Skip to main content
Vraag

Facebook pagina 'KPN klachten' lijkt niet van KPN te zijn

• June 13, 2026
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Afgelopen week kreeg ik op Facebook een pagina te zien KPN klachten.je kreeg een infoscherm waarom je lid zou willen worden. Heeft op het gezicht ook het logo van KPN.

Nu blijkt dat de klachten niet bij KPN terecht komen en vraag ik me af waarom de pagina deze titel heeft. Ik vind het geen goede reclame voor KPN.

is KPN wel bekend met deze actie en zo ja wat kan ik dan kwijt op deze pagina?

hieronder mijn redenen om lid te worden. Misschien kunnen jullie hier iets mee:

Hoi. Ik ben nieuw in deze groep. Ik ben onlangs lid geworden omdat 
- ik wel tevreden ben over de producten van KPN
- ik niet tevreden ben over het plaatsen van mijn glasvezelkastje (weet niet of KPN hier iets mee kan doen)
- ik veelal problemen heb als “er weer iets klaargezet is” (stilstaand beeld)
- ik dan altijd weer mijn router opnieuw en/of tv ontvanger moet opstarten
- ik hoop dat de tv+ ontvanger met Soundbox de standaard tv ontvanger kan worden voor trouwe klanten. Ik vind €6 misschien niet veel maar een beetje service voor trouwe klanten kan geen kwaad.
- ik denk dat het voorgaande de geschenken voor nieuwe klanten een beetje kan compenseren.

3 reacties

• June 13, 2026

Beste ​@Spinet onderstaand de officiële Facebookpagina van KPN:

https://www.facebook.com/kpn

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 15, 2026

Hi ​@Spinet, goed dat je dit bericht hier plaatst en kenbaar maakt waar je tegenaan loopt. Wij denken graag mee. 

Die pagina is inderdaad niet de officiële pagina van KPN, ik zie dat ze dit ook duidelijk vermelden. Aan jou de keuze of je daar iets wilt delen, ik adviseer wel om geen persoonlijke (inlog)gegevens daar te delen, dit uit veiligheidsoverwegingen. Ik zou het wel op de officiële KPN Facebookpagina doen.

JanD heeft de juiste link naar de Facebookpagina van KPN al gedeeld, waarvoor dank. Mocht je dus hulp nodig hebben, dan kun je daar ook je vraag stellen. Daar reageren ook KPN medewerkers die met je mee kunnen kijken, op de andere pagina niet. Wees dus nogmaals voorzichtig met de gegevens die je daar deelt. 
Uiteraard staan we ook hier voor je klaar. Ik probeer dus alvast enkele vragen te beantwoorden. 

- ik wel tevreden ben over de producten van KPN

Erg fijn om te lezen! 

- ik niet tevreden ben over het plaatsen van mijn glasvezelkastje (weet niet of KPN hier iets mee kan doen)

KPN als provider kan hier niets aan doen. De netwerkbeheerder plaatst en onderhoudt dit. Wij kunnen wél een melding maken wanneer de KPN producten niet goed werken nav de locatie van het kastje. Als het puur om esthetische redenen gaat kan er wel een aanvraag worden gedaan om het te verplaatsen, hier zijn wel kosten aan verbonden. Een vrijblijvende aanvraag kan worden gedaan via Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen. Dan krijg je eerste te horen wat de kosten zijn voordat je akkoord gaat.  

- ik veelal problemen heb als “er weer iets klaargezet is” (stilstaand beeld)
- ik dan altijd weer mijn router opnieuw en/of tv ontvanger moet opstarten

Zou je dit willen toelichten? Ik ben benieuwd wat je dan precies ziet en vooral hoe de TV+ box is aangesloten op de modem. Is dit direct met een kabel eventueel met een switch ertussen? Of via wifi? Wat je in ieder geval kunt doen is onze Online hulptool gebruiken, te vinden op Los je probleem met KPN TV op | KPN.

- ik hoop dat de tv+ ontvanger met Soundbox de standaard tv ontvanger kan worden voor trouwe klanten. Ik vind €6 misschien niet veel maar een beetje service voor trouwe klanten kan geen kwaad.
- ik denk dat het voorgaande de geschenken voor nieuwe klanten een beetje kan compenseren.

Op dit moment is dit een betaalde optie. Wat functionaliteit en opties betreft is de ontvanger identiek aan de reguliere TV+ box, behalve dat het dan een luidspreker heeft. De normale TV+ box hoort goed te werken. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2026

Stilstaand beeld:

regelmatig krijg ik op de tv, bij aanzetten ‘s morgens, de melding KPN heeft weer wat klaargezet. Er staat niet wat dus dat is gissen. Daarna blijft het beeld bij programma’s stilstaan. Schakelen tussen programma’s heeft dan geen goed resultaat.

ik zet dan het modem uit (stroom er af) en ik start de tv box+ opnieuw op met het menu. Daarna gaat het weer goed. We hebben een draadloos WIFI verbinding met 2 SW er tussen. 1 bij het modem en 1 bij de TV.

TV+ met soundbox

ik zou het een mooi gebaar vinden naar klanten welke al langdurig klant zijn (zeg 5 jaar aaneengesloten) om de normale tv+ aan te bieden als standaard. Langdurige trouwe klanten krijgen alleen maar voordelen die nieuwe klanten ook krijgen als ze lid worden. De trouwe klanten dus niet.