Skip to main content
Beantwoord

De 'Blijven Loont!' aanbieding voor vaste klanten valt me tegen

• April 28, 2025
  • 17 reacties
  • 664 keer bekeken

pbs
Helper
Forum|alt.badge.img

Kreeg een melding "Blijven Loont!", ben er naar gaan kijken en wat blijkt krijg je 6 maanden € 7,50 korting, dat is geen echte beloning als je blijft. 

Nieuwe klanten krijgen betere aanbiedingen dan de vaste klanten.

Dus KPN dit kan beter toch !!

Beste antwoord door Gertjan Woudenberg

Het zoveelste topic over het verschil tussen nieuwe klanten en bestaande klanten die kunnen verlengen. Bestaande klanten gaan nooit dezelfde korting krijgen als verlengende klanten. Dat is bij iedere provider zo. 

De hogere korting is bedoeld om nieuwe klanten te lokken. Nieuwe klanten moeten meer moeite doen dan blijvende klanten. 

Dus als je meer korting wilt zul je moeten overstappen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Het zoveelste topic over het verschil tussen nieuwe klanten en bestaande klanten die kunnen verlengen. Bestaande klanten gaan nooit dezelfde korting krijgen als verlengende klanten. Dat is bij iedere provider zo. 

De hogere korting is bedoeld om nieuwe klanten te lokken. Nieuwe klanten moeten meer moeite doen dan blijvende klanten. 

Forum|alt.badge.img+16
  • April 28, 2025

Het is inderdaad niet een echte aanbieding, maar het is vaak gewoon dat als je een hogere korting wil overstappen meer loont. Ieder jaar van aanbieder wisselen loont meer qua kosten.  Ook andere aanbieders hebben een nauwelijks beter aanbod, ik kon destijds bij de kabelboer maar een 10tje p.m korting krijgen voor 6 maanden.  Echter zelf hecht ik meer waarde aan altijd online zijn dan aan ieder jaar korting en cadeautjes.

pbs
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

@Gertjan Woudenberg 

@Chrizziey 

Dat kan wel zo zijn, maar als een ieder er zo over denkt dan kan de KPN gewoon z'n gang gaan.…en zijn trouwe klanten vergeten en alleen voor de nieuwe klanten gaan.

Maar ik blijf het gewoon idioot vinden om met zo'n korting te komen, dus blijf bij mijn mening.

• April 28, 2025

Als het je niet bevalt, dan stap je toch gewoon over? Als maar voldoende mensen dat doen, dan gaat KPN vanzelf met een beter verlengaanbod voor bestaande klanten komen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • April 28, 2025

Blijven loon alleen voor KPN zelf, voor u als klant loon alleen overstappen.
Je moet jezelf alleen afvragen of je dat wilt, of dat kwaliteit ook wat waard is.

pbs
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

@Marlon92 

Overstappen dat kan maar dan moet iedere vaste klant dat doen zodat KPN erwel wat aan gaat doen.

Dus.......

@bnh 

Overstappen kan altijd toch!

Eerst maar KPN telefonisch benaderen dan ik altijd nog opzeggen na ruim 48 jaar, dat moet dat andere ook doen.…

Kwaliteit kan ook nog verbeterd worden en zeker wat betreft vb het aanleggen van glasvezel aan huis …

Dus.....

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

@Marlon92 

Overstappen dat kan maar dan moet iedere vaste klant dat doen zodat KPN erwel wat aan gaat doen.

Dus.......

@bnh 

Overstappen kan altijd toch!

Eerst maar KPN telefonisch benaderen dan ik altijd nog opzeggen na ruim 48 jaar, dat moet dat andere ook doen.…

Kwaliteit kan ook nog verbeterd worden en zeker wat betreft vb het aanleggen van glasvezel aan huis …

Dus.....

Lekker gaan overstappen dan. Die 48 jaar gaat echt geen verschil maken. En dan volgend jaar of over 2 jaar gaan klagen dat pakweg Ziggo of Odido een slechte aanbieding doet aan bestaande klanten klanten. 

Ik kom van Ziggo en ga echt nooit meer terug al zijn ze nog zo goedkoop. Wat Ziggo sowieso al niet is. En Odido begin ik al helemaal niet aan met hun slechte beeldkwaliteit. Ik betaal liever wat meer voor de stabiliteit en goede klantenservice die ik tot nu toe ervaren heb. 

• April 28, 2025

@pbs wat voor abonnement heb je nu? Een ouder Compleet voordeel abonnement, een Hussel abonnement? In enkele gevallen kan het meer voordeel opleveren door te switchen naar de meest recente abonnementsvorm. 

