Skip to main content
Beantwoord

E-mail over afkoopsom ontvangen na opzegging nav gewijzigde algemene voorwaarden

• June 5, 2026
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik heb mijn abonnement opgezegd vanwege de veranderende voorwaarden.

In deze mail stond: We helpen je graag verder. Ga naar kpn.com/service. Wil je door deze wijzigingen opzeggen of iets aanpassen aan je abonnement(en)? Dan kan dit op de gebruikelijke manieren en zonder kosten tot 8 juni 2026. Je regelt dit het makkelijkst in MijnKPN.

Nu heb ik opgezegd en ontvang ik een mail waarin staat:

Je betaalt een afkoopsom op je laatste factuur

Dit zijn de abonnementskosten tot de einddatum 05 februari 2027 van je contract. We zetten het bedrag op je laatste factuur.

Moet ik nog ergens doorgeven wat de reden van opzegging is, heb ik iets verkeerd gedaan of is dit een automatisch antwoord en wordt er op de laatste factuur geen afkoopsom in rekening gebracht?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alex van KPN

Dankjewel voor je gegevens. Ik zie hier echter geen overstap met nummerbehoud vanuit een andere provider, wat dus betekent dat het nummer wordt opgezegd. 

Mijn advies is om deze opzegging te annuleren en bij je nieuwe provider een aanvraag te doen met nummerbehoud, doe dit wel voor 8 juni. Dan wordt je abonnement zonder extra kosten opgezegd en wordt je nummer meegenomen naar je nieuwe provider. Dit is belangrijk zodat je je nummer niet kwijtraakt. 

Neem contact met ons op om deze opzegging te annuleren. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@1099demi, welkom allereerst bij onze community en uiteraard jammer dat je gaat zeggen. 

Ik kijk dit graag van je na. Gaat het hier om een overstap naar een andere provider? En nemen ze het nummer dus over? Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Dankjewel alvast. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2026

@Alex van KPN Het gaat om een overstap naar een andere provider, met nummer behoud.

Ik heb mijn KPN profiel zojuist ingevuld!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 5, 2026

Dankjewel voor je gegevens. Ik zie hier echter geen overstap met nummerbehoud vanuit een andere provider, wat dus betekent dat het nummer wordt opgezegd. 

Mijn advies is om deze opzegging te annuleren en bij je nieuwe provider een aanvraag te doen met nummerbehoud, doe dit wel voor 8 juni. Dan wordt je abonnement zonder extra kosten opgezegd en wordt je nummer meegenomen naar je nieuwe provider. Dit is belangrijk zodat je je nummer niet kwijtraakt. 

Neem contact met ons op om deze opzegging te annuleren. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.