Skip to main content
Antwoord

Bevestiging online opzeggen Internet abonnement

• November 27, 2025
  • 2 reacties
  • 21 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb op 12 november online mijn internetabonnement opgezegd. Van deze aanvraag heb ik een mail ontvangen waarin stond dat ik binnen 5 werkdagen teruggebeld zou worden om de opzegging te bevestigen. Tot nu toe (27 november) ben ik maar één keer gebeld, op een moment dat ik niet in de gelegenheid was om op te nemen.

Vandaag heb ik zelf het initiatief genomen om contact op te nemen met KPN. Via de online AI-chat op de opzegpagina werd ik binnen 15 minuten teruggebeld. Helaas kon de mevrouw aan de lijn mijn abonnement alleen opzeggen per een maand vanaf vandaag, en niet per 12 december (een maand na mijn online aanvraag). Ze kon mij ook niet doorverbinden met de juiste afdeling, omdat daar volgens haar geen telefoonnummer van is.

Ze gaf aan dat ik een mail moest sturen naar opzeggen@kpn.com voor een bevestiging. Na het versturen van de mail kreeg ik een automatische reply met de mededeling dat het 14 dagen kan duren voordat ik antwoord krijg.

Op deze community heb ik toen het nummer 0800-0402 gevonden, wat mogelijk zou kunnen helpen. Helaas kreeg ik daar de melding dat ik moet afwachten tot de juiste afdeling mij terugbelt. Zij konden mijn abonnement ook alleen stoppen per 27 december, een maand na dit gesprek, en niet per 12 december.

Wat ik graag zou willen, is dat iemand mij bevestigt dat 12 december de datum wordt waarop mijn contract stopt. Ik wil niet nog 14 dagen moeten wachten op een reactie van opzeggen@kpn.com , om vervolgens te horen dat het contract pas vanaf dat moment kan worden opgezegd en we alweer in januari zitten.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@pieterteeuwen, welkom allereerst bij onze community. 

Als je dit online hebt gedaan en je ook de bevestiging hebt ervan, dan is dat de datum die gehanteerd moet worden ongeacht wanneer je een antwoord krijgt. Wacht dus voor de definitieve bevestiging hun reactie, dit moet goedkomen. 

Zou je mij hier ook op de hoogte willen houden van de afloop? 

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 29, 2025

Als je dit online hebt gedaan en je ook de bevestiging hebt ervan, dan is dat de datum die gehanteerd moet worden ongeacht wanneer je een antwoord krijgt. Wacht dus voor de definitieve bevestiging hun reactie, dit moet goedkomen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 8, 2025

Ik ben inmiddels weer terug gebeld en contract wordt inderdaad per 12 december opgezegd.

Bedankt voor je reactie.