Skip to main content
Vraag

Contractovername lukt niet in de winkel en ook niet thuis

• June 14, 2026
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Mijn zoon wil zijn mobiele contract op zijn eigen naam zetten ipv op die van mij. Wij zijn 2x in de winkel geweest waar en contract overname niet lukt. er wordt gezegd die maar thuis. Tot 2x toe is ook dit niet gelukt! 

Wij komen er nu achter dat het helemaal niet goed gaat met combivoordelen aangezien mijn ex hiervan kan profiteren. 

Ik heb hem net moeten verwijderen uit mijn huishouden.

Ik vind dat kpn de contract overname moet regelen om nog meer van deze gekkigheid te voorkomen. 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 14, 2026

Hallo ​@SandraaH ,

Je kunt de contractovername aanvragen via deze website:

https://www.kpn.com/service/ugs/contract-overnemen

Dit heb je nodig:

• Het legitimatiebewijs van de huidige en de nieuwe contracthouder. De contracthouder is degene die het abonnement heeft afgesloten. Het staat op zijn of haar naam. Maak een kopie of scan en maak hierop jullie BSN en foto's onherkenbaar. Bijvoorbeeld met de KopieID-app (Opent in een nieuw tabblad).
  • Ondertekend contract van huidige en nieuwe contracthouder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2026

Dit is dus precies wat niet lukt. 

Het lukt ze in de winkel niet. 

En ons lukt het thuis ook niet. 

Maar zou het dan ons probleem moeten worden?

Wij willen graag dat kpn dit oplost. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 15, 2026

OK ​@SandraaH ,

Je kunt dan daarmee hulp krijgen van de KPN klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@SandraaH, wat vervelend dat het niet lukt 🙁

Is duidelijk waarom het niet goed gaat? Je hebt het onder andere over je ex, is die wellicht de contractant/aanvrager van het abonnement? En is je zoon al wel 18? 

Als het abonnement nu volledig op jouw naam staan en je zoon is 18+, dan zou er geen belemmering moeten zijn voor de contractovername en dan is het mij niet helemaal duidelijk waarom het niet lukt. Krijgen jullie wellicht een bepaalde melding te zien, of een reden voor een afwijzing?

Combivoordelen staat overigens helemaal los van wie er wel of niet de contractant is van een abonnement. Je ontvangt combivoordelen als je meerdere abonnementen op het zelfde adres aan elkaar koppelt. Als er iemand verhuist vanaf het adres en die adreswijziging wordt aan ons doorgegeven, dan zouden de voordelen voor de verhuizende klant stopgezet moeten worden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 16, 2026

Ik begrijp niet wat er niet duidelijk is.  In de winkel komen ze niet verder met het formulier en wij thuis ook niet.  Op een gegegeven moment kun je gewoon niet verder. 

Ipv steeds vragen te stellen zou het fijn zijn wanneer iemand van jullie die eens oplost. 

Ik sta als contract adres maar zijn factuur adres is anders.  

Blijkbaar maakt dat wel uit want daardoor stonden wij als huisgenoten en konden ze profiteren van combi voordeel. Dat heb ik inmiddels opgelost door ze uit mijn huishouden te verwijderen. 

Maar nogmaals de contract overname lukt niet! 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Het is meer dan duidelijk dat de contractovername niet lukt ​@SandraaH, het is me echter nog niet duidelijk waar dat door veroorzaakt wordt. Wij hebben niet een knop waar ‘los het op’ op staat die we kunnen indrukken als iemand een probleem meldt. We zullen eerst moeten achterhalen wat de oorzaak van het probleem is, voordat we weten wat de oplossing zal zijn.
Als het factuuradres niet overeenkomt met het adres waar jullie wonen, zou dat de boosdoener kunnen zijn. Lukt het wel om het formulier verder in te vullen nadat je dit adres aan hebt gepast via je MijnKPN account?

Mocht dat geen verschik maken, dan wil ik je toch aanraden om contact te zoeken met onze rechtstreekse klantenservice. Ze kunnen dan ‘live’ met je meekijken, iets dat hier via de community niet lukt. ![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>

Dit kan online via Facebook messenger, Instagram,  X.com en Bluesky, voordeel van onze social media kanalen is dat je eventueel ook direct een screenshot mee kunt sturen van waar in het formulier het mis gaat. Het is echter ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt!