Skip to main content
Vraag

BKR-registratie toestelkrediet, hoe lang duurt het voor dit verdwijnt na afbetaling en kan het versneld?

• April 16, 2026
  • 6 reacties
  • 34 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een BKR registratie op mijn naam staan van KPN. Dit heeft invloed op mijn hypotheek waar ik midden in het proces zit waar mijn kredietwaardigheid wordt gecheckt. Volgens mijn hypotheekadviseur moet deze per direct afbetaald worden. 

Nou weet ik dat er een online formulier (https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/aflossen) is waar je direct je schuld kan aflossen maar ik heb mijn laatste termijn al betaald, waardoor ik een automatisch antwoord van KPN krijg dat ik niet aan de voorwaarden voldoe om mijn krediet af te lossen. Maar in mijn BKR registratie staat nog steeds het volledige krediet bedrag.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat KPN deze BKR registratie zo snel mogelijk bëendigd?

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2026

Beste ​@MinSter even met KPN contact opnemen via de gebruikelijke kanalen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2026

Ja heb ik al gedaan maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Zij zeggen omdat mijn laatste betaling een automatische incasso, ik deze in theorie kan storneren. Pas als de storneringstermijn verstreken is (8 weken) wordt mijn krediet bëeindigd maar zoveel tijd heb ik niet. Ik moet de hypotheek volgende week woensdag rond krijgen. 

Ik baal als een stekker want dit gaat veel invloed hebben op mijn hypotheek terwijl ik het krediet bedrag praktisch al heb afbetaald.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2026

Beste ​@MinSter vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je NAW-gegevens, klantnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in.

Dan kan een moderator er zeer binnenkort naar kijken.

Ik heb om een spoedbehandeling gevraagd bij het moderatieteam.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 16, 2026

In principe verdwijnt je bkr niet maar wordt dit veranderd in een positieve registratie. 

De afdeling die er over gaat is collections en kan je per email bereiken op wftcollections@kpn.com

Op Mijnkredietregistratie.nl kan je zien hoe hij er in staat.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2026

In principe verdwijnt je bkr niet maar wordt dit veranderd in een positieve registratie. 

De afdeling die er over gaat is collections en kan je per email bereiken op wftcollections@kpn.com

Op Mijnkredietregistratie.nl kan je zien hoe hij er in staat.

Nee ik weet dat die niet verwijderd wordt, het gaat er dan ook om dat die bëendigd wordt.

Maar nu lijkt het volgens BKR alsof het complete krediet bedrag nog open staat terwijl ik hem in de praktijk al heb afbetaald.

wtfcollections@kpn.com heb ik ook al gemaild maar niks terug gehoord. Hoe snel reageren zij normalitier?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 16, 2026

Hoi ​@MinSter, welkom hier. Ik kan me voorstellen dat je dit zo snel mogelijk geregeld wilt hebben. Normaal is het zo dat een krediet na ongeveer een maand na je laatste betaling op beëindigd komt te staan.

Helaas kunnen we vanuit de Community hier niets in versnellen. Je moet inderdaad, zoals Ik_Combineer al aangeeft, bij de collega's van Collections zijn. Zij werken op werkdagen van 8:00 tot 17:30. Je zou binnen 1 werkdag reactie moeten krijgen op je mail. Als jij alle benodigde informatie in de mail hebt staan (zie hieronder) dan kunnen zij dit ook snel met en voor je afhandelen.

De mail moet bevatten:

• Een uitleg van de situatie.
  • Een schriftelijke bevestiging van de hypotheekverstrekker dat het daarvoor nodig is
  • Een volledige printscreen van je registratie bij het BKR en je NAW gegevens