Skip to main content
Beantwoord

Dubbele factuur vanwege nieuw abonnement voor nieuwe woning

• August 18, 2025
  • 9 reacties
  • 97 keer bekeken

Per eind van deze maand zal ik verhuizen naar een nieuw adres. Ik heb al een nieuw KPN abonnement voor internet aangevraagd op m'n nieuwe adres omdat ik doorgaans erg tevreden ben (ben al een aantal jaar klant). Vandaag wou ik het internet voor mijn oude adres opzeggen. Ten eerste werkte de button ‘per einddatum van het contract’ niet, dit resulteerde in een oneindige loop en een website die niet meer reageerde. Ter info ik heb mijn oude contract van 2 jaar al lang uitgediend. Ik heb toen gekozen voor 'einddatum zelf kiezen’, maar daar zit echter een maand opzegtermijn aan vast! Gezien ik gewoon klant blijf bij KPN vind ik best dat dat anders kan. Ik ben nog ongeveer een week op mijn oude adres en betaal straks dus 3 weken ‘dubbel’, toch een beetje zonde van de ongeveer 45 euro die dat mij extra gaat kosten! 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@GlenSpey, wat leuk dat we mee mogen naar jouw nieuwe woning! 💚

Normaal gesproken raden we aan om bij een verhuizing te kiezen voor een verhuizing van jouw abonnement. Je kiest dan een datum waarop jouw diensten van de ene woning naar de andere woning worden overgezet.

Soms kan je ervoor kiezen om een nieuw abonnement af te sluiten op het nieuwe adres, bijvoorbeeld als je een tijdje op beide adressen internet wilt hebben. Je hebt dan wel zelf de verantwoordelijkheid om het oude abonnement stop te zetten. Als je buiten contract zit, kan dit altijd met een maand opzegtermijn. Dat kan niet eerder, zelfs niet als jouw contract over een week stopt. Dan nog heb je een maand opzegtermijn. Deze termijn hanteren wij om het administratieve proces goed te laten verlopen en om te voorkomen dat u onbedoeld zonder dienst komt te zitten.

Ik begrijp dat het vervelend is dat er nu overlap ontstaat tussen de start van het nieuwe abonnement en de opzegging van het oude abonnement en dat je hierdoor dubbele kosten maakt. Maar omdat de opzegtermijn onderdeel is van de gemaakte afspraken bij het afsluiten van het abonnement, kan ik deze dubbele kosten niet voor je vergoeden.

9 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

@GlenSpey  zie onderstaande link betreffende verhuizing 

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2025

Ik had al een nieuw abonnement aangevraagd dus het meeverhuizen is helaas geen optie meer. Toch bedankt voor de info.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 18, 2025

Standaard als de contractperiode verstreken is en je contract maandelijks opzegbaar is zit er een maand opzegtermijn op.

Je hebt op je nieuwe contract wettelijk gezien 14 dagen bedenktermijn vanaf de ingangsdatum, dus je zou er ook voor kunnen kiezen om deze te annuleren en je oude abonnement mee te verhuizen. Hiervoor moet je even bellen naar de klantenservice. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 18, 2025

Waarom niet gewoon een verhuizing geregeld ​@GlenSpey , dat is het simpelst. dan heb je niets met ingang nieuw abo en handmatig opzeggen oud abo te maken en dus ook geen dubbele kosten.

Dat jij dat zelf zo geregeld hebt kan KPN natuurlijk niets aan doen en gaan je ook die dubbele kosten niet vergoeden. Reken dat maar onder ‘extra verhuiskosten’. dan is het verantwoord.

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2025

Nouja niks aan doen, een maand opzegtermijn is natuurlijk wel tamelijk overdreven als je je oorspronkelijke  contract gewoon uit hebt gezeten. Heb ook niks beters te doen ten tijde van een verhuizing natuurlijk dan bij tig instanties uit te gaan zoeken wat ze wel of niet aanbieden. Maar geen zorgen hoor Jan, ik betaal de 40 euro wel gewoon. Jij blij, kpn blij 😤.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

@GlenSpey Niet geschoten is altijd mis, wellicht is er een moderator die het oordeel gaat vellen, wellicht of niet coulance

Vul je forumprofiel in met je huidige adres,  klantnummer en naam  in dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 18, 2025

Beste ​@GlenSpey , ik ben gewoon een medeforumlid net als jij en probeer anderen te helpen en mee te denken en gaf alleen maar aan dat je gewoon een verhuizing had kunnen regelen en had je de ergernis, die je nu lijkt te hebben, kunnen besparen.

Ik ben niet blij, ik vind het jammer voor je dat het nu (onnodig) geld kost.

Maar misschien ben je op je nieuwe adres als nieuwe klant geaccepteerd en heb je van een royale korting of cadeau gebruik kunnen maken. die voor nieuwe klanten geldt en vallen die extra kosten in het niet.

Een maand opzegtermijn staat gewoon in de voorwaarden.

• August 18, 2025

Nouja niks aan doen, een maand opzegtermijn is natuurlijk wel tamelijk overdreven als je je oorspronkelijke  contract gewoon uit hebt gezeten. Heb ook niks beters te doen ten tijde van een verhuizing natuurlijk dan bij tig instanties uit te gaan zoeken wat ze wel of niet aanbieden. Maar geen zorgen hoor Jan, ik betaal de 40 euro wel gewoon. Jij blij, kpn blij 😤.

@GlenSpey

Je maakt me nieuwsgierig, heb jij een voorbeeld van een duurovereenkomst met een kortere opzegtermijn?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Hallo ​@GlenSpey, wat leuk dat we mee mogen naar jouw nieuwe woning! 💚

Normaal gesproken raden we aan om bij een verhuizing te kiezen voor een verhuizing van jouw abonnement. Je kiest dan een datum waarop jouw diensten van de ene woning naar de andere woning worden overgezet.

Soms kan je ervoor kiezen om een nieuw abonnement af te sluiten op het nieuwe adres, bijvoorbeeld als je een tijdje op beide adressen internet wilt hebben. Je hebt dan wel zelf de verantwoordelijkheid om het oude abonnement stop te zetten. Als je buiten contract zit, kan dit altijd met een maand opzegtermijn. Dat kan niet eerder, zelfs niet als jouw contract over een week stopt. Dan nog heb je een maand opzegtermijn. Deze termijn hanteren wij om het administratieve proces goed te laten verlopen en om te voorkomen dat u onbedoeld zonder dienst komt te zitten.

Ik begrijp dat het vervelend is dat er nu overlap ontstaat tussen de start van het nieuwe abonnement en de opzegging van het oude abonnement en dat je hierdoor dubbele kosten maakt. Maar omdat de opzegtermijn onderdeel is van de gemaakte afspraken bij het afsluiten van het abonnement, kan ik deze dubbele kosten niet voor je vergoeden.