,- duurder.

​@Noordzee & ​@Marlon92 

Ik durf niet te zeggen wat de opties toen waren. Ik was misschien iets te snel gevallen voor de aanbieding die mijn toen voorgeschoteld werd.

En ik ben mij ook echt wel bewust dat daar nu consequenties aan zitten.

Maar ze kunnen het wel weer een paar euro duurder maken ieder jaar. Maar als je wil dat het aangepast word dan kan er ineens heel veel weer niet. Het zullen we de kleine lettertjes zijn.

Maar als je het zo naast elkaar ligt dan klopt het toch eigenlijk gewoon niet.

Het is persoonlijk maar ik kan dit moeilijk loslaten.

Dank voor jullie reacties dusver.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 7 maart 2025

​@Subaron09 

Je moet het maar net weten. Zelf ben ik in juni 2023 overgestapt naar KPN TV+ in combinatie met een verlenging. 

KPN promoot dat niet actief naar bestaande klanten. Daar zit behalve het goedkopere tarief ongetwijfeld ook een ander motief achter:

De apparatuur die bestaande klanten nu gebruiken, kan vaak nog jaren mee. Economisch is dat onrendabel om de apparatuur nu bij iedereen te vervangen. En ook milieutechnisch is het niet handig.   

Natuurlijk begrijp ik de voordelen van KPN TV+. Mijn advies: Neem in december 2026 voordat je opnieuw verlengt gewoon weer opnieuw hier een kijkje. Hier vind je de laatste actualiteiten en nieuwtjes.

• 3846 reacties
  • 7 maart 2025
Subaron09 schreef:

​@JanD het modem is misschien niet het juiste voorbeeld. Maar kijk naar je tv ontvanger. De nieuwe tv+ box heeft Android besturingssysteem waardoor je veel makkelijker tussen apps kan kiezen.

De TV+ kost ook meer. Klanten die een abonnement hebben met een TV+ betalen € 12,50 voor de eerste ontvanger. Jij 10 euro. Inmiddels is dat waarschijnlijk meer door de inflatiecorrectie. Maar dat geldt voor klanten met een TV+ box ook. Die gaan ook ieder jaar meer betalen door de inflatiecorrectie voor de TV+ box.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 7 maart 2025
Marlon92 schreef:

. Maar dat geldt voor klanten met een TV+ box ook. Die gaan ook ieder jaar meer betalen door de inflatiecorrectie voor de TV+ box.

Nee hoor ​@Marlon92 ,

Afgelopen jaar (in juli 2024) werd de prijs van het internetabonnement geïndexeerd. De TV-ontvanger was en bleef 12,50 per maand. 

• 3846 reacties
  • 7 maart 2025
Noordzee schreef:
Marlon92 schreef:

. Maar dat geldt voor klanten met een TV+ box ook. Die gaan ook ieder jaar meer betalen door de inflatiecorrectie voor de TV+ box.

Nee hoor ​@Marlon92 ,

Afgelopen jaar (in juli 2024) werd de prijs van het internetabonnement geïndexeerd. De TV-ontvanger was en bleef 12,50 per maand. 

Dit jaar zal dat wel gebeuren denk ik.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Subaron09, ik zie dat je hier al op weg geholpen bent. 

Ik begrijp je standpunt. Ik kan alleen weinig toevoegen op wat ​@JanD en ​@Noordzee bovenin al aangegeven hebben. Alleen als je contract afloopt kan je overstappen naar TV+. We hebben hier via de Community helaas geen andere opties daarvoor. Apparatuur wordt inderdaad gewoon geüpdatet, dat geldt ook voor de KPN TV-ontvangers anders dan TV+. Als apparatuur niet goed werkt, kan je altijd bij ons aankloppen of contact zoeken met onze klantenservice en als apparatuur echt verouderd is of eruit gaat, dan krijg je daar tijdig bericht over.

Subaron09
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 10 maart 2025

Goedemiddag ​@Alexandra van KPN 

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad al een aantal reacties van mede leden gehad. En dit zijn vaak ook antwoorden die ik ook van jou collega's heb gehad na mijn eerdere telefonische contacten.

Maar er valt niet te ontkennen dat dit wel een vreemd beeld geeft. Een van je collega's bevestigde dit zelfs. 

In mijn ogen is dit niet eerlijk en ik kan slecht tegen oneerlijkheid (ookal heb ik zelf in dec. misschien niet goed opgelet). 

Wel word alles weer een stukje duurder, want dat kan wel.

Maar uiteindelijk zal ik het niet winnen van een organisatie als KPN en zal ik gewoon netjes tot dec 2026 blijven betalen. Misschien komt er nog eens een leuke actie langs of een leuke aanbieding van een concurrent... 

Ik ben waarschijnlijk gewoon weer een van die zeurende klanten maar toch hoop ik dat er nog eens aan klanten zoals ik gedacht word. Klanten die al jaren lid zijn, meerdere abbonement bij jullie afnemen. En jullie hier dan eens echte korting voor geven.

Nogmaals dank.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het is altijd goed om je vraag te stellen en een signaal door te geven ​@Subaron09, dank daarvoor ðŸ˜Š Als ik andere opties voor je had, dan had ik je daar graag mee geholpen. De enige tip die ik op dit moment voor je heb is het maken van een belafspraak en te overleggen met onze klantenservice. Daar kunnen ze je helpen met de opties die er zijn, maar een garantie kan ik je niet geven. En ik geloof te lezen dat je al contact gehad hebt.

Verder, je kunt (als je wilt) het nieuws in onze Community blijven volgen. We delen het hier altijd als er nieuws of updates zijn. Mocht er iets veranderen rondom de abonnementen en onze producten en diensten, dan kun je het hier lezen. 

Reageer