Skip to main content

Volgens de KPN administratie de startdatum van mijn glasvezel abonnement is 24 okt 2024 maar dit klopt helemaal niet!!!

Op de 24e kon ik mijn glasvezel verbinding niet aansluiten vanwege de glasvezel punt (witte kastje) geen signal had.

Ik heb de klantenservice gebeld en ze stuurden meĀ 6 dagen later een monteur dus op 30 oktober 2024, die dag begon mijn abonnement omdat die dag signal heb en niet de 24e.

Op de "verkeerde" factuur staat startdatum 24 oktober t/m 23 november dus waarom?

Ook in de contract staat : einde contract abonnement 23 oktober 2025 en niet 29 oktober 2025 hoe moet zijn????

Volgens de klantenservice kan de factuurdatum en de contractdatumĀ niet gewijzigdĀ worden dus waarom niet?? Ik denk dat het is ONZIN.

Ik hoop dat iemand hierĀ mijĀ helpt,Ā  anders ik ga gebruik maken van mijn 14 dagen bedenkt tijd enĀ KPN abonnement opzeggen

Je hebt dus 5 dagen geen internet gehad? Dan lijkt met het meest logische dat KPN 5 dagen abonnementsgeld crediteerd. Of niet?

Wat is de punt van jouw opmerking? want het helpt helemaal niet.Ā 

Ā 

Je hebt de eerste 5 dagen van je contract geen internet gehad en geen gebruik kunnen maken van je diensten. Dat geld voor die eerste 5 dagen kun je terugvragen. Dan maakt dus de startdatum van je contract dus niet echt iets uit?Ā 

Okee maar de volgende factuur wordt op 23 november geincasseerd. Tussen 30 oktober (de dag dat ik verbinding had) tot 23 november zijn er 24 dagen en niet 1 maand en dit is mijn punt.

Ik heb de klantenservice gebeld en ze begrijpen het niet mijn punt. Deze mensen hebben echt Nul intelligentie niveau!!

Het lijkt me zeer slechtĀ dat de (on) betrouwbaar KPN op deze manier zijn klanten oplicht maar ik had moeten luisteren naar de vreselijk reviews over KPN Thuis en klantenserviceĀ (TrustPilot) met een zeer slechte score, echt slechter dan alle andere internet providers!!!

Wacht even op een moderator, vul alvast alle gegevens in je profielĀ in. Met deze gegevens geef je de medewerker hier toestemming om in je klant gegevens te kijken en intern een ticket aan te maken voor een eventuele creditering van 5 dagen abonnementskosten.

Kalmte en respect naarĀ elkaar gaat je veel meer brengen dan beledigingen of andere uitspraken.

Ten eerste : ik heb niemand beledigd en dat de klantenservice waardeloos is, het is mijn ervaring. Ik heb de klantenservice 3 keren voor deze situatie gebeld en ze begrijpen helemaal niet van niets.

Ten tweede : Je hebt niets beters om te doen dan je meaning te geven waar niemand geinteresseerd is!!!!

Ten eerste : ik heb niemand beledigd en dat de klantenservice waardeloos is, het is mijn ervaring. Ik heb de klantenservice 3 keren voor deze situatie gebeld en ze begrijpen helemaal niet van niets.

Ten tweede : Je hebt niets beters om te doen dan je meaning te geven waar niemand geinteresseerd is!!!!

Wat een reactie, succes verder!

Je krijgt wat je geeft en dit is het resultaat

Je krijgt wat je geeft en dit is het resultaat

Dit en je eerdere reacties op mede community leden nodigen niet echt uit om je verder te helpen, @AguaesVida. De KPN Community is een plek waar klanten elkaar helpen. Je hebt reactie van 3 community leden gehad en je hebt ze allemaal afgewimpeld alsof ze onzin praten. Dat terwijl ze wel het juiste antwoord op jouw vraag geven. Alleen lijkt het erop dat je dat zo niet wilt zien. Toch zal ik nog een poging wagen.

Jouw abonnement, en daarmee het contract, start op het moment dat je het KPN modem aansluit. Dat heb je gedaan op 24 oktober. Ons systeem herkent dit en start alle geautomatiseerde processen, zoals het contract en de facturatie. Dit kunnen we niet alsnog aanpassen. Maar lees even verder.

Nou had jij pech en kreeg je geen licht op het glasvezelkastje. En dus moest er een monteur komen. Deze is op 30 oktober langs geweest. Dat betekent dat je dus 24 tot en met 29 oktober zonder diensten hebt gezeten. Wat we in zo'n situatie dan wĆ©l kunnen doen, is de abonnementskosten voor deze dagen vergoeden of crediteren. Op die manier betaal je effectief vanaf 30 oktober, ook al start de originele eersteĀ factuur op 24 oktober.

De volgende factuur, die je dan op 24 november krijgt, is voor een hele maand. Daar gaat dan de eenmalige vergoeding voor de gemiste dagen vanaf. Hierdoor betaal je dan de tweede maand minder dan je zou verwachten. Maar geloof me, je betaalt dan echt niet teveel. Dit is ook wat de community je probeerde uit te leggen.

Misschien helpt het als ik een voorbeeld geef. Stel, je betaalt 30 euro per maand voor jouw abonnement. Hiervan heb je 6 dagen geen internet gehad. We delen jouw abonnementskosten voor een hele maand door 30 voor het gemiddelde aantal dagen in een maand. Dat is 1 euro per dag dat je betaalt. Dat doen we keer het aantal dagen dat jij zonder diensten hebt gezeten. Dat is 6 euro. Dan krijg je van ons op de volgende factuur 6 euro terug. Dit zie je dan op de factuur als een soort korting. En op deze manier maakt het ook niet uit voor het eindbedrag. Want of je nu (30 - 6) + 30 of 30 + (30 - 6) doet, je komt beide keren op een bedrag van 54 euro voor de eerste 2 maanden.

Goed, ik hoop dat dit helpt.

Dus, wat zullen we nu doen? Zal ik een vergoeding van 6 dagen geen diensten voor je in het systeem zetten? Hoewel dit normaal gesproken via de telefonische klantenservice gaat, wil ik voor deze keer wel een uitzondering maken.

Ik heb de klantenservice 3 keren gebeld voor dit probleem met de startdatum en restitutie van de 6 dagen dat ik geen internet verbinding heb gehadĀ en de eerste tweeĀ kerenĀ vertellenĀ ze me dat mijnĀ klacht in jullie systeem zit.Ā 

De laatste keer dat ik beldeĀ (Maandag 4 november) had die persoon die mijn antwoordde GEEN IDEE waar ik het over had en mijn restitutie klacht verscheen niet in jullie systeem.Ā 

Ik hoop dat deze keer jou " uitzondering" werkt !!!Ā 

Jullie klantenservice is puur drama !!!

Ā 

Het lijkt erop dat ik de abonnementskosten al niet meer hoef te vergoeden. Twee collega's voor mij hebben allebei een vergoeding in het systeem gezet. Deze vergoeding krijg je als eenmalige korting op de volgende factuur.

Ik zie ook dat je vorige week nog een klacht in hebt gediend. Maar ik vertrouw erop dat de vergoeding in combinatie met mijn uitleg hierboven voldoende is om de klacht af te handelen.

Top. Bedankt voor je reactie en geduld

Reageer