Skip to main content
Vraag

Betaalafspraak maken lukt niet bij de reguliere klantenservice, wat zijn de mogelijkheden?

• March 24, 2026
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

Beste moderator,

Ik schrijf dit bericht namens mijn moeder. Door een ernstige ziekteperiode (kanker) is zij de afgelopen maanden helaas niet in staat geweest haar administratie bij te houden, waardoor er onder andere bij KPN een betalingsachterstand is ontstaan.

Gelukkig gaat het nu beter met haar gezondheid en zijn we samen bezig om alle achterstanden weg te werken. We hebben geprobeerd om een betalingsregeling te treffen, maar lopen vast bij de reguliere klantenservice. Gezien de bijzondere medische omstandigheden hopen we dat KPN hier naar wil kijken met een stukje maatwerk of coulance. We willen de achterstand heel graag oplossen, maar hebben daarvoor een haalbare regeling nodig.

Ik heb het klantnummer en de benodigde privégegevens van mijn moeder in mijn community-profiel gezet.

Alvast bedankt voor de hulp.

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 24, 2026

Dag ​@Rondo072 wat een nare situatie maar fijn om te horen dat het wat beter mag gaan. Je hebt echt hiervoor de telefonische klantenservice nodig. Het forum is namelijk niet de klantenservice. Bel de klantenservice 0800-0402 en vraag naar de afdeling collections. Zij zijn de enige die iets van een betalingsregeling kunnen regelen. Ik hoop dat ze je daar kunnen helpen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 24, 2026

Bel de klantenservice 0800-0402 en vraag naar de afdeling collections. Zij zijn de enige die iets van een betalingsregeling kunnen regelen. Ik hoop dat ze je daar kunnen helpen. 

Of plan een terugbelverzoek (rechtsonder op die pagina), dan belt KPN je terug op een moment dat jou gelegen komt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Rondo072. Welkom op de Community! Wat een heftige periode hebben jullie achter de rug. Fijn om te lezen dat het nu weer iets beter gaat met de gezondheid van je moeder. Dat soort situaties zetten alles even op de kop, dus heel begrijpelijk dat de administratie dan blijft liggen. Goed dat jullie dit nu samen oppakken.

Het is absoluut geen gekke vraag wat je stelt. Tegelijk is dit wel een situatie waarbij we echt naar de persoonlijke omstandigheden en mogelijkheden moeten kijken. Dit soort maatwerk kunnen we hier op de Community helaas niet bieden of regelen.

Wat ik je wel wil aanraden, is om een belafspraak te maken met een collega. Zoals hierboven al wordt aangegeven door ​@RBxx. Dan kan er echt met jullie meegedacht worden. Ik hoop dat jullie er samen met mijn collega uitkomen en dat er een regeling komt die haalbaar is. 

Â