Skip to main content
Beantwoord

Controller van Playstation 5 welkomscadeau defect

• June 25, 2025
  • 2 reacties
  • 101 keer bekeken

Geachte heer/ Mevrouw,

Ik heb in oktober een 2-jarige abonnement genomen waar ik als welkomstcadeau een PlayStation 5 met controller heb gekregen. Er stond ook erin dat u 1 jaar garantie heeft, maar de controller heeft nu een probleem, hij draait het scherm namelijk uit zichzelf naar links of rechts zonder de joystick aan te raken, als het goed is wordt dat stickdrift genoemd. Ik heb ook meerdere keren een e-mail geschreven maar geen reactie ontvangen Is het mogelijk dat ik een nieuwe controller kan krijgen?

Ik hoop op een reactie van u.

Met vriendelijke groet,

Kalinca

Admin: klantgegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Kalinca. Welkom op de community! Vervelend om te horen dat je controller van de PlayStation 5 niet goed werkt. Het probleem dat je beschrijft heet inderdaad stickdrift. Dat is erg lastig tijdens het gamen.

Wat betreft de garantie: de garantie op de PlayStation 5 en bijbehorende accessoires verloopt via de fabrikant, in dit geval Sony. Zij behandelen ook de afhandeling van defecte onderdelen zoals controllers. Je kunt hiervoor terecht op de officiële PlayStation-supportpagina:
👉 https://www.playstation.com/nl-nl/support/hardware/

2 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 26, 2025

Hoi ​@Kalinca 
Hiervoor kan je contact opnemen met Sidekix. 
Ze zijn op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur bereikbaar op
088 6237 006 (lokaal tarief).

Bron: Welkomstcadeau: veelgestelde vragen KENNISBANK

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 27, 2025

Hoi ​@Kalinca. Welkom op de community! Vervelend om te horen dat je controller van de PlayStation 5 niet goed werkt. Het probleem dat je beschrijft heet inderdaad stickdrift. Dat is erg lastig tijdens het gamen.

Wat betreft de garantie: de garantie op de PlayStation 5 en bijbehorende accessoires verloopt via de fabrikant, in dit geval Sony. Zij behandelen ook de afhandeling van defecte onderdelen zoals controllers. Je kunt hiervoor terecht op de officiële PlayStation-supportpagina:
👉 https://www.playstation.com/nl-nl/support/hardware/