Skip to main content
Beantwoord

Annuleren via Belsimpel binnen 31 dagen, gaat dit goed?

• July 27, 2025
  • 5 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik heb via Belsimpel een KPN abonnement met toestel afgesloten. Zij geven aan dat annulering mogelijk is binnen 31 dagen. Toestel heb ik al teruggestuurd en nu krijg ik een mail van Belsimpel dat ze gaan controleren of annuleren mogelijk is bij KPN (toestel + abonnement zelf) 

Op de website van KPN staat dat de bedenktijd 14 dagen is. Kan het kloppen dat Belsimpel hun eigen regels mogen hanteren? Want als KPN aangeeft dat dit 14 dagen is dan kan Belsimpel mijn annulering dus niet in orde maken?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@hb9500 

Welkom op de community van KPN.

Belsimpel en KPN moet je volledig los van elkaar zien.

Belsimpel kent inderdaad een annuleringstermijn van 31 dagen, en geldt voor alle providers waarvan Belsimpel de abonnementen verkoopt.
KPN weet dat je het abonnement hebt afgelosten bij Belsimpel, en dat je dan een extra lang annuleringstermijn (opzegtermijn) hebt van 31 dagen na aankoop.

Dit staat helemaal los van wat KPN op haar eigen website hanteert als opzegtermijn.
KPN hanteert namelijk de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) na aankoop, maar deze staat volledig los van de bedenktijd die Belsimpel hanteert.

Belsimpel is trouwens niet de enige website die 31 dagen voor annuleren hanteert, want ook Bol.com, Coolbleu en Mediamarkt hanteren een annuleringstermijn van 30 of 31 dagen.

Je kunt er dus gewoon vanuit gaan, dat je bestelling wordt geannuleerd.

5 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 27, 2025

Ik ga er vanuit dat Belsimpel speciale afspraken heeft met KPN als ze hiermee adverteren. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@hb9500 

Welkom op de community van KPN.

Belsimpel en KPN moet je volledig los van elkaar zien.

Belsimpel kent inderdaad een annuleringstermijn van 31 dagen, en geldt voor alle providers waarvan Belsimpel de abonnementen verkoopt.
KPN weet dat je het abonnement hebt afgelosten bij Belsimpel, en dat je dan een extra lang annuleringstermijn (opzegtermijn) hebt van 31 dagen na aankoop.

Dit staat helemaal los van wat KPN op haar eigen website hanteert als opzegtermijn.
KPN hanteert namelijk de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) na aankoop, maar deze staat volledig los van de bedenktijd die Belsimpel hanteert.

Belsimpel is trouwens niet de enige website die 31 dagen voor annuleren hanteert, want ook Bol.com, Coolbleu en Mediamarkt hanteren een annuleringstermijn van 30 of 31 dagen.

Je kunt er dus gewoon vanuit gaan, dat je bestelling wordt geannuleerd.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 30, 2025

Hoi ​@hb9500 , welkom hier op onze Community en bedankt voor jouw bericht :)

Eerlijk gezegd kan ik weinig toevoegen aan het bovenstaande antwoord van ​@Michel.uit.Arnhem en zodoende heb ik dit antwoord ook meteen gemarkeerd als 'best answer'. Ik verwacht dus ook geen problemen bij het annuleren! Deel je de afloop ook hier nog even met ons?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 30, 2025

Dankjewel voor het antwoord. Ze hebben het netjes geannuleerd. :) 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 31, 2025

Goedemorgen ​@hb9500 , dat is heel erg fijn om te lezen en jij bedankt dat je dit hier nog eventjes hebt willen laten weten :)