Skip to main content
Beantwoord

Extra kosten op mobiele factuur van nba.com, door kleinzoon van 4 jaar?

• August 11, 2025
  • 2 reacties
  • 404 keer bekeken

Beste,

Op 28 maart jl werd er van mijn rekening de kosten van mijn telefoonabonnement en € 16,99 afgeschreven. Dit bedrag is tot nu toe 5 keer afgeschreven. Nu blijkt dat mijn kleinzoon van 4 dit te hebben veroorzaakt. Een kind van 4!!!! Het gaat om www.nba.com. Een kind van 4 kan niet schrijven, dus hebben zij van mij alleen mijn telefoonnummer, geen naam, adres en e-mail. Ook als ik mij opnieuw ga inloggen, kan ik dit niet stopzetten. Het gevolg is dat ik dit zo niet kan stop zetten, omdat je met je telefoonnummer niet kan inloggen. Ik neem dit de KPN zeer kwalijk dat jullie dit incasseren. Ik wil dan ook dat dit per direct wordt stopgezet. Dit bedrag is terug te vinden in de maandelijkse facturen.

Mvg. H.J. Mengerink

Admin: Persoonlijke gegevens verborgen i.v.m. privacy

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@kamani 

Welkom op de community van KPN.

Het abonnement op NBA dien je helaas zelf te beëindigen, aangezien KPN jouw daarbij niet kan helpen.
Elk abonnement van een dienst buiten KPN om, dient de klant zelf te beëindigen/ stop te zetten.
In jouw geval kun je dit ook doen via de Google Play Store (Android) of de App Store van Apple.

iOS (iPhone)

U kunt hier instructies vinden over hoe u uw abonnement via iOS kunt opzeggen.

1. Ga naar de App Store-applicatie
  2. Tik in de rechterbovenhoek op het cirkelpictogram met uw initialen om uw Apple ID-account te bekijken.
  3. Tik op "Abonnementen"
  4. Tik op "NBA" om meer details te bekijken
  5. Tik op "Abonnement opzeggen"

Android

Hier vindt u instructies over het opzeggen van uw abonnement via Android.

1. Ga op je Android-apparaat naar je abonnementen in Google Play.
  2. Selecteer het abonnement dat u wilt opzeggen.
  3. Tik op Abonnement annuleren.
  4. Volg de instructies.

Je hoeft dus niet perse in te loggen op de website van NBA.

Daarnaast kun je KPN voor de rest niets kwalijk nemen, want die fungeert alleen als tussenpartij omtrent de maandelijks facturatie van NBA, en zal dit ook moeten afdragen aan NBA.
KPN kan ook niet zien wie een abonnement op een dienst afsluit, dus of het een kind van 4 jaar is of iemand van 62 jaar, kan KPN dus niet zien en is de verantwoordelijkheid van de klant zelf.

KPN kan deze dienst ook niet voor je stop zetten, dat ligt volledig aan jouw kant, en kun je dus doen via de App Store op je smartphone (zie boven).

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@kamani 

Welkom op de community van KPN.

Het abonnement op NBA dien je helaas zelf te beëindigen, aangezien KPN jouw daarbij niet kan helpen.
Elk abonnement van een dienst buiten KPN om, dient de klant zelf te beëindigen/ stop te zetten.
In jouw geval kun je dit ook doen via de Google Play Store (Android) of de App Store van Apple.

iOS (iPhone)

U kunt hier instructies vinden over hoe u uw abonnement via iOS kunt opzeggen.

1. Ga naar de App Store-applicatie
  2. Tik in de rechterbovenhoek op het cirkelpictogram met uw initialen om uw Apple ID-account te bekijken.
  3. Tik op "Abonnementen"
  4. Tik op "NBA" om meer details te bekijken
  5. Tik op "Abonnement opzeggen"

Android

Hier vindt u instructies over het opzeggen van uw abonnement via Android.

1. Ga op je Android-apparaat naar je abonnementen in Google Play.
  2. Selecteer het abonnement dat u wilt opzeggen.
  3. Tik op Abonnement annuleren.
  4. Volg de instructies.

Je hoeft dus niet perse in te loggen op de website van NBA.

Daarnaast kun je KPN voor de rest niets kwalijk nemen, want die fungeert alleen als tussenpartij omtrent de maandelijks facturatie van NBA, en zal dit ook moeten afdragen aan NBA.
KPN kan ook niet zien wie een abonnement op een dienst afsluit, dus of het een kind van 4 jaar is of iemand van 62 jaar, kan KPN dus niet zien en is de verantwoordelijkheid van de klant zelf.

KPN kan deze dienst ook niet voor je stop zetten, dat ligt volledig aan jouw kant, en kun je dus doen via de App Store op je smartphone (zie boven).

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@kamani, welkom op onze community! ​@Michel.uit.Arnhem noemt het hierboven al, je kunt bij de betreffende dienst je geld terug vragen.
Kom je er een beetje uit zo?