Skip to main content
Beantwoord

E-mail en KPN ID wachtwoord kwijt, wat nu?

• April 10, 2025
  • 8 reacties
  • 107 keer bekeken

In een grote opschoon operatie ben ik van een hetnet.nl mailbox en van een KPN ID beide wachtwoorden kwijtgeraakt, mogelijk verwisseld. Maar KPN ID stuurt een link om het wachtwoord aan te passen naar mijn hetnet.nl mailbox, waar ik nu dus niet in kan.  Het wachtwoord van die mailbos zou wel via KPN ID aan te passen zijn maar daar kom ik dus ook niet in.

Wat nu?????????????????

Beste antwoord door Anonymous

Het zou wel kunnen, bij mijn moeder hangt er een oud tiscali e-mailadres onder haar telfort mail account.

Een andere optie is een nieuw KPN ID aanmaken.

Daaraan koppel je dan het Thuis internet abonnement (en Email only abonnement?) en vervolgens kan je via https://email.kpn.com het wachtwoord van het mailaccount aanpassen via dat nieuwe KPN ID, je kan dan ook zien welke e-mailadressen eronder hangen.

Je kan als de e-mail weer werkt wel via wachtwoord vergeten van het originele KPN ID account weer beschikbaar maken en het abonnement dan weer daaraan koppelen.
Het tijdelijke KPN ID kan je daarna weer verwijderen.

Als het allemaal niet lukt dan zou je contact kunnen opnemen met de klantenservice via een belafspraak (stuk naar beneden op die pagina aan de rechterkant)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• April 10, 2025

Hallo ​@nico3313 

Je kan hier je e-mail wachtwoord resetten via het klantnummer, je moet dan wel via je thuis internetverbinding verbonden zijn: https://www.kpn.com/service/ugs/wachtwoord-gebruikersnaam-vergeten

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

Ik heb 2 klantnummers bij de ene kan ik kiezen uit 2 andere mail domeinen, dus niet heinet.nl. Bij de andere beweert KPN dat ik niet via mijn thuis (hun) internet verbinding communiceer. Netwerkkabel van de MacBook Pro direct in de Eperla box, hoe direct willen ze het hebben?

• April 10, 2025

Je hetnet.nl e-mailadres zal waarschijnlijk een Extra e-mailadres (alias) zijn onder zo'n ander e-mailadres, je moet dus van 1 van die mail accounts het wachtwoord wijzigen of van beide als je niet weet waar hij onder hangt.

Als ze onder verschillende klantnummers hangen dan is 1 misschien een e-mail only account, die kan je waarschijnlijk niet wijzigen op die manier.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

Een hetnet.nl mailadres zal toch niet onder een Telfort.nl of lijbrandt.nl  hangen? 

• Antwoord
  • April 10, 2025

Het zou wel kunnen, bij mijn moeder hangt er een oud tiscali e-mailadres onder haar telfort mail account.

Een andere optie is een nieuw KPN ID aanmaken.

Daaraan koppel je dan het Thuis internet abonnement (en Email only abonnement?) en vervolgens kan je via https://email.kpn.com het wachtwoord van het mailaccount aanpassen via dat nieuwe KPN ID, je kan dan ook zien welke e-mailadressen eronder hangen.

Je kan als de e-mail weer werkt wel via wachtwoord vergeten van het originele KPN ID account weer beschikbaar maken en het abonnement dan weer daaraan koppelen.
Het tijdelijke KPN ID kan je daarna weer verwijderen.

Als het allemaal niet lukt dan zou je contact kunnen opnemen met de klantenservice via een belafspraak (stuk naar beneden op die pagina aan de rechterkant)

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 10, 2025

@nico3313 

Maak een nieuw KPN ID aan met een emailadres waar je wel bij kunt (Jouw Gmail adres of dat van een kennis/familielid. Dit hoeft geen KPN emailadres te zijn.) Dan wordt daar de bevestiging naartoe gestuurd.

Dan kun je daarmee binnenkomen bij Mijn KPN / https://email.kpn.com om jouw wachtwoorden te wijzigen. Dan maak je opnieuw een nieuw KPN ID aan maar nu met jouw emailadres waar je wel / weer toegang tot hebt.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 10, 2025

@nico3313 

Suggestie: Bel met de KPN klantenservice ( tel. 0800 - 0402 ) en laat één van de 2 abonnementen  die je hebt opheffen en het bijbehorende account overzetten naar het andere abonnement.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@nico3313 en welkom bij de KPN Community! 

Fijn dat je al wat tips hebt gekregen. Is het hiermee gelukt om overal weer in te kunnen loggen?