Skip to main content
Vraag

Community account gekoppeld aan Facebook? Hoe ontkoppel ik dit?

• July 22, 2026
  • 10 reacties
  • 116 keer bekeken

Hallo,

Ik moest een ​​​​inlognaam opgeven en dat heb ik ook gedaan om binnen dit forum te komen. Nu lees ik bij instelingen ineens dat ik met mijn account ben gekoppeld aan Facebook. Dit is niet de bedoeling en niet gewenst.

Ik kan ook helaas nergens vinden waar ik mij kan laten ontkoppelen. Naast “Sociale Netwerken” en “Je bent gekoppeld met Facebook” is geen knop te vinden waar ik dit account kan laten ontkoppelen van Facebook. Zouden jullie dit kunnen doen? 
Zou dit voor een volgende keer misschien wat duidelijker kunnen worden vermeld zodat ik hierin kan kiezen?

Dankjulliewel!​​

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2026

Hallo ​@J9D ,

Zie je daarnaast geen groene (onderstreepte) letters met Ontkoppel? 

Klik dan daarop. 

Overigens wordt deze koppeling niet meer gebruikt. Tot een half jaar terug kon je hier ook inloggen via Facebook. Dit kan nu niet meer. 

Als je de groene letters “Ontkoppel” niet ziet, dan zal je waarschijnlijk ook niet gekoppeld zijn. Want hoe kan deze website weten dat je op Facebook zit? In het verleden kon je dit zelf aangeven. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2026

Hallo ​@J9D ,

Zie je daarnaast geen groene (onderstreepte) letters met Ontkoppel? 

Klik dan daarop. 

Overigens wordt deze koppeling niet meer gebruikt. Tot een half jaar terug kon je hier ook inloggen via Facebook. Dit kan nu niet meer. 

Als je de groene letters “Ontkoppel” niet ziet, dan zal je waarschijnlijk ook niet gekoppeld zijn. Want hoe kan deze website weten dat je op Facebook zit? In het verleden kon je dit zelf aangeven. 

Tja, zoals ik al zei, geen knop/groene letters bij de instellingen. Dit had ik wel bij een ander forumbericht gezien. 

Bij mijn profielinstellingen staat dit en verder geen knop of link.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 23, 2026

Ga er maar vanuit dat die melding ten onrechte daar staat. Het heeft te maken met een functie die nu niet meer mogelijk is. 

Ik heb zelf zojuist op die knop “Ontkoppel” gedrukt. Dat lukte, via een scherm van Facebook kwam ik terug bij de instellingen van dit platform en daar was de knop “ontkoppel” nu verdwenen. De melding “Je bent verbonden aan Facebook” staat er nog wel, maar werkt niet meer. Ik kan nu ook niet meer opnieuw aan Facebook koppelen. Geen zorgen dus! 

JanD
Wijsgeer
  • July 23, 2026

Beste ​@Noordzee  en ​@J9D gekoppeld aan Facebook staat ook in mijn profiel.

Ik heb geen Facebook en heb mijn forumaccoount ook nooit aan Facebook gekoppeld gehad.😎

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@J9D, ik kan je geruststellen. Je bent niet gekoppeld met Facebook, die melding kan je negeren.

In het verleden kon je een community account aanmaken met Facebook, dat is sinds eerder dit jaar niet meer mogelijk: 

Voor de zekerheid heb ik jouw profiel ook nog even achter de schermen nagekeken, daar staat geen koppeling met Facebook. Je bent alleen met KPN ID gekoppeld 🙂

JanD
Wijsgeer
  • July 23, 2026

Voor de zekerheid heb ik jouw profiel ook nog even achter de schermen nagekeken, daar staat geen koppeling met Facebook. Je bent alleen met KPN ID gekoppeld 🙂

Is dit aan mij gericht ​@Jasper van KPN ?

Jasper van KPN
Moderator

Nee, het hele bericht is aan ​J9D gericht. Als ik later in een bericht iemand anders aan wil spreken noem ik diegene ook, om verwarring te voorkomen 😉

Maar bij jou staat het hetzelfde hoor ​@JanD 🙂

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 23, 2026

Ook in mijn profiel instellingen staat ​"Je bent gekoppeld aan Facebook". Ik heb geen Facebook, nooit gehad en dus niet gekoppeld. Foutje van de forumsoftware??​​​​​​

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 23, 2026

Ook in mijn profiel instellingen staat ​"Je bent gekoppeld aan Facebook". Ik heb geen Facebook, nooit gehad en dus niet gekoppeld. Foutje van de forumsoftware??​​​​​​

Min of meer wel. 

Maar bij mij stond het tot vanochtend wel gekoppeld aan Facebook. Maar nu ik op de knop “ontkoppel” heb gedrukt, staat die melding er ten onrechte.  

Jasper van KPN
Moderator

We hebben de platform beheerder gemaild voor een ander issue wat niet goed wordt weergegeven, ik heb het vermoeden dat dit er ook een vervolg van is. Dus laten we dat even afwachten. Tot die tijd kunnen we die melding negeren.