Skip to main content
Beantwoord

Bij het stoppen van het tv deel van het abonnement krijg ik verwarrende aansluitdata te zien

• February 2, 2026
  • 10 reacties
  • 98 keer bekeken

Hoe werkt het, als je TV gedeelte van KPN wilt opzeggen, en doe je dat bij TV Zenders JA of NEE aanvinken. Je zou verwachten als er boven in het scherm staat u kunt niet eerder TV zenders opzeggen per 17 februari dat wanneer je dan op NEE klikt dat het systeem niets doet. Maar het systeem begint dan toch dat je voordelen kunnen veranderen en gaat toch aan het rekenen. Je denkt dan oh kan het toch doorvoeren, vervolgens kom je op de pagina waar je moet bevestigen en staat er in mijn geval een genoemde aansluitdatum van 27 maart en nu een paar dagen laten inmiddels 30 maart..huh?  Waar haalt het systeem dit vandaan? En waarom is het systeem niet zo ingericht dat er gewoon niets gebeurd als je op NEE klikt dat je geen TV zenders meer wilt omdat er boven in het systeem een melding staat dat het niet eerder kan dan 17 feb(wat te maken heeft met opzegdata van tv pakketten). In het verleden werkte het namelijk wel zo, Blijkbaar ziet het systeem ook dat je niet kan opzeggen en voert het een rare berekening uit, waardoor je op die data in maart terecht komt. Ik zou het graag begrijpen hoe het werkt. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Rob-K ,

Je kunt na één maand het aanvullende TV-pakket per direct opzeggen. Dat geldt trouwens ook voor de diverse entertainmentpakketten.

Die andere getoonde data gewoon negeren.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 2, 2026

Hallo ​@Rob-K ,

Je kunt na één maand het aanvullende TV-pakket per direct opzeggen. Dat geldt trouwens ook voor de diverse entertainmentpakketten.

• February 2, 2026

Hallo ​@Rob-K ,

Zo was het. Maar zo werkt het al even niet meer blijkbaar. Als je een videoland, of ziggo sport totaal, hebt uitstaan, dan schakelt het systeem door naar de datum wanneer je een dergelijk pakket zou opzeggen. Was een tijd geleden niet zo, dan werden die gelijk ook afgesloten met het tv pakket. Maar dat is blijkbaar aangepast in de software. TV pakket kon ik eerst uitzetten op 31 januari, en dan is het die dag, en dan staat er opeens 17 feb boven pas mee stoppen(gekoppeld aan   de datum dat je uitstaand entertainment  kan opzeggen).  En als het nu 17 feb staat wordt het straks 21 feb(vanwege nog een ander pakket).  Kortom het lijkt er sterk op dat je tv deel niet kan opzeggen vanwege entertainment pakketten die een later opzegdatum hebben. M.u.v. streamingsdiensten, maar goed daar heb je in principe geen kpn box voor nodig. Nou geef je wel aan het aanvullende tv pakket, dus misschien begrijp ik je verkeerd.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 2, 2026

OK duidelijk,

Je moet inderdaad eerst aanvullende entertainmentpakketten uitzetten voor zover die alleen afgenomen kunnen worden in combinatie met een TV-abonnement. Bv ESPN, dat kun je bij KPN niet abonneren zonder TV-abonnement.

Heb je alle entertainmentpakketten uitgezet?, dan kun je daarna per direct jouw aanvullende TV-abonnement stopzetten. 

• February 2, 2026

OK duidelijk,

Je moet inderdaad eerst aanvullende entertainmentpakketten uitzetten voor zover die alleen afgenomen kunnen worden in combinatie met een TV-abonnement. 

Heb je alle entertainmentpakketten uitgezet?, dan kun je daarna per direct jouw aanvullende TV-abonnement stopzetten. 

ja dat klopt, was niet zo, maar is later aangepast, waar ook wel wat voor te zeggen is. Er is ook een tijd geweest dat wanneer er boven in stond dat je het tv deel  per een bepaalde datum kon opzeggen, en je drukt dan op NEE (wil je wel of geen TV zenders) dat er dan niks gebeurde, en het balkje in beeld kwam, dat je pas op  een bepaalde datum op kon zeggen. Nu druk ik op NEE en gaat het systeem toch door met het berekenen van de wijzigingen, en koppelt er een vage aansluitdatum aan. Dat eerste dat het de betaaldatum was, hoewel je je af kan vragen waarom je dan al in Maart uit komt, maar dat is het ook niet. Maar goed, ik zal tot 17 feb en vervolgens 21 feb afwachten, dat zijn die entertainment pakketten er uit, dan zal ik ik tv deel waarschijnlijk wel kunnen opzeggen. Vroeg me meer af waar de kronkel in het systeem vandaar kwam. Maar goed, de software in MIJN KPN wordt wel vaker aangepast is mijn ervaring ermee. En ik probeer nog wel eens wat uit:-)

• February 3, 2026

Vind het leuk die antwoorden, maar verklaart nog steeds niet waarom het systeem onduidelijke aansluitdata genereert. Dat was het topic. Dat je  die data moet negeren  is mij te makkelijk. Hoe komt het systeem als de laatste opzegdatum  maximaal 21 feb kan zijn van een nog lopende zenderpakket op een onverklaarbare aansluitdatum van inmiddels 31 maart. 

• Topper
  • February 21, 2026

Inmiddels is het zover dat alle entertainmentpakketten zijn opgezegd of opzegbaar, en als je dan tv gedeelte wil opzeggen, wat per direct zou moeten kunnen, dan maakt het systeem er een aansluitdatum van 20 april van..  Er gaat dus iets niet goed in het systeem. Schijnen meer mensen last van te hebben zei medewerker van KPN vanmorgen. Een andere medewerker zou nog een poging wagen het tv deel op te zeggen, en ik zou worden teruggebeld als het ook voor hun niet mogelijk zou zijn. Ik zal het de tijd geven tot zeg ergens half volgende week. Hoor ik niks of is het niet opgelost ga ik weer bellen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 21, 2026

Hallo ​@Rob ert , KPN systemen kunnen maar 1 ding tegelijk verwerken, dat zal de reden zijn waarom het tv abo pas ophoudt als de andere tv-diensten ook gestopt zijn.

• Topper
  • February 21, 2026

Hallo ​@Rob ert , KPN systemen kunnen maar 1 ding tegelijk verwerken, dat zal de reden zijn waarom het tv abo pas ophoudt als de andere tv-diensten ook gestopt zijn.

Er is een tijd geweest als je het tv deel opzegde dat de overige tv-diensten ook werden gestopt gelijk. Dat is later aangepast, waarbij er rekening werd gehouden met de einddatum van de andere tv-diensten. Nu staat alles “vrij” om het tv deel op te zeggen, maar dan komt er dus een aansluitdatum van 20 april naar voren, dus er zit ergens een hik in het systeem.

Nu heb ik overigens als een soort van test ook een internet snelheid willen aanpassen, en ook dan komt die aansluitdatum van 20 april naar voren. Het probleem lijkt dus niet zo zeer alleen tv-deel gerelateerd te zijn.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 21, 2026

Inderdaad ​@Rob ert  het 1 ding tegelijkertijd kunnen geldt voor alle diensten die KPN aanbiedt.

Eerst moet het ene technisch en administratief afgerond zijn voordat het systeem het volgende onderdeel op kan pakken.

• Topper
  • February 22, 2026

Blijft een feit dat het systeem die activatie datum van 20 april blijft aangeven bij bepaalde wijzigingen, als ik die zou willen doorvoeren.  En dat moet KPN dus oplossen. Ik hoor bijvoorbeeld nu het tv deel gewoon stop te kunnen zetten, wat dus niet kan. Ja of ik moet die 20 april accepteren wat nergens op slaat. Bovendien verschijnt er dan in Mijn KPN tot die tijd dat eerst nog iets afgehandeld moet worden voordat ik uberhaupt nog andere wijzigingen kan doen via Mijn KPN. Gisteren heb ik iemand gesproken van KPN , en die moest wachten op een andere collega die wat meer kon in een ander systeem.  Dan zou die de wijziging van het tv deel er uit halen doorvoeren als het niet zou lukken zou ik teruggebeld worden door diezelfde persoon die ik eerder heb gesproken. Nou het is niet gelukt blijkbaar, en ook niet teruggebeld. Misschien komt het nog. Ik probeer af en toe de komende dagen of er iets is gewijzigd in het systeem. Of dat ik nog wordt teruggebeld. Anders zal ik zelf weer contact opnemen.