Skip to main content
Vraag

Apple iPad niet geleverd bij zakelijk KPN-abonnement door problemen met ontvangstcode

• October 2, 2026
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Wij hebben eind juli een klein zakelijk abonnement afgesloten voor 3 jaar. Hierbij is ons een Apple Ipad 128gb beloofd. 

Echter begint dit langzamerhand een hoofdpijn dossier te worden, we zitten in een grote verhuizing en mogen verwachten van zo iets simpels als "een cadeautje geven" geen maanden en tientallen loze telefoontjes hoeft te kosten.

Toch is dit het geval; onderhand is "ons cadeau" al 2x retour gestuurd vanaf het PostNL punt na belofte van de klantenservice dat het deze keer echt goed ging komen…

Het grote probleem: een nieuw veiligheidssysteem dat ingevoerd wordt terwijl het voor geen meter werkt. 's Ochtends ontvangen wij netjes een mail van PostNL dat het pakket onderweg is, de "ontvangstcode" wordt per mail verstuurd zodra de bezorger onderweg is. Het grote probleem: de code ontvangen wij met geen mogelijkheid. Wij hebben alles en iedereen al tig keer gesproken, veel loze beloftes dat er teruggebeld wordt zonder dat dit uiteindelijk gebeurd.

Morgen (zaterdag 03-10-2026) komt de bezorger voor de 3e keer langs, ik weet al zo goed al zeker dat deze keer niet anders zal zijn dan de eerste 2 pogingen. Wij zijn inmiddels helemaal klaar met de KPN het het van het kastje naar de muur sturen. Mocht de ipad niet vóór vrijdag 9-10-2026 in ons bezit zijn zeggen wij het contract op, na navraag bij de rechtsbijstand is hier alle recht voor sinds de KPN overduidelijk in gebreke is gebleven.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Gerritvanderw . Welkom hier.

Dat klinkt als een behoorlijk frustrerende situatie, zeker als je inmiddels al meerdere keren voor niets op een levering hebt zitten wachten.

Als ik je verhaal zo lees, lijkt het probleem op dit moment echter niet zozeer bij KPN te liggen, maar bij de bezorging via PostNL. De bestelling lijkt immers wel te zijn aangemeld en het pakket komt ook daadwerkelijk bij PostNL terecht. Het probleem ontstaat vervolgens bij de ontvangstcode die nodig is om het pakket in ontvangst te nemen.

Dat maakt het voor KPN natuurlijk niet minder vervelend, zeker als je hierover al meerdere keren contact hebt gehad en daarbij verschillende verwachtingen zijn gewekt. Maar het oplossen van een probleem met het ontvangen of versturen van de PostNL-code zal uiteindelijk toch bij PostNL of de betreffende verzendprocedure moeten worden gezocht.

Misschien zie ik iets over het hoofd? Zo ja, verbeter mij alsjeblieft.  Maar zoals ik het nu lees, denk ik dat contact met PostNL over die code misschien meer zoden aan de dijk zet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 6, 2026

Hoi ​@Erwin van KPN, bedankt voor je antwoord.

Dat was inderdaad ook onze eerste gedachte, wij hebben ook meerdere keren met verschillende afdelingen van PostNL contact gehad. Echter kunnen ook zij niks voor ons betekenen. Gisteren is de bezorger wederom langs geweest, hij heeft zelfs met zijn leidinggevende gebeld over dit probleem maar ook hier kwam geen oplossing uit.

Ondertussen zijn we dus 3 bezorg/retour rondes verder en heeft ons dit ons ondertussen al meerdere uren gekost aan rondbellen en in de wacht staan… Wij weten niet wat we nog anders kunnen proberen, het enige wat wij nog kunnen bedenken is dat het emailadres welke bij KPN bekend in een zakelijk adres is (info@….nl). Echter zou dit volgens de KPN niet uit hoeven maken en kan dit ook niet gewijzigd worden in het "proces".

Erwin van KPN
Moderator

Vreemd allemaal, ​@Gerritvanderw .

Ik wil toch graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna heir een seintje geven?