Skip to main content
Vraag

Betwisting van monteurskosten i.v.m. wifi probleem dat niet is verholpen

  • June 24, 2026
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Geachte heer, mevrouw,

Bij deze dien ik een officiële klacht in over de dienstverlening van KPN en betwist ik de monteurkosten ter hoogte van € 99,- die aan mij in rekening worden gebracht. Ik ondervind al langere tijd dagelijks ernstige problemen met de wifi-verbinding van mijn KPN Internet en TV abonnement. Om dit op te lossen is er op 17 juni een monteur bij mij thuis langs geweest. Nadat de monteur geweest was viel na 1 uur al weer de eerste super wifi uit en de verbinding valt nog steeds elke dag uit. De ochtend begint in huize Westra met 1 of meerdere super wifi's aan het modem te bekabelen om ze daarna weer (in het meest gunstige geval) een paar uur te kunnen gebruiken als wifi-punt.

Tot mijn grote verbazing geeft KPN wel aan een bedrag van € 99,- voor dit monteurbezoek te gaan factureren. Volgens uw eigen voorwaarden hoef ik als consument niet te betalen voor een monteur als het probleem in de apparatuur of het netwerk van KPN ligt, óf als de monteur de storing niet verhelpt. Uw uiteindelijke oplossing om weer 30 jaar terug in de tijd te gaan, gaatje te boren in muren en wanden en daar een kabel doorheen te trekken om de apparaten niet via wifi, maar via kabel te verbinden met het internet vind ik niet acceptabel. Zeker niet voor een houten woning met inmiddels al 6 wifi-punten.

Gezien de situatie verzoek ik u vriendelijk doch dringend om: De onterechte kosten van € 99,- te annuleren en ons daarvan een bevestiging te sturen. Kosteloos met een structurele oplossing te komen voor de dagelijkse wifi-uitval, zodat ik weer de diensten ontvang waarvoor ik maandelijks betaal. Mocht KPN niet bereid zijn om deze onterechte kosten kwijt te schelden en de internetverbinding te herstellen, dan zie ik mij genoodzaakt om deze situatie voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.

Ik vertrouw op een snelle en passende afhandeling van uw kant. Ik zie uw schriftelijke reactie binnen twee weken tegemoet. Mijn gegevens kan ik u separaat verstrekken, .

Met vriendelijke groet,

 

Admin: klantgegevens verwijderd i.v.m. privacy 

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 24, 2026

Goedemorgen,  Op het forum helpen klanten elkaar en is dus niet de klantenservice. Wil je klacht indienen dan kan dat oa middels dit formulier


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 24, 2026

En dit valt ook gewoon te bespreken met de klantenservice. Het mag via het klachtenformulier maar meestal lost een belletje het probleem (de kosten) ook op.


  • June 24, 2026

Heel vervelend, als er iets niet goed werkt en daarbij ook niet goed wordt opgelost.

Het gaat hier op dit forum vaak over Wi-Fi problemen, daar verbaas ik mij altijd over aangezien ik werkelijk nog nooit problemen heb  gehad daar mee.
Maar, toch even benadrukken, sorry, wij hebben hier meerdere Wi-Fi punten (kastjes) aan een kabel.
Draadloos is handig voor de laatste meters, dan is een kabel onhandig maar verder juist handig, een keer aanleggen en geen omkijken meer naar.

Er moet immers ook een draad voor voeding naar toe, dan kan POE een oplossing zijn, dan gaan het signaal en de voeding over een draad en is er ter plekke geen stekker voeding (adapter) en geen stopcontact nodig.
Maar, vraag aan anderen, is er een KPN Wi-Fi kastje wat op POE kan werken ?
wikipedia - POE