Ik wil de nieuwe mediabox liever niet anders zou ik van € 68,15 terug kunnen maar € 59,00 voor hetzelfde wat ik nu afneem dat is meer dan 6 die maanden € 7,50 via blijven loont. Blijven kan wel lonen maar dan op een andere methode. Daar was ook een link voor maar die kan ik niet zo snel vinden.

pbs
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 29, 2025

@Gertjan Woudenberg 

Duidelijk hoor 😀

Odido is ook te duur en opdringerig bij het leveren van glasvezel, wat via een gluiperig manier werd aangeboden.…

Ziggo wilde ik al niet toen het Upc nog was....

• April 29, 2025

@Marlon92 

Dus.......

Dus wat? Een betere wereld begint bij jezelf zeggen ze toch wel eens?

• April 29, 2025

​Odido is ook te duur en opdringerig bij het leveren van glasvezel, wat via een gluiperig manier werd aangeboden.…

Wat bedoel je met "gluiperig"?

Er is geen enkele provider die permanent  (veel) goedkoper is dan de andere providers. Als je goedkoper uit wilt zijn moet je gewoon ieder jaar overstappen en daarbij de welkomskorting pakken. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 1, 2025

Goedemorgen ​@pbs en bedankt voor jouw bericht!

Zie dat je al veel reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en kan hier eigenlijk niet zo heel veel meer aan toevoegen. Uiteraard vind ik het jammer dat je ons na 48 jaar gaat verlaten maar weet ook dat je in de toekomst altijd weer welkom bent :)

pbs
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 3, 2025

@Jan van KPN 

Moet zeggen dat het een lauwloenig antwoord vanuit KPN is en alsnog zegt dat ze het jammer vinden dat je weggaat.

En zeker omdat als reactie;

Zie dat je al veel reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en kan hier eigenlijk niet zo heel veel meer aan toevoegen

Wat een antwoord zeg!!

Had wel meer verwacht van KPN tsjonge tsjonge, wat goedkoop maar wel verdienen over de rug van de echte klanten en niet van de abonneehoppers die na 1 jaar of 2 weer weggaan.

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

@Jan van KPN 

Moet zeggen dat het een lauwloenig antwoord vanuit KPN is en alsnog zegt dat ze het jammer vinden dat je weggaat.

En zeker omdat als reactie;

Zie dat je al veel reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en kan hier eigenlijk niet zo heel veel meer aan toevoegen

Wat een antwoord zeg!!

Had wel meer verwacht van KPN tsjonge tsjonge, wat goedkoop maar wel verdienen over de rug van de echte klanten en niet van de abonneehoppers die na 1 jaar of 2 weer weggaan.

Zoals al eerder gezegd bestaande klanten zoals jij zullen nooit zoveel korting krijgen als nieuwe klanten. Dat geldt voor alle bestaande klanten dus ook voor jou. 

Dus als je het hier niet mee eens bent is de enige optie overstappen. En iedere klant die betaalt is een echte klant. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 5, 2025

Hoi ​@pbs, dank voor jouw eerlijke feedback. Ik kan heel goed begrijpen dat deze antwoorden jou tegenvielen en dat je had gehoopt op meer erkenning of uitleg vanuit KPN. Dat je de moeite neemt om dit met ons te delen, waarderen we oprecht. Als moderators proberen we altijd te kijken of we inhoudelijk nog iets toe kunnen voegen aan een lopend gesprek, zeker wanneer er ook al veel reacties vanuit de Community zijn gekomen. Soms is er al dusdanig veel zinnige input gegeven, dat we dit enkel nog kunnen bevestigen. Maar dat betekent zeker niet dat we het gesprek of jouw ervaringen niet serieus nemen. Nogmaals hartelijk dank voor je betrokkenheid en eerlijkheid. We staan altijd open voor feedback, ook wanneer deze kritisch is!

pbs
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 13, 2025

@Jan van KPN 

Het blijkt nu toch wel dat KPN niets doet om de trouwe klanten behouden.

Dat blijkt hieruit.…

Dat KPN en Ziggo samen de markt voor internetaansluitingen verdelen is niet langer vanzelfsprekend. Het klantenbestand van Ziggo krimpt al jaren en KPN groeit alleen door overnames. Odido en Delta zijn de lachende derde.

KPN doet er ook eens wat aan en zeker voor de trouwe klanten en hou eens op met die zinloze acties zoals;

Want dit slaat totaal nergens op, "Blijven Loont niet!"

Zeker die miezerig korting als je blijft  werkt totaal niet zodra KPN weer die inflatiecorrectie weer eens toepast.

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Nogmaals. Bestaande klanten kunnen niet en zullen nooit dezelfde korting krijgen als nieuwe klanten. Ten eerste is dat niet te betalen en ten tweede is er voor alle providers geen enkele reden om bestaande klanten dezelfde korting en cadeautjes te geven als nieuwe klanten. 

Er zijn twee opties, accepteren of overstappen.