Skip to main content
Vraag

Datapakker aanbieding werkt niet op bepaalde nummers

• April 13, 2026
  • 1 reactie
  • 16 keer bekeken

Gisteren ontving ik een mail van KPN met de mogelijkheid om extra data toe te voegen aan mijn mobiele abonnementen. Ikzelf heb een unlimited abonnement en voor mijn 3 kinderen heb ik een abonnement met alleen onbeperkt bellen. De data krijgen ze maandelijks van mijn abonnement (tot 75Gb per maand kan ik delen)

Nu wil ik gebruik maken van dit aanbod en alle 3 de kinderen standaard 10Gb/maand aan data aan hun abonnement toe te voegen voor het gereduceerde tarief.

Bij 1 abonnement is dit gelukt, maar voor de overige 2 krijg ik het oude tarief te zien i.p.v. het aanbiedingstarief. 

Ik heb net gesproken met een KPN medewerker en zij gaf aan dat dit aanbod  maar voor 1 nummer geldig was en dat het willekeur is wie dit aanbod krijgt. Dit vind ik echter een vreemd klinken, want de mail is niet gericht aan 1 specifiek telefoonnummer.

Is er iemand die me hier meer uitleg over kan geven?

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 15, 2026

Goedemiddag ​@daltongrat en bedankt voorjouw bericht :)

Ik kan me oprecht goed voorstellen dat dit verwarrend over kan komen, zeker als de e-mail niet specifiek aan een bepaald nummer gekoppeld lijkt te zijn. Deze aanbieding om extra data te ontvangen tegen een gereduceerd tarief is een persoonlijke en nummergebonden actie wat inhoudt dat dit aanbod alleen geldig is voor het mobiele nummer dat is geselecteerd in ons systeem. Al begrijp ik ook dat de mail over dit aanbod misschien iets te algemeen is geformuleerd maar de korting is dus echt gekoppeld aan één aansluiting.

Dat je dit bij één abonnement wel toe kunt voegen en bij de andere twee niet, komt omdat die nummers dus niet voor dezelfde actie zijn geselecteerd. Maar ik begrijp ook dat dit in jouw situatie niet ideaal is aangezien je meerdere abonnementen hebt. Het is jammer genoeg dan ook niet mogelijk om ervoor te zorgen dat deze actie ook actief wordt voor de andere 06 nummers, het spijt me :(

Vanaf hier kan ik je alleen maar het advies geven om toekomstige mails en aanbiedingen goed in de gaten te houden want het is zeker mogelijk dat de andere nummersop een later tijdstip alsnog in aanmerking komen voor een soortgelijke actie.

Ik begrijp ook dat dit niet meteen het antwoord is waar je op had gehoopt maar met alle goede wil van de wereld kan ik het niet mooier maken dan dat het is. Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat dit dan ook vooral weten